سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا چیه ؟

 cms یا به عبارتی content management system  سیستم مدیریت ساده شده ایه که برای مدیریت محتوای وبسایت مثل انتشار دادن مطالب و ویرایش کردنشون و حتی نگهداری ازشون استفاده میشه و در کل دو تا قسمت داره.

  • برنامه ی کاربردی مدیریت محتوا (control management applicant)
  • برنامه تحویل محتوا (control delivery applicant)

خب تا اینجا تعریف ساده ای از cms  هارو متوجه شدیم حالا بیاید ببینیم برای هر قسمت از محتوای سایت مون چه کاربردی داره

فرض کنیم شما مدیر محتوای سازمان تون هستید؛ شما با این قابلیت میتونید به کارمند هاتون دسترسی ویرایش مطالب رو بدید و حتی تغییراتی که ایجاد میشه رو رصد کنید.

برای اینکه بهتر روند بهینه شده ی فعالیت ها رو متوجه بشید، براتون با مثال های زیر عملکرد cms  ها رو توی هر قسمت توضیح دادیم:

  • ایجاد محتوا

محبوب ترین بخش استفاده از سیستم مدیریت محتوا، اینه که بهتون کمک میکنه بدون دونستن حتی یک کلمه از دانش برنامه نویسی، مطالب تون رو به آسونی کار کردن با نرم افزار word انتشار بدید!

شما به این که کدوم صفحات نمایش داده بشن، یا این محتوا کجای سایت نمایش داده بشه و علاوه بر اون ایجاد لینک روی مطالب رو دسترسی دارید.

  • مدیریت محتوای سایت

امکان ردیابی تغییرات اعمال شده توسط کارمندان حتی تاریخشون و علاوه بر اون تعیین کردن سطح دسترسی هر کارمند به صفحات رو خیلی ساده انجام میدید حتی شما میتونید روی تمام این پروسه نظارت داشته باشید.

سیستم مدیریت محتوا چیه؟
  • انتشار مطالب

این قابلیت که محتوای مد نظرتون چه زمانی و توی کدوم بخش منتشر بشه حتی نمای ظاهری صفحه تون چه شکلی باشه با استفاده از سیستم مدیریت محتوا خیلی ساده و به طور اتوماتیک انجام میشه!

مزیت مهمش اینه که شما بیشتر تمرکز تون روی محتوایی که میخواید منتشر کنید میگذارید و نگرانی از بابت پروسه انتشار و مدیریتش ندارید.

  • نمایش مطالب

نمایش محتوای سایت توی مرورگر های مختلف متفاوته و این سیستم قابلیت نمایش سایت تون رو توی همه ی مرورگر ها حتی قابلیت پویایی (Dynamic) بودن در گوشی های موبایل رو براتون فراهم میکنه.

به همین سادگی Cms  ها میتونن به شما توی پشتیبانی از اهداف و استراتژی سازمان تون کمک کنن و با رابط کاربری آسانی که دارند حتی بعد از گذشت زمان زیادی از راه اندازی سایت تون امکان به روز رسانی داده رو داشته باشند.

اما توی انتخاب سیستم مدیریتی مناسب حتما این دوتا فاکتور رو در نظر بگیرید:

اول اینکه توی سازمان تون چند نوع مستندات و فرم اطلاعات دارید دوم اینکه سازمان تون چقدر کوچک یا بزرگ هست. قطعا سازمانی که چندین شعب در شهر یا کشور های مختلف داره برای مدیریت به سیستم پیچیده تری احتیاج داره و باید داده های زیادی رو ثبت کنه.

کلام آخر اینکه سعی کردیم از مزیت های و روش استفاده ی سیستم های مدیریت محتوا صحبت کنیم و اهمیتش رو براتون به درستی نشون بدیم تا بتونید با دردسر کمتری سایت خودتون رو راه اندازی و محتواش رو مدیریت کنید. انواع مختلفی از این سیستم‌ها وجود دارند و یکی از محبوب‌ترین CMSها، وردپرس هست که خیلی از وبسایت‌های معروف دنیا رو به وسیله همین وردپرس طراحی کردند.

امیدواریم این مقاله براتون مفید باشه و شما هم با صرف زمان و استفاده از منابع معتبر مناسب ترین سیستم مدیریتی محتوا رو انتخاب کنید.

 

منبع: هوران مارکتینگ

اطلاعیه ها

اولین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم نوآوری شرق ایران
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان