هم افزایی بسیج علمی و پژوهشی و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در برگزاری رویدادهای محوری برای توسعه استان

هم افزایی بسیج علمی و پژوهشی و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در برگزاری رویدادهای محوری برای توسعه استان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به نقل از  خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری از خراسان جنوبی، اشرفی معاون استاندار خراسان جنوبی دردومین جلسه شورای رویداد سراسری تخصصی جهادگران علم و فناوری بر مبنای اقتصاد دانش بنیان استان، اظهارداشت:ایده ها و طرح های ناب و مهم براساس شرایط استان نباید تنها در حد یک مقاله باشد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری  در قالب برگزاری رویداد سراسری تخصصی جهادگران علم و فناوری بر مبنای اقتصاد دانش بنیان، باشد،گفت:درطرح تانا نیز که توسط پارک علم و فناوری برگزار می شود و طرح هایی مرتبط که در بنیاد ملی نخبگان و... انجام می شود باید در فضایی و با هم افزایی صورت گیرد.به گفته اشرفی برای برگزاری موفق این رویداد باید مکانیزمی تعریف شود تا برمبنای آن کمیته های مربوطه شکل بگیرند و بر اساس آن نقش ها و نیازمندی های کمیته ها به طور کامل  مشخص و اجرایی شود.معاون استاندار با بیان اینکه برای برگزاری رویداد جهادگران علم و فناوری باید به دنبال خروجی مناسب باشیم،گفت:یکی از کارهای شاخص در خراسان جنوبی تصویب قرارگاه حمایت و تسهیلگری از تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوده است.

اشرفی با بیان اینکه جامعه هدف این رویداد تخصصی دستگاه های دانش بینیان و نخبگان هستند، افزود:مجوز قرارگاه حمایت و تسهیلگری از تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین  در شورای برنامه ریزی توسعه استان اخذ شده است و تصمیمات حمایتی دستگاه های اجرایی از فعالیت های دانش بنیان مورد تأیید دستگاه های نظارتی نیز می باشد.وی با تأکید بر اصل دقت در کیفیت طرح ها، افزود:طرح های انتخابی برتر باید عملیاتی و دارای توجیه اقتصادی داشته  باشند تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به آن طرح ها ورود کنند.

اشرفی با بیان اینکه  نقش ما باید هماهنگ کننده  و  تسهیل گر باشد،ادامه داد: البته می توان  از طریق استاندار و  سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای برگزاری این رویداد در قالب طرح های پژوهشی اعتبار لازم را اختصاص داد.

وی بیان داشت: نقش ها و نیاز مندی های هر کدام از کمیته های جشنواره باید مشخص شوند تا براساس آن بتوان برنامه خوب و مطلوبی اجرا شود.

دکتر مجیدی رئیس پارک علم و فناوری ضمن قدردانی از حمایت استانداری و بسیج علمی پژوهشی استان گفت : بر اساس ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت کشور، مقرر گردیده که ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در هر استان، به ریاست استاندار و دبیری پارک علم و فناوری تشکیل گردد. وی در ادامه به توضیح و تفصیل طرح تانا پرداخت و افزود : این طرح مخفف (توسعه اکوسیستم نوآوری استانها) می باشد و هدف از آن شناسایی ظرفیت های فناورانه موجود در استان و اتصال ان به بخش صنعت و سرمایه گذاران می باشد و باید حتما در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان به تصویب برسد. وی اذعان داشت که طرح تانا فقط برای یک بار اجرا نمی شود و میتوان ان را بر اساس محوریت های گونانگون اعم از کشاورزی، معادن، صنایع خلاق و .. . برگزار نمود. 

https://b2n.ir/h12167

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه