در گفتگو با خبرگزاری ایرنا مطرح شد : واحدهای فناور در بیرجند به فضای مناسب برای استقرار نیاز دارند

در گفتگو با خبرگزاری ایرنا مطرح شد : واحدهای فناور در بیرجند به فضای مناسب برای استقرار نیاز دارند

 رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: در بیرجند به عنوان مرکز استان جز ساختمان اصلی پارک علم و فناوری که ظرفیت محدود دارد، ساختار دیگری برای استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور نداریم.

محمدعلی ناصری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون اصلی‌ترین مشکل ما کمبود زیرساخت‌ و فضای فعالیت است که با تکمیل سایت اصلی پارک علم و فناوری در بیرجند این مشکل تا حدود زیادی رفع می‌شود.

وی گفت: احداث ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از سال ۱۳۹۴ با انعقاد تفاهم‌نامه‌های لازم در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بیان کرد: مساحت سایت اصلی پارک ۵۰ هکتار است که فاز نخست این سایت به وسعت ۱۰ هکتار در جوار دانشگاه بیرجند در دست اجرا است.

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

وی افزود: براساس آخرین برآوردهای انجام شده برای تکمیل سایت اصلی پارک علم و فناوری استان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی این موضوع پیگیری می‌شود.

ناصری اظهار داشت: ساختمان سایت اصلی پارک بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما برای محوطه‌سازی و اجرای شبکه‌های زیرساختی نیازمند همکاری و اعتبار هستیم.

وی گفت: از دستگاه‌های خدمات‌رسان از قبیل آب، برق، گاز، راه و شهرسازی درخواست داریم در تامین زیرساخت‌های این مجموعه ما را یاری کنند تا سال آینده شاهد راه‌اندازی سایت مرکزی به منظور استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور باشیم.

پارک علم و فناوری زمین واگذار می‌کند

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: پارک علم و فناوری باید زمین واگذار کند و ساخت و ساز را شرکت‌ها انجام دهند در حالی که از معدود پارک‌هایی هستیم که در زمینه زیرساخت‌ها کمبود داریم.

وی عنوان کرد: از همین رو مطالعات لازم برای سایت ۵۰ هکتاری پارک علم و فناوری انجام شده و با افتتاح آن زمین در اختیار شرکت‌ها و واحدهای فناور قرار خواهد گرفت.

ناصری گفت: اکثر پارک‌های استان‌ها آماده‌سازی شده و زمین و کارگاه به‌راحتی در اختیار واحدها و شرکت‌های فناور قرار می‌گیرد اما در خراسان جنوبی با وجود اینکه از نظر نیروی انسانی و حمایت از شرکت‌های فناور جزو ۱۰ استان برتر کشور است، از نظر زیرساختی‌ ضعیف هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸۳ واحد فناور و ۴۵ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی فعالیت دارند که قابلیت افزایش چند برابری را دارد.

اشتغال مستقیم هزار و ۳۶ نفر 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خراسان جنوبی تاکنون زمینه اشتغال مستقیم هزار و ۳۶ نفر را فراهم کرده‌اند و ظرفیت اشتغالزایی بیشتر در این حوزه وجود دارد.

وی بیان کرد: امسال از طریق استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان حمایت‌های خوبی از پارک علم و فناوری شده که قابل قدردانی است و به نفع واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

ناصری افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا شرکت‌های فناور رشد کنند و اگر قرار است مشکلی از استان یا کشور حل شود باید از این واحدها حمایت شود.

وی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پارک علم و فناوری استان اختصاص یافت که تاکنون ۶.۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

پارک علم و فناوری خراسان جنوبی علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌های قاینات، فردوس و طبس نیز مرکز رشد واحدهای فناور دارد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

اولین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم نوآوری شرق ایران
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان