افتتاح دفتر استاندارد سازی در پارک علم و فن آوری خراسان جنوبی

افتتاح دفتر استاندارد سازی در پارک علم و فن آوری خراسان جنوبی

با حضور مسئولان پارک علم وفناوری و استاندارد استان و به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور خراسان جنوبی، صورت گرفت

افتتاح دفتر استاندارد سازی در پارک علم و فن آوری خراسان جنوبی 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، دفتر استاندارد سازی و ارزیابی انطباق خراسان جنوبی، به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل فرآیند استاندارد سازی و اخذ پروانه «دانش نماد»، با همکاری اداره کل استاندارد، در پارک علم وفناوری استان افتتاح شد.
 
 حمایت های حقوقی و مشاوره ای از شرکت های دانش بنیان
رئیس پارک علم وفناوری استان در اشاره به اهداف راه اندازی این دفتر گفت: اصل قضیه این است که شرکت های ما عموما شرکت های نوپایی هستند و معمولا این گونه نیست که بخش حقوقی قوی داشته باشند که مسائل مختلف خود با ادارات را پی گیری کنند و به همین دلیل به مشکل بر می خورند.
دکتر ناصری افزود: شاکله اکثر شرکت های ما از چند جوان صاحب ایده شکل گرفته که روی طرح و ایده شان کار می کنند ولی اطلاعت کافی در مورد چگونگی بازاریابی و یا اخذ پروانه استاندارد و و..ندارند. یا این که نمی دانند چه مسائلی در رابطه با دیگر نهاد ها لازم است انجام بدهند.برای تسهیل این امور در تهران تفاهم نامه ای بین معاونت عملی فنی ریاست جمهوری با سازمان استاندارد منعقد شد و در همین راستا در خراسان جنوبی هم دفتر در داخل پارک راه اندازی شد.
وی خاطر نشان کرد: با حضور کارشناس استاندارد در این جا شرکت های ما می توانند به طور مستقیم با خود این ها در ارتباط باشند تا برای امور مربوط به اخذ پروانه استاندارد توجیه باشند و راهنمایی و مشاوره شده و مشکلات شان در این زمینه حل شود.
 
 
حمایت از نخبگان استان برای تبدیل ایده ها نو به ثروت
رئیس پارک علم و فناوری استان با بیان این که در حال حاضر سیستم به سمت درک فناور و نو آور پیش می رود تصریح کرد:. ساختار اداری ما به طور معمول این است که می گوید این مدارک را بیاور، این شرایط را مهای کن تا من موافقت کنم و گرنه نمیشود و به طور معمول این مدل برخورد، برای نوآوران این سیستم جواب نمی دهد.
وی ادامه داد: ولی این جا این کارشناس ما می آید و نوآور را راهنمایی می کند. هر چند این حمایت ها کلی هست ولی به هرحال محصولات استان بیشتر توجه می شود.
دکتر ناصری پارک علم و فن آوری را زنجیره علم تا ثروت عنوان کرد و گفت: در این زنجیره یک حلقه های مفقوده وجود داشت که رفع آن به عهده پارک علم و فن آوری گذاشته شد تا با حمایت از نخبگان استان زمینه تبدیل ایده های آنان را به ثروت فراهم کند
 
کمک های مستقیم و غیر مستقیم به شرکت های دانش بنیان
وی خاطر نشان کرد: هر چند پارک علم و فن آوری یک نهاد دولتی و زیر نظر وزارت علوم است ولی به هر حال ما با چون با شرکت های بخش خصوصی کار می کنیم و آن ها هم شرایط خودشان را دارند، برنامه ریزی ما باید مطابق شرایط آنان باشد .
دکتر ناصری افزود: حمایت های ما از این شرکت ها، بخشی مانند اعطای تسهیلات به صورت مستقیم است و بخشی هم مانند کمک به بازاریابی، پرداخت هزینه حضور در نمایشگاه، کمک در بخش آموزش و یا آزمایش های لازم، مشاروه های حقوقی و.. به صورت غیر مستقیم صورت می گیرد.
 
 
حمایت از محصولات استراتژیک استان
رئیس پارک علم و فناوری استان در اشاره به اهمیت حمایت از محصولات استراتزیک استان هم گفت: ما تلاشمان این است که هر کالایی که تولید می شود از استاندارد های لازم برخوردار باشد و حمایت ها فراتر از برگزاری سمینار و همایش بوده و به شکلی باشد که مثلا در بحث زرشک یا عناب و زعفران، در عمل مشکل کشاورز در بخش های مختلف تولید، فروش و ... حل شود.
به گفته وی گاه در کارشناسی ها ایرادات سلیقه ای، شخصی و ...باعث دلسردی نخبگان می شود.
 
 
مدیر کل استاندارد: تاسیس دفتر استاندارد سازی در جهت تحقق شعار سال
مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی هم با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «سال تولید، دانش بنبان و اشتغال آفرین» از سوی رهبر انقلاب، و تصویب آئین نامه حمایت از تولیدات دانش بنیان در هیئت وزیران، رویکرد سازمان استاندارد کشور را حمایت از شرکت های دانش بنیان ذکر کرد.
مهندس فریده صادقی گیو، خاطر نشان کرد: با توجه به مکاتباتی که از سوی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری استان داشتیم این اداره کل بر این شد که به جهت همکاری های متقابل و ارائه خدمات فنی؛ تخصصی و مشاوره ای و در راستای اخذ گواهینامه های انتطباق و پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نماد توسط شرکت های دانش بنیان اقدام به ایجاد این دفتر در محل پارک علم و فناوری بکند که با همکاری ها و همیاری ریاست محترم پارک و تعیین فرد مسئول این امر به سرانجام رسید.
 
راه اندازی پژوهشکده آزمایشگاه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان
وی از راه اندازی یک پژوهشکده استاندارد با حمایت ریاست سازمان ملی استاندارد پی گیری های اداره کل استان خبر داد و افزود: این پژوهشکده و آزمایشگاه یکی از اهداف مهمش، ایجاد یک زمینه کارآمد برای ظرفیت های کار آمد، پارک علم و فن آوری و شرکت های دانش بنیان است.
مهندس صادقی گیو اظهار امیدواری کرد با راه اندازی، این پژوهشکده و همچنین دفتر استاندارد سازی، همکاری های متقابل اداره استاندارد و پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان بیشتر شود.
وی با بیان این که به خاطر این مشکلات تولید کننده ما موقع صادرات محصول دچار مشکل می شود، خاطر نشان کرد: باید یک استاندارد مناسب در خصوص موارد مختلف مربوط به محصولات استراتژیک استان و مانند مقدار مجاز بار میکروبی، وزن، میزان اسدیته و... تعریف شود

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

اولین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم نوآوری شرق ایران
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان