قرارداد واگذاری فضای کاری بین پارک علم و فناوری با دانشگاه صنعتی بیرجند امضاء شد: مرکزی برای کارآفرینان دانشگاهی و پارک

قرارداد واگذاری فضای کاری بین پارک علم و فناوری با دانشگاه صنعتی بیرجند امضاء شد: مرکزی برای کارآفرینان دانشگاهی و پارک

در راستای استقرار شرکت های دانش بنیان استان قراردادی برای واگذاری فضای کاری شرکت های پارکی و دانشجویی بین دانشگاه صنعتی بیرجند با پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امضاء شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی در این آیین گفت: با راه اندازی کامل این مرکز در آینده نزدیک فضایی مناسب برای کارآفرینان دانشگاهی و شرکت های پارکی خواهیم داشت. دکتر محمدعلی ناصری با اشاره به اینکه جامعه هدف پارک علم و فناوری، دانشگاه ها می باشد، عنوان کرد: پارک ها از خود زیرساختی ندارند که کاملاً درست است و وظیفۀ ما حمایت از هسته های فناور می باشد و زیرساخت را سازمان هایی مانند استانداری ها، شهرداری و دانشگاه ها می توانند فراهم کنند. به گفتۀ وی با راه اندازی چنین مراکزی در دانشگاه ها به اهداف اصلی خود که حمایت از دانشجویان به دنبال ایجاد شغل و فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه برای دیگر دانشجویان می باشد، دست می یابیم. رئیس پارک علم و فناوری استان خاطر نشان کرد: هدف بلند مدت ما نیز اخذ مجوز مرکز رشد توسط خود دانشگاه صنعتی است، که اکنون بخش اول یعنی زیرساخت فراهم شده و گام بعدی حضور شرکت ها و آشنایی دانشجویان با این فعالیت ها است. دکتر ناصری تاکید کرد: باید به این نکته توجه شود شرکت هایی که در این فضا مستقر می شوند بخش خصوصی هستند و نوع نگاه و دید باید نسبت به آنها متفاوت باشد.

 

 

بدون چشم داشت به دنبال کاری برای آینده هستیم

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند نیز در این جلسه عنوان کرد: با امضاء این قرارداد قرار است فضایی را در اختیار جوانان، دانشجویان و شرکت های فناور قرار دهیم. دکتر سید حجت هاشمی با بیان اینکه تمام فضا و زیرساخت و نرم افزارها بدون هیچ چشم داشت و دریافت پولی به شرکت ها داده خواهد شد تا در آینده با بازخورد آن کاری از ما به یادگار بماند، افزود: 50 درصد این مکان به پارک تعلق می گیرد و 50 درصد دیگر به مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه صنعتی واگذار می شود. وی تأکید کرد: تنها هدفی که داریم کمک به چند جوان است تا برای خود شغلی ایجاد کنند و انگیزه ای برای ادامه راه داشته باشند.

 

امیدواریم شرکت هایی مستقر شوند که حرفی برای گفتن داشته باشند

رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی بیرجند هم با بیان این که مدت هاست به دنبال راه اندازی این فضا هستیم، گفت: 2 سال قبل پیشنهادی از سمت پارک علم و فناوری استان برای ایجاد مرکز نوآوری داده شد و پس از پیگیری که داشتیم در مهرماه سال 96 طرح اولیه را ارسال و در خرداد ماه امسال از معاونت علم و فناوری کشور برای بازدید به بیرجند آمدند و تأیید آن را دادند تا امروز که توانستیم با فراهم کردن زیرساخت ها، قراردادی با پارک علم و فناوری برای واگذاری فضا امضاء کنیم. حسین مودی تصریح کرد: معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری 200 میلیون تومان برای تجهیز مرکز تخصیص داده که بخشی از این مبلغ واریز شده است. وی به 4 فضای داخلی این مرکز اشاره کرد و توضیح داد: بخش اول ورودی سال و میز اطلاعات بوده، پس از آن فضای استارت آپی برای استقرار 8 تیم مهیا شده است، فضای دیگری را نیز برای استقرار 10 شرکت می باشد همچنین فضای استراحتی هم تعبیه شده است. به گفتۀ وی مزیت این فضا در دسترس بودن برای تمام دانشجویان می باشد و باید حواسمان باشد که تیم ها و شرکت هایی در این مکان مستقر شوند که حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان