گشایش شبکه فن بازار منطقه ای در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

گشایش شبکه فن بازار منطقه ای در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

با حضور دبیر شبکه فن بازار ملی ایران، معاون استاندار خراسان جنوبی در پارک علم و فن آوری خراسان جنوبی برگزار شد:

گشایش شبکه فن بازار منطقه ای درخراسان جنوبی

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری مراسم افتتاحیه بیستو ششمین شبکه فن بازار منطقه ای کشور در خراسان جنوبی با حضورعابدی؛ معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری،قنبر پور؛معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس خالقی؛ دبیر شبکه فن بازار ملی ایران،اعضای شبکه ملی فن بازار سرمایه گذاری جمهوری اسلامی و اعضای شورای شبکه فن بازار روز چهارشنبه در محل پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی برگزار شد. و در پایان جلسه از دو نفراز اشخاص حقیقی:جناب آقای مهندس یوسفی(مدیر عامل کمپانی دانش بنیان مهراس کویر) و جناب آقای مهندس جعفریان(شرکت تسلا صنعت) قدر دانی به عمل آمد.قابل ذکر است یکی از اهداف مهم این جلسه زمینه سازی برای توسعه خراسان جنوبی در بخش صنعت و فناوری است.

ارتباط علم و فناوری با بازار

خالقی؛ به عنوان دبیر شبکه فن ‌بازار ملی ایران در ابتدای برنامه در خصوص ارائه شبکه فن بازار ملی توضیحاتی داد و گفت: فن بازار در استان خراسان جنوبی در صدد جذب سرمایه و سرمایه گذاری در استان است  و یا از توانمندی های خراسان جنوبی برای  رفع نیاز استان اصفهان و دیگر استان ها استفاده شود.

وی افزود: تا کنون 25 استان کشور دارای دفتر فن بازار هستند که استان خراسان جنوبی هم به این شهرها  اضافه شده است.و حداکثر تا دو ماه آینده دو استان اردبیل و چهارمحال و بختیاری هم به شبکه اضافه خواهند شد و سه استان دیگر باقی می ماند تا نقشه کشور در خصوص ایجاد دفاتر فن بازار کامل شود.نکته ی مهم این است  مدیران و کارگزاران در شبکه فن بازار در تمامی استان ها با یکدیگر در ارتباط هستند.

خالقی در خصوص زیر ساخت های موجود بیان کرد: سامانه فن بازار ملی ایران در حاضرجامع ترین بانک اطلاعات فناورانه کشور است و  برای  توانایی های کشور در حوزه شرکت های دانش بنیان و محصولات فناورانه یک ابزار کاربردی است.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران در ادامه گفت: وظایف استان اجرای هماهنگی بین نهادهای علم و فناوری، بررسی برنامه عملیاتی سالیانه فن بازار و راهکارهایی برای رفع موانع و همکاری در جهت رونق برنامه ها و تشکیل جلسات و تسهیل آیین نامه داخلی شورا است .

 ارایه خدمات لازم به فن آوران

 ناصری؛ رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در ادامه این جلسه بیان کرد: متولی فن بازار پارک علم و فناوری است و ما کمک می‌کنیم در این شبکه خدمات لازم را به فناوران و افرادی که ایده مناسبی دارند ارائه دهیم.

ناصری بیان کرد: شبکه فن بازار ملی ایران از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در پارک فناوری پردیس آغاز نموده و توسعه فناوری کشور را ماموریت اصلی خود قرار دادند

توجه فن بازار خراسان جنوبی به ظرفیت های موجود در استان

قنبر پور؛ معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس فن بازار را اتصال عرضه و تقاضای فناوری و کمک به ورود فناوری‌ها به بازار عنوان کرد.

 وی افزود: شبکه فن بازار تلاش می‌کند نیاز فناوری و تقاضای مورد نیاز در خصوص آن را بتواند به توانمندی‌ها متصل کند، که این توانمندی‌ها در کشور گسترده است.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: پارسال فن بازار ۴۰۰ میلیارد تومان هم رسانی فناوری داشته که برای امسال برنامه ریزی شده این رقم به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

ضمن دریافت رتبه اول در شتاب علمی و رتبه تک رقمی در حجم تولیدات علمی و همچنین پیشرفت هایی در زمینه دانشگاهی و زمینه های فناوری و علوم فنی و مهندسی، توانستیم پیشرفت چشمگیری را در کشور داشته باشیم .

وی افزود: 25 استان دارای فن بازار هستند که خراسان جنوبی 26 امین فن بازار کشور خواهد بود. چند ظرفیت رقابتی در استان در زمینه معدن، کشاورزی وصنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و هم مرزی با کشور افغانستان از جمله مزیت هایی است که باید فن بازار خراسان جنوبی به آن توجه ویژه داشته باشد.

وی ضمن درخواست از حوزه استانداری و پارک علم و فناوری استان بیان کرد: از متولی فن بازار انتظار می رود تا درخواست داشته باشند جلسات شورا منظم برگزار شود که بتوانیم نتایج خوبی را در زمینه فن بازار ها به دست آوریم.

 فن بازار و اهمیت بازاریابی فروش محصولات استان

 در ادامه دکتر عابدی معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: آنچه برای استان اهمیت دارد بحث بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی استان است. اقدام شایسته ای که فن بازارها می توانند انجام دهند در راستای فروش محصولات تولیدی است.

عابدی با اشاره به بحث عرضه وتقاضا بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در خصوص محصولات استراتژیک، معادن، گیاهان دارویی و قابلیت‌های گردشگری ما به این شبکه برای شناساندن این ظرفیت‌ها نیاز داریم.

 وی با اشاره به ظرفیتهای خوب استان بیان کرد: قابلیت ویژه ایی در حوزه کشاورزی در زمینه محصولات استراتژیک را داریم که برای فروش محصولات زرشک و زعفران و عناب در جهت شناساندن قابلیت های فرهنگی و میراث فرهنگی و قابلیت های گردشگری نیاز به همراهی و همت ویژه داریم افتتاح فن بازار ها و البته همراهی تولید کنندگان برای تولید محصولات خوب به بهترین ها، در حوزه هایی که استان ما ظرفیت های خوبی دارد دست پیدا کنیم.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان