28 طرح نهایی منتخب و ذخیره نتیجه بررسی 320 طرح ارسالی به دبیرخانه نخستین رویداد تانا تا ثریا استان خراسان جنوبی

28 طرح نهایی منتخب و ذخیره نتیجه بررسی 320 طرح ارسالی به دبیرخانه نخستین رویداد تانا تا ثریا استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به نقل از دبیرخانه برگزاری رویداد تانا تا ثریای استان خراسان جنوبی، تا کنون قریب به 320 طرح به این دبیرخانه ارسال گردیده است. این 320 طرح در چهار حیطه کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن، فناوری اطلاعات و گردشگری و صنایع دستی توسط تیم داوری مورد بررسی قرار گرفت.

رویداد تانا (توسعه و ارتقاء زیست بوم نوآوری استان ها) از سوی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پارک­های علم و فناوری سراسر کشور ابلاغ گردیده و هدف از ان شناسایی توانمندی های فناورانه استان­ها و معرفی آن به سرمایه­ گذاران برای توسعه و تقویت زیست بوم نواوری و کارآفرینی است.  از سوی دیگر همزمان با طرح های حمایتی بنیاد ملی نخبگان، رویداد ثریا از سوی بسیج علمی پژوهشی استان نیز با همین هدف در در حال برگزاری بود که به جهت لزوم بهره برداری حداکثری و پرهیز موازی کاری، مدیران پارک علم و فناوری، سازمان بسیج علمی پژوهشی و بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی اقدام به ترکیب رویداد در قالب رویداد تانا تا ثریا نمودند.

انتخاب 28 طرح منتخب و ذخیره

پس از برگزاری سه نشست تخصصی داوری و بررسی های فراوان، 21 طرح اصلی و 7 طرح ذخیره به مرحله نهایی راه یافتند. گفتنی است این طرح ها بر اساس شاخصه های ارزیابی استاندارد نظیر TRL (Technology Readiness Level) که از معیارهایی است که برای سنجش آمادگی و بلوغ فناوری­ها مورد استفاده قرار می گیرد. TRL ابزاری تحلیلی برای سنجش و ارزیابی سطح آمادگی و بلوغ فناوری و مقدار خطرپذیری ناشی از استفاده از یک فناوری در توسعه محصول است. مجوزها و مستندات لازم مانند گواهینام های معتبر، نیاز استان خراسان جنوبی و میزان اشتغالزایی مورد بررسی قرار گرفته اند.

معرفی طرح های نهایی به سرمایه گزاران

در نهایت طرح های مذکور در رویداد نهایی پس از گذراندن یک دوره آموزشی تخصصی ویژه برای ارائه به سرمایه­ گذاران آماده شده و در نمایشگاهی که به منظور معرفی محصولات و طرح ها در محل برگزاری رویداد دایر می­شود شرکت خواهند نمود.

 

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان