حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی بزرگداشت هفته پژوهش استان

حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی بزرگداشت هفته پژوهش استان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به نقل از خبرنگار خاورستان، محمدناصر ناصری با بیان این مطلب در نشست هم اندیشی بزرگداشت هفته پژوهش اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مسایل پژوهشی، علمی و آموزشی باید برای رسیدن به اوج قله علم به مسئله پژوهش توجه کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه پژوهش باید تابع نیاز کشور باشد، افزود: پژوهش باید از ارکان اصلی رشد جامعه قرار گیرد.

ناصری در ادامه تصریح کرد: سهم پژوهش در بودجه کشور یک درصد مشخص شده در حالی که کشورهای پیشرفته این سهم را چهار درصد در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: تلاش شده این سهم در کشور ما هم بالاتر رود و در استان هم امسال بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای پژوهش در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتبار پژوهش از محل اعتبارات جاری تأمین می شود لذا امید است دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند در این راستا طرح های موفقی ارائه و انجام دهند.

به گفته وی؛ ۶۰ طرح پژوهشی تاکنون در استان معرفی و ۳۴ مورد به تصویب رسیده است.

ناصری گفت: با توجه به محدودیت های اعتباری امید است بتوانیم از بخش های دیگر برای انجام پژوهش کمک بگیریم.

وی بر برجسته سازی برنامه های هفته پژوهش تأکید کرد و افزود: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های هفته پژوهش الزامی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دستگاه‌هایی که تاکنون برای هفته پژوهش اقدامی نکرده اند نیاز است سریعتر برنامه های خود را اعلام کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان دبیر جشنواره دانش آموزی، برنامه آموزشی را در زمینه پژوهش دنبال می کند.

ناصری ادامه داد : دانشگاه بیرجند میزبان نمایشگاه هفته پژوهش خواهد بود اما سایر دستگاه‌ها نیز همکاری خواهند کرد.

وی بر ترویج فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پژوهش از سوی دستگاه های اجرایی تأکید کرد و افزود: تجلیل پژوهشگران برتر استان هم در هفته پژوهش انجام می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد:جهاد تبیین هم در مسئله پژوهش اهمیت دارد و باید در این هفته مورد توجه قرار گیرد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

اولین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم نوآوری شرق ایران
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان