نشست هم اندیشی بررسی راه کارهای ارتقاء همکاری و تعامل فرماندهی انتظامی استان با شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

نشست هم اندیشی بررسی راه کارهای ارتقاء همکاری و تعامل فرماندهی انتظامی استان با شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، ظهر دوشنبه نشست هم اندیشی بررسی راه کارهای ارتقاء همکاری و تعامل فرماندهی انتظامی استان با شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با حضور سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی استان در محل سالن جلسات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی برگزار گردید. 

 

در ابتدا دکتر دهقان رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی خراسان جنوبی گزارش جامعی از تحقیقات صنعتی، پژوهشی و فناوری دفتر ارائه نمود. دهقان عنوان کرد : موارد متعددی طرح های فناورانه از ساخت قطعات گرفته تا گیمیفیکیشن در این دفتر به مرحله بهره برداری رسیده است. وی عنوان کرد برخی طرح های نیز به علت ضعف در تکمیل مستندات و یه وجود نمونه های مشابه در کشور به سرانجام نرسیده اما دفتر تحقیقات کاربردی تمامی تلاش خود در پیگیری برای حصول نتیجه مساعد به کار گرفته است. 

دکتر ناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ضمن قدردانی از زحمات پلیس در تأمین امنیت جامعه گفت : پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به لحاظ میزان اعتبارات و حمایت های انجام شده از فناوران در بین ده پارک اول کشور قرار دارد لکن استان خراسان جنوبی به لحاظ استفاده از محصولات فناوران و شرکت های دانش بنیان بومی در جایگاه 22 قرار داشته که این نشان از عدم توجه مسئولین و مدیران استان به این مقوله دارد. ناصری کاهش آسیب های اجتماعی را نتیجه  توسعه فناوری و اشتغال مبتنی بر آن دانست و افزود : اشتغال مبتنی بر فناوری و اقتصاد پویای ناشی از ایجاد و توانمندسازی بنگاه های اقتصادی کوچک باعث افزایش سطح ثروت و کاهش بیکاری در جامعه شده که خود منجر به افزایش ضریب امنیت اجتماعی خواهد شد. ناصری با بیان اینکه سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی شده عنوان کرد : این با هدف هزینه کرد اعتبارات پژوهشی و معرفی نیازهای فناورانه دستگاه های اجرایی از یک سو و تجمیع توانمندیهای شرکت های دانش بنیان و فناور کشور از سوی دیگر ایجاد شده تا از این طریق نیازهای فناورانه دستگاه های اجرایی از طریق فناروان و صاحبان ایده مرتفع گردد. 

در ادامه نشست، شرکت های حاضر در جلسه به معرفی محصولات و بیان چالش ها و موانع پرداختند. یکی از شرکتها که در حوزه رصد ترافیکی فعال می باشد عنوان کرد که محصول خود را توانسته در استان های همجوار بفروش برساند ولی به علت بروکراسی اداری و سختگیری های بی مورد در خراسان جنوبی، مانع از استفاده از این محصول شده است.             

      

بعد از صحبتهای فناوران معاونین و روسای واحدهای مختلف نیروی انتظامی استان نیازهای فناورانه خود را یک به یک عنوان کردند که مقرر شد از طریق پارک پیگیری های لازم صورت پذیرد. 

سپس سردار ناصر فرشید ضمن خیر مقدم خدمت میهمانان و گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر گفت : با عنایت به دستور فرماندهی محترم کل قوا و نام گذاری سال جدید به نام شرکت های دانش بنیان، خوشحالیم که با حضور شرکتهای دانش بنیان و فناور مرتبط با حوزه انتظامی، گامی در راستای تحقق فرمایشات معظم له برداریم. سردار فرشید حضور پلیس در لایه های اولیه جامعه را نشان از اعتماد مردم به نیروی انتظامی دانست و کفت : متاسفانه به علت بیشتر شدن آسیب های اجتماعی امروزه پلیس به همراهی و همکاری فناوران و صاحبان ایده برای افزایش آسایش و آرامش مردم نیاز بیشتری دارد. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اذعان داشت : هرچه تعامل فناوران و پلیس با یگدیگر افزایش یابد، نتیجه ان در زندگی آحاد مردم حس خواهد شد. وی افزود استفاده از تکنولوژی در وهله اول پیشگیری و در مرحله بعد مقابله با جرائم و مجرمین را در پی دارد و از منظر اجتماعی نیز کارآفرینی و اشتغالزایی منجر به کاهش بزهکاری اجتماعی خواهد شد. فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی در پایان آمادگی کامل خود را جهت همکاری هرچه بیشتر با شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی عنوان نمود.    

 

 

         

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان