انعقاد تفاهم نامه راه اندازی مرکز خلاقیت و شکوفایی بین پارک علم و فناوری و بسیج علمی استان خراسان جنوبی

انعقاد تفاهم نامه راه اندازی مرکز خلاقیت و شکوفایی بین پارک علم و فناوری و بسیج علمی استان خراسان جنوبی

به منظور حمایت از ایده‌ها و استعدادها، تفاهم نامه همکاری بین بسیج علمی پژوهشی و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی برای راه اندازی مرکز رشد و خلاقیت با حمایت این دو نهاد امضا شد.

سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه ۲۶ آذر در این جلسه با تبریک هفته پژوهش، گفت: اسلام برای بهره‌وری علم و دانش و تبدیل آن به کار و تلاش و پیشرفت تاکید بسیار دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، وی با بیان اینکه دشمنان ما را وادار کردند از علم وارداتی بهره ببریم، افزود: قطعا کشوری که بخواهد بر روی پای خود بایستند باید در موضوع علم و فناوری قوی باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در تمام پیروزی‌های پس از انقلاب، نخبگان پرچمدار بودند، افزود: طیف اولیه ورود به سپاه، دانشجو و عموما تحصیل کرده بودند.

قاسمی با بیان اینکه در دفاع مقدس نخبگان پرچمدار بودند، تصریح کرد: در استان ما که نوپا است از زمانی که مجموعه پارک و علم و فناوری و مجموعه بسیج علمی پژوهشی راه‌اندازی شد این همکاری همواره وجود داشته است.

وی با بیان اینکه این مراکز با توجه به دانشگاهی بودن استان رشد خوبی داشته‌اند، اظهار کرد: یکی از فاکتورهای  اصلی قدرت، علم و فناوری است و باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، کلید حل مشکلات کشور بسیج و تفکر بسیجی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تاکید بر استفاده از ذخیره عظیم نیروی انسانی که کشورهای جهان سوم از این ظرفیت برخوردارند، افزود: ساختارهای پژوهشی به نسبت گذشته در جهان بسیار فراوان است و در سال‌های اخیر رتبه بالایی در این حوزه کسب کردیم که تقریبا رضایت رهبری و مسئولان را کسب کرده است.

قاسمی با بیان اینکه این تفاهم نامه تجمیع توان‌ها را برای استفاده بیشتر از ظرفیت نیروی انسانی دربرخواهد داشت، افزود: قطعا این تفاهم نامه کمک خواهد کرد تا ظرفیت‌ها در خدمت علم و فناوری قرار گرفته و افراد صاحب ایده بیشتر حمایت شوند.

محمدعلی ناصری،  رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: در عرصه تولید به جایگاه مناسبی رسیدیم و اکنون باید ببینیم برای حل مشکلات کشور از پتانسیل و توان تحقیقاتی چگونه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نیرو و امکانات وجود دارد اما باید تجمیع امکانات صورت گیرد، افزود: باید منابعی وجود داشته باشد تا از جوانان و افرادی که ایده‌هایی دارند حمایت کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم با این مجموعه مدیریتی بتوانیم هدف جهش تولید را هرچه بهتر انجام دهیم، تصریح کرد: این تفاهم نامه اولین قدم در این راستاست که بسیج علمی و پارک علم و فناوری با یکدیگر تعامل داشته باشند.

ناصری ادامه داد: در سال‌های شروع جنگ بدون هیچ گونه امکاناتی تنها با تفکر بسیجی پیروز شدیم و اکنون نیز که شرایط خاصی در کشور حاکم است، باید از این تفکر بهره ببریم.

وی با بیان اینکه بهره گیری درست از منابع لازم است، تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت، شرایط و امکانات پارک علم و فناوری و بسیج پژوهشی، افراد مستعد استان را حمایت کنیم، باید بتوان از فکر و ایده‌ها استفاده کرد.

سرگرد مرتضی عظیمی‌فر، مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز با درود به ارواح شهدای عرصه علم و پژوهش، اظهار کرد: به دنبال فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ 26 آذرماه سال 62 مبنی بر تخلیه کشتی‌های منتظر در بندرهای جنوبی کشور ۲۶ آذر به عنوان روز حمل و نقل نام گذاری شد که این حرکت ارزشمند نشانگر تعامل و همراهی مردم بود.

وی با بیان اینکه همواره تعامل و هم افزایی می‌تواند راحت تر مشکلات را حل کند ، افزود: یکی از اصلی ترین ارکان پیشرفت و تعالی کشور، پیشرفت در حوزه علم و فناوری است.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج هم به عنوان نهاد مردمی براساس اهداف، وظایف و زیرساخت‌ها در حال فعالیت است، یادآور شد: این تفاهم‌نامه برای تشویق صاحبان ایده برای کمک به محصول و چرخه تجاری سازی در این برهه اتفاق افتاده که امیدواریم با تعامل باعث پیشرفت در این حوزه شویم.

در پایان این مراسم سردار قاسمی از واحدها و شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بازدید کرد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه