نشست هماهنگی کارگروه صنایع معدنی زیست‌بوم نوآوری شرق کشور برگزار شد

نشست هماهنگی کارگروه صنایع معدنی زیست‌بوم نوآوری شرق کشور برگزار شد

به گزارش واحد روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری، نشست هماهنگی کارگروه صنایع معدنی زیست‌بوم نوآوری شرق کشور امروز، 2 اردیبهشت و با حضور جمعی از مسئولین استان، اساتید دانشگاه‌ بیرجند، اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند و همچنین تعدادی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست که در راستای تفاهم‌نامه توسعه زیست‌بوم شرق کشور برگزار شد، خراشادیزاده، معاون پارک علم و فناوری توضیحاتی در رابطه با تفاهم‌نامه منعقد شده، مسئولیت دبیری کارگروه صنایع معدنی توسط پارک علم و فناوری استان خراسان‌جنوبی و همچنین برنامه‌های آتی این کارگروه ارائه کرد. خراشادیزاده بیان کرد صنایع معدنی استان جز صنایع پیشرو و رو‌به‌رشد استان بوده و برنامه ریزی جامعی با هدف توسعه این حوزه صورت گرفته است.

در ادامه جلسه، یوسفی، مدیر پردیس فناوری صنایع معدنی وابسته به شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، به صورت برخط در جلسه حضور یافت و به بیان ظرفیت‌های موجود صنایع معدنی در شرق کشور و همچنین اهم فعالیت‌های صورت گرفته در این مجموعه طی 2 سال اخیر پرداخت. وی تصریح کرد، پارک‌های علم و فناوری و مجموعه‌های وابسته، می‌توانند به مثابه حلقه اتصال بین دانشگاهیان و فناوران با بدنه صنعت عمل کرده و زمینه تسهیل عقد قراردادهای تجاری بین مجموعه‌های فناور و دانش‌بنیان را فرآهم آورند. همچنین یوسفی نمونه‌هایی از فعالیت‌های صورت گرفته و قرارادادهای ارائه شده را بررسی کرد. سپس حضار جلسه، به بیان دیدگاه‌های خود، مسیر پیش‌رو و همچنین آسیب شناسی موضوعات موجود پرداختند.

در انتهاء جلسه نیز دکتر مجیدی، رئیس پارک علم و فناوری استان ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح شده، تفاهم‌نامه توسعه زیست‌بوم شرق کشور و همچنین دبیری کارگروه صنایع معدنی را گامی موثر در توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم دانست و خواستار استمرار در برگزاری جلسات یاد شده گردید.

 

 

 

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

اولین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم نوآوری شرق ایران
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان