تفاهم نامه سه جانبه ای بین پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منعقد شد

تفاهم نامه سه جانبه ای بین پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منعقد شد

تفاهم نامه سه جانبه ای بین پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در راستای ارتقاء سطح آموزش پزشکی و مهارت های بالینی و نیز ترویج آموزش در حوزه تکنولوژی آموزش پزشکی و یادگیری با هدف بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی و جذب فرصت های شغلی موجود در بازارهای کار بین المللی، صبح امروز 24 آذرماه در محل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منعقد شد.

 

 

دغدغه اصلی ما اشتغال دانشجویان است

دکتر محمدعلی ناصری، رئیس محترم پارک علم و فناوری استان در این جلسه عنوان کرد: یکی از افتخارات ما این است که دانشگاه بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی توانسته است بخش آموزش را به خوبی هدایت کند و در خیلی از زمینه ها در کشور سرآمد هستیم.

وی تأکید کرد: دغدغه اصلی ما در پارک علم و فناوری استان اشتغال جوانان و دانشجویان می باشد.

به گفتۀ وی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باید به فرهنگ جوانان و اینکه آنها بخش خصوصی هستند توجه شود و تفاوت آنها با بخش اداری در نظر گرفته شود و در این زمینه فرهنگ سازی داشته باشیم.

رئیس محترم پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: پارک علم و فناوری آمادگی کامل دارد تا در بخش تسهیلات و مجوزها همکاری کامل را داشته باشد تا باعث اشتغال زایی جوانان شود.

دکتر ناصری به صندوق پژوهش استان هم اشاره کرد و گفت: کاملا راه اندازی شده است و از این پس تمام تسهیلات را می توان از این صندوق پرداخت کرد.

وی اهداف این تفاهم نامه را شامل بهره گیری از پتانسیل های شرکت های دانش بنیان علاقه مند به این حوزه، ارتقاء سطح سلامت جامعه با محوریت آموزش، جذب فرصت های شغلی، تهیه و تدوین بسته های آموزش پزشکی بر اساس استانداردهای مورد نیاز کشورهای هدف، طراحی و پژوهش در زمینه های مورد توافق، برگزاری رویدادها، همایش ها و کارگاه های مورد نیاز، ایجاد مرکز تولید محتوای دیجیتال در حوزه آموزش سلامت و استفاده از ظرفیت های علمی و زیرساختی مشترک در خصوص ارتقاء آموزش دانست.

 

 

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و نخبه استان

دکتر فرشید عابدی، معاون محترم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این جلسه با اشاره به دانشگاه نسل یک، دو و سه عنوان کرد: در قرن بیست و یکم دانشگاه های نسل سوم که مبتنی بر حوزه های فناوری و کارآفرینی بود روی کار آمد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت نیز تأکید دارد تا دانشگاه های علوم پزشکی به سمت نسل سه و حتی چهار حرکت کنند که دانشگاهی بر مبنای ارزش ها باشد.

به گفتۀ وی دانشگاه علوم پزشکی در بخش پژوهش ارتباط خود را با حوزه صنعت زیاد کرده است و در بخش آموزش نیز با انعقاد این تفاهم نامه می توانیم آموزش هایی بر مبنای فناوری داشته باشیم و آموزش بین حرفه ای می تواند با توجه به تخصص های متفاوت باعث ارتقاء شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد: هدف ما در این تفاهم نامه این است که از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و نخبه های استانی بهره ببریم و باید به سمت تولید محصولی برویم که ایجاد ثروت بر مبنای فناوری داشته باشد.

 

هدف ما اجتماعی شدن سلامت است

رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند نیز تأکید کرد: اگر در حوزه آموزشی با فناوری های روز پیش برویم باعث می شود تا دانشجویان بهتری تربیت شوند، همچنین با آگاهی بخشی سطح سلامت جامعه هم ارتقاء پیدا کند.

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه اجتماعی شدن سلامت یکی از اهداف مهم ما می باشد، گفت: این مهم در صورتی عملی می شود که آموزش های مناسب روز را ارائه کرده باشیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از نظر جغرافیایی و اقتصادی دچار مشکلاتی است، بیان کرد: باید به سمت راه اندازی شرکت های دانش بنیان و اشتغال زایی جوانان حرکت کنیم.

به گفتۀ وی با این تفاهم نامه می توان شرایط بهتری برای آموزش فراهم کرد و با ظرفیت ها علمی دانشگاه و زیرساخت های پارک علم و فناوری و کمک های اداره کار ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده مناسب داشته باشیم.

 

 

از تمام حوزه های بخش آی تی حمایت می کنیم

مهندس علی دلگیر، مدیرکل محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این آیین گفت: در این اداره کل تلاش کرده ایم که تمام مناطق استان از زیرساخت های مناسب بهره ببرند و در همین راستا تا کنون 600 روستای زیر 20 خانوار هم دارای اینترنت نسل 4 هستند که تا سال آینده تمام روستاها از این ظرفیت برخوردار خواهند شد.

وی تأکید کرد: حمایت های ما فقط از استارت آپ هایی که در بخش آی تی و خود آی تی باشند نیست بلکه از تمام استارت آپ هایی که با استفاده از بخش آی تی در تمام حوزه های کشاورزی، آموزشی و صنعتی و ... کار می کنند حمایت می کنیم.

به گفتۀ وی حجم اطلاعات آنقدر زیاد است که می تواند هر بخشی از آن باعث ایجاد چند شغل شود و از علوم پزشکی درخواست داریم که اطلاعات حوزه سلامت را به صورت جامع در یک بانک اطلاعاتی در اختیار جوانان قرار دهند تا ایده پردازن و پژوهشگران بتوانند با استفاده از این خوراک های فکری و اطلاعات استفاده کنند.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه