مقایسه سایت با شبکه های مجازی

شاید شما یکی از کسانی باشید که قصد شروع یک فعالیت تجاری یا تبلیغاتی و یا راه اندازی یک کسب و کار در فضای مجازی را دارید.
در قدم اولیه برای شروع هر نوع کسب و کار اینترنی شما با دو انتخاب کلی مواجه خواهید بود:

۱-به کمک یک یا چند فرد متخصص سایت و سئو، کسب و کار خود را در بستر اینترنت با یک سایت راه اندازی کنید.
۲-از طریق یکی از پلتفرم های فضای مجازی شروع به فعالیت کنید.
حال در نظر گرفتن معایب و مزایای هر یک از این انتخاب ها ، کمک شایانی در جهت پیشبرد سریع اهدافتان دارد. به عنوان مثال یکی از دلایل اصلی انتخاب شبکه های اجتماعی برای صاحبان کسب و کار ، سادگی کار با آن و بی هزینه بودن برای ساخت یک صفحه و مواردی از این دست می باشد. اما این به خودی خود دلیل کافی برای شروع یک کسب و کار در این نوع پلتفرم ها نمی باشد. کما اینکه جذب فالوور و داشتن مخاطب به تعداد بالا در شبکه های اجتماعی نیز کار آسانی نبوده و مشکلات خود را دارد. در اینجا با بررسی دقیق تر مزایا و معایب هر یک از این روش ها به شما کمک میکنیم تا در انتخاب تان اطمینان حاصل کنید.

مقایسه راه اندازی کسب و کار اینترنتی در بستر سایت یا یکی از پلتفرم های فضای مجازی :

۱-از فیلترینگ فضای مجازی و مشکلات ضعیف بودن زیر ساخت ها در امانید. هزینه ها و سرمایه گذاری هایی که برای سایت صرف می کنید، اندوخته خواهد شد در حالیکه هزینه کردن برای شبکه های اجتماعی ممکن است به دلایل مختلف از بین برود. مانند بسته شدن پیج اینستاگرام، کانال تلگرام، مسدود شدن سرویس و غیره.

۲- در سایت فقط یکبار خدمات و محصولاتتان را با تمامی اطلاعات شرح می دهید و نیازی به شرح برای هر بازدید کننده به صورت مجزا نیست. در شبکه های اجتماعی لازم است جداگانه برای هر کاربر محصولاتتان را شرح دهید و زمان زیادی را صرف پاسخگویی به سوالات تکراری کنید.

۳-ابزار طراحی و پیاده سازی سایت گسترده است و هر آنچه که تصور کنید در سایت قابل پیاده سازی است.

۴-سایت خود را می توانید با روش های مختلفی تبلیغ کنید و بازدیدکننده بگیرید (سئو و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل). هر سایت مجهز به ابزاری برای تحلیل رفتار و داده های مشتریان شماست. با در دست داشتن این اطلاعات می توانید رضایت مشتری و آمار بازدید هایتان را افزایش دهید.

۵-جهت خرید در سایت، پرداخت فقط از طریق یک درگاه بانکی انجام می شود و نیازی به تحویل شماره کارت یا حساب نیست. به همین سبب فروش در سایت در هر ساعت از شبانه روز امکان پذیر است، اما در شبکه های اجتماعی برای فروش لازم است شماره کارت، حساب یا لینک پرداخت برای مشتری ارسال کنید و حتی پس از پرداخت مشتری، صحت پرداخت را بررسی کنید.

به مزایای راه اندازی یک سایت برای کسب و کار نسبت به شبکه‌های اجتماعی اشاره کردیم ، شما باید به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ وجه این به معنای خوب نبودن استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار نمی باشد بلکه پیشنهاد ما به شما این است که از مزایای شبکه‌های اجتماعی به شکلی مناسب و با بازدهی بالا برای کسب و کار خود بهره ببرید یکی از این راه ها استفاده از یک صفحه فروشگاه اینستاگرامی در کنار سایت تان می باشد.
به دلیل سادگی کار برای مخاطب استفاده از هرگونه شبکه‌های اجتماعی در کنار سایت همیشه بهترین گزینه برای دیده شدن بیشتر ، برند سازی ، تعامل بهتر و نزدیک‌تر با مشتریان و مخاطبان خود و مزایایی از این دست می باشد. که شما می توانید تمام خدمات و یا محصولات ارائه شده در داخل سایت خود را با همان شکل در صفحه شبکه‌های اجتماعی خود مانند اینستاگرام نیز تبلیغ کرده و به مشتریان خود ارائه کنید .
پیشنهاد اول ما برای شما استفاده از سایت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام در کنار همدیگر می باشد به دلیل اینکه اگر شما صرفاً از یک سایت استفاده بکنید بسیاری از مخاطبان خود را که امروزه فقط در شبکه‌های اجتماعی در طول روز وقت می گذرانند از دست خواهید داد اما پیشنهاد دومی که داریم برای آن دسته از افرادی است که در ابتدای کار قرار دارند و از سرمایه های بسیار کم و یا حتی بدون سرمایه قصد شروع فعالیت کسب و کار در بستر اینترنت را کرده اند؛ ما به دوستانی که به این شیوه قصد شروع به کار دارند پیشنهاد می کنیم که ابتدا برای صرفه جویی در هزینه ها صرفاً با راه اندازی یک صفحه اینستاگرام و استفاده از راهکار های جذب مخاطب استفاده کرده و صفحه تجاری خود را رونق ببخشند و تا زمانی که به میزان درآمد مطلوب و مشتریان ثابت برسند از راه اندازی سایت و صرف هزینه های زیاد خودداری کنند بعد از اینکه کسب و کارتان در شبکه‌های اجتماعی رونق بگیرد شما می توانید اقدام به راه اندازی یک مجموعه سایت حرفه ای برای برند خود بکنید .

بعد از مقایسه این دو پلتفرم برای شروع کسب و کار امیدواریم که توانسته باشید برای آغاز فعالیت خود به نتیجه مطلوب رسیده باشید.

 

منبع وبسایت آژانس دیجیتال مارکتینگ هوران