حمایت ویژه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از سازمانهای مردم نهاد 

حمایت ویژه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از سازمانهای مردم نهاد 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، روز شنبه مورخ 21 تیر ماه، این مجموعه میزبان مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید به همراه جمعی از مدیران سازمانهای مردم نهاد و شرکت های دانش بنیان استان با محوریت اشتغال بود. 

در این نشست رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتباط‌گیری در حوزه سازمان‌های مردم نهاد نیازمند مدیریت دانش است گفت: علیرغم امکانات مدرن در حوزه ارتباطی باز هم ارتباط نیازمند دانش است.

محمدعلی ناصری افزود: برای هرچه بهتر ارتباط‌گیری سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید شورای مشورتی در این حوزه ایجاد شود که پارک علم و فناوری آماده هرگونه خدمات در این حوزه است.

وی گفت: با احصای نیازمندی‌ها نحوه کمک به سازمان‌های مردم نهاد شناسایی و به بهترین وجه ممکن انجام خواهد شد.

ناصری با بیان اینکه آموزش مقدم بر حمایت است اظهار داشت: با شناختن نقاط قوت طرح‌ها در شورای مشورتی تفاهم‌نامه‌ها به صورت نظام‌مند تعبیه خواهد شد.

وی از حمایت پارک علم و فناوری در برندسازی صنایع دستی خبر داد و تصریح کرد: پارک علم و فناوری از سازمان‌های مردم نهاد این حوزه به‌صورت ویژه حمایت می‌کند.

این نشست با سمن‌های شهرستانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و سمن‌ها درخواست و پیشنهادات خود را در طرح‌های اشتغالزایی مطرح کردند.

خراسان جنوبی دارای ۴۹۲ سازمان مردم نهاد است که بر اساس جمعیت رتبه چهارم کشور در تعداد سمن‌ها را دارد.

عباسعلی بهاری در نشست سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی با محوریت اشتغال افزود: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، صندوق کارآفرینی امید و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی منعقد شد طرح‌های اشتغالزا مورد حمایت تسهیلاتی قرار می‌گیرند.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید به عنوان نهاد غیردولتی با مطالبه‌گری سخنگوی مطالبات مردم باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی به عنوان یک فرصت اجتماعی دارند که این ظرفیت باید کمک‌رسان آسیب‌دیدگان در اجتماع باشد.

وی یادآور شد: سمن‌ها بازوان کمکی و مغز متفکر دستگاه‌های اجرایی و ایجادکنندگان حرفه‌آموزی و کسب و کار هستند که این نقش مورد توجه بیش از پیش دولت قرار گرفته است.

بهاری اظهار داشت: امروزه دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از سازمان‌های مردم نهاد باید پای کار باشند زیرا اشتغال دغدغه اصلی کشور است.

وی گفت: شناخته نشدن حقوق و اختیارات سازمان‌های مردم نهاد از سوی خودشان و دولت از مهمترین مشکلات در پویایی این حوزه است که اگر شناخته نشود جلوی بسیاری از فرصت‌ها گرفته خواهد شد.

بهاری تصریح کرد: دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برای تسهیل این روند قدم‌هایی برداشته که نیازمند همگرایی و هم‌افزایی سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال قابل توجهی از سوی دولت با پیگیری‌های قابل توجه استاندار در این استان در دست اجرا است اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند از ظرفیت سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی و هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی به خوبی بهره ببرند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ماموریت دستگاه‌ها باید به سازمان‌های مردم نهاد سپرده شود افزود: دستگاه‌ها باید حکم ناظر را داشته باشند و مجری باید سازمان‌های مردم نهاد باشند که این مهم جز با تعامل و شناختن حقوق و حیطه اختیارات میسر نخواهد شد.

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه تمامی طرح‌های معرفی شده از دفتر اجتماعی مورد حمایت قرار خواهد گرفت گفت: سمن‌ها طرح‌های خود را برای جمع‌بندی باید به استانداری ارسال کنند.

محمد زنگنه افزود: صندوق کارآفرینی امید قبل از این به صورت مستقیم با سازمان‌های مردم نهادی مثل بنیاد سپهر، امام علی(ع) و ابرار در زمینه اشتغال تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است و اکنون هم آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

وی از تفاهم‌نامه‌های مختلف اشتغالزایی با ستاد مبارزه با مواد مخدر و اداره کل زندان‌های استان خبر داد و یادآور شد: در یکی از این طرح‌ها زندانیان آزاد شده که از سوی اداره کل مرتبط معرفی شوند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال دریافت می‌‎کنند.

زنگنه در ارتباط با اقشار آسیب‌پذیر هم تاکید کرد: سمن‌ها در حوزه صنایع دستی برای اشتغال این قشر از جامعه اقدام کنند تا مورد حمایت صندوق کار آفرینی امید قرار گیرند.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان