آموزش هنر بیان در پنجاه و دومین همفکر بیرجند

آموزش هنر بیان در پنجاه و دومین همفکر بیرجند

صادق احمدی، عضو شرکت نیک مدرن و مدرس استارت‌آپ ها در پنجاه و دومین همفکر بیرجند در زمینه هنر بیان سخن گفت و آن را فنی کاملا اکتسابی دانست که برای فراگیری آن باید آموزش های متعددی ببنیم.

مدرس استارت‌آپ ها درباره هنر بیان عنوان کرد: هنر بیان تخصصی است که باید با آموزش های مختلف آن را فرا گرفت و نمی تواند کسی ادعا کند که ذاتاً سخنور است.

صادق احمدی با اشاره به اینکه برخی افراد از سخنرانی می ترسند، گفت: راه حل غلبه بر ترس این است که احساس امنیت و آرامش از محیط داشته باشیم و خود را در موقعیت خطر قرار دهیم یعنی در مقابل کسی دیگر به سخنرانی بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: برای خوب صحبت کردن باید 4 ویژگی خاص داشته باشیم که شامل اشتیاق داشتن در سخنرانی برای جذب مخاطب، داشتن نظم در سخنرانی، نشان دادن اراده و تصمیم گیری می باشد.

به گفتۀ وی منطق داشتن در صحبت ها، رعایت اخلاق و راستگویی و صداقت و احساس داشتن از ارکان سخنران خوب بودن است.

مدرس استارت‌آپ ها با بیان اینکه صحبت ها باید دارای پیام باشد، تصریح کرد: پیام از سه بخش واژه، لحن صدا و زبان بدن تشکیل می شود که واژه 7 درصد از پیام، لحن صدا 38 درصد و زبان بدن 55 درصد از پیام را در برمی گیرد و تمام این گزینه ها باید در جای خود و متناسب به کار رود.

احمدی عنوان کرد: برای سخنرانی خوب باید برنامه ریزی داشته باشیم که از جمله آنها می توان به درنظر گرفتن ویژگی مخاطبان، سن و سال آنها، جنسیت، میزان درآمد، تحصیلات، شرایط محلی، دغدغه های مخاطب، آشنایی مخاطب با موضوع و توجه به خواسته های مشترک بین خود و مخاطب اشاره کرد.

وی به چگونگی تنظیم یک سخنرانی هم اشاره کرد و گفت: یکی از روش های تنظیم سخنرانی «د د م د» می باشد که شامل دیدگاه اولیه، دلایل، مثال و دیدگاه پایانی است؛ همچنین «برف پاککن» از جمله این روش هاست که در آن به صورت رفت و برگشت از دو نیمکره مغز استفاده می شود که نیمکره سمت راست مخصوص احساس و عواطف برای بیان مثال ملموس است و نیمکره سمت چپ جایگاه منطق و استدلال می باشد.

به گفتۀ وی روش دیگر تنظیم سخنرانی روش دایره ای است که برای سخنرانی های طولانی بالای 30 دقیقه می باشد، در ابتدا مقدمه و بعد نکته های مورد نظر را می آوریم تا در پایان به نتیجه گیری برسیم و در این روش می توان تمام روش های دیگر تنظیم سخنرانی را جای داد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه