بیست و سه میلیارد ریال انعقاد تفاهم نامه یارانه تجاری سازی توسط شرکتهای مستقر در پارک علم  و فناوری خراسان جنوبی

بیست و سه میلیارد ریال انعقاد تفاهم نامه یارانه تجاری سازی توسط شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی خبر داد :

انعقاد سه تفاهم نامه یارانه تجاری سازی توسط سه شرکت حاضر در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور به ارزش بیست و سه میلیارد ریال

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، دکتر محمدحسن مجیدی رئیس پارک علم و فناوری  خراسان جنوبی از انعقاد سه تفاهم نامه یارانه تجاری سازی به ارزش بیست و سه میلیارد ریال در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور خبرد داد. دکتر مجیدی در خصوص یارانه تجاری سازی به نقل از دکتر رضائی فر مدیرکل پشتیابنی فناوری و نوآوری وزارت علوم توضیح داد : یارانه تجاری‌سازی در راستای برنامه‌های B2B فعال شده و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی اگر از شرکت‌های دانش‌بنیان و مستقر در پارکها خرید انجام دهند، تا سقف هر قرارداد 500 میلیون تومان در قالب یارانه تجاری‌سازی به آنها کمک خواهد شد.

وی افزود : این یارانه در قالب امضای تفاهم‌نامه میان طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری اعطا می‌شود و این تسهیلات به فناوری‌هایی اعطا می‌شود که در محل نمایشگاه، تفاهم‌نامه تبادل دستاوردهای فناورانه بین فروشنده و خریدار فناوری منعقد شود. رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی مبالغ این تسهیلات را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و یادآور شد: یارانه بر اساس شاخص‌هایی چون پیچیدگی فناوری و دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها، حجم ریالی قرارداد و تعداد کارکنان شرکت‌های فناور پرداخت می شود.

مجیدی ادامه داد ۵۰ درصد تسهیلات یارانه‌ای به خریدار و ۵۰ درصد به فروشنده پرداخت می‌شود، ولی در صورتی که طرف خریدار مایل به دریافت این تسهیلات نباشد، به عنوان مشوق به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداخت می‌شود و طرف خریدار هم می‌تواند مشتریانی خارج از مراکز تحقیقاتی بوده و یا از سایر شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

انعقاد سه تفاهم نامه به ارزش بیست و سه میلیارد ریال 

دکتر مجیدی اعلام کرد : در حاشیه این نمایشگاه بین شرکت دانش بنیان دانشجویار خاوران و بنیاد نوآوری و توسعه فناوری دکتر محمود شیخ زین الدین، شرکت خلاق بنیان توسعه فناور ورنا سگال و شرکت دانش بنیان دانشجویار، و در نهایت شرکت پیشگامان فناوری دوک (مرکز رشد قاین) با شرکت سیزان الکتریک مستقر در پارک زیست فناوری قشم، تفاهم نامه همکاری تجاری مبادله شد. مجیدی در ادامه تصریح کرد: فرآیند تکمیل مدارک و تعیین میزان یارانه اعطایی به هر طرح بلافاصله پس از نمایشگاه آغاز شده و امضا کنندگان تفاهم‌نامه‌ها حداکثر ۳ ماه فرصت خواهند داشت تا مدارک لازم را به دبیرخانه اجرای این طرح که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر می‌باشد، ارسال کنند.

 https://b2n.ir/t44024

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه