مستند فیلم شاعران زندگی پخش شد، ایران سرشار از فرصت های شغلی

مستند فیلم شاعران زندگی پخش شد، ایران سرشار از فرصت های شغلی

مستند فیلم «شاعران زندگی» در زمینه کسب و کار و کارآفرینی خانم شیرین پارسی در حوزه کشاورزی به همت پارک علم و فناوری استان و بنیاد توسعه فرهنگی سپهر و با همکاری بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان و گروه فیلم های مستند کارستان در آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور مرکز بیرجند پخش شد.

در حاشیه پخش این مستند رویداد بانی نیز برگزار شد که مهندس محمدحسین محسنی یکی از استارت آپ های فعال استان با شیرین پارسی گفت و گویی داشت که این بانوی کارآفرین در این مصاحبه تأکید کرد که ایران سرشار از فرصت های شغلی است که جوانان می توانند با نوآوری به آن دست پیدا کنند. در ادامه این گفت و گو آورده می شود.

 

از جوانی خود بگویید؟

به نظر من جوانی به سن و سال نیست و آن موقعی که هنوز فکر می کنید کاری از دست شما بر می آید و توان کارهای جدید را دارید جوان هستید و من همیشه با افتخار گفته ام متولد 1334 هستم ولی به دلیل توانایی هایی که دارم هنوز جوانم.

 

شما در فرانسه تحصیل کرده اید و دوباره به ایران بازگشتید، در این زمینه توضیح می دهید؟

بعد از دیپلم کنکور قبول نشدم و خانواده ام برای ادامه تحصیل مرا به نزد برادرم به فرانسه فرستادند و در آنجا رشته ادبیات فرانسه خواندم و بعد از آشنایی با همسرم دوباره به ایران بازگشتم و با توجه به علاقه خاص خودم به حوزه کشاورزی به روستای شاندرمن که روستای پدر شوهرم بود آمدم.

 

با توجه به اینکه امروزه جوانان علاقه به مهاجرت دارند کار شما نوعی مهاجرت معکوس بوده است، دلیل آن را می گویید؟

این موضوع به نوع بینش باز می گردد و اینکه من اعتقاد دارم باید هر فرد به این بینش برسد که برای بهبود جامعه خودم چه کاری می توانم انجام دهم و در این راستا به نوآوری و کسب و کار بپردازد. خیلی از انسان های کارآفرین چه در ایران و چه در خارج به این نکته تأکید دارند که ایران پر از فرصت های شغلی است که کسی به آن توجه نمی کند.

 

از سختی های راه خود می گویید؟

روز های سخت بیشماری به ویژه در اوایل شروع کار داشتیم و حتی یک بار کل محصول ما از بین رفت و محصولی نداشتیم ولی مهم این نکته است که هیچ گاه ناامید نشدم و فکر می کردم اگر مشکلی هست باید برای رفع آن تلاش کنیم. همیشه می گویم مسئولیت پذیری اصل مهم در برابر زندگی و مشکلات می باشد فردی که مسئولیت پذیر باشد بزرگ شده است و برای رفع مشکلات تلاش می کند و راه حل می دهد.

 

سرچشمه این انرژی و انگیزه کجاست؟

از طبیعت، هر چه بیشتر به طبیعت توجه کنیم و به آن بازگردیم می توانیم درس هایی از استواری، استقامت و قناعت یاد بگیریم.

 

شما افتخارات بزرگی از جمله کارآفرین نمونه کشوری را دارید، با چنین مشغله کاری دغدغه های اجتماعی را چگونه شروع و مدیریت می کنید؟

کارهای اجتماعی که انجام می دهم به نوعی ذکات خود را پرداخت می کنم و از آنجایی که من بخشی از این جامعه هستم باید برای سرزمینم کاری انجام دهم و وظیفه اجتماعی هم دارم تا در آینده اگر کسی پرسید برای جامعه خود چکار کردید جوابی در خور داشته باشم و همین کارهای اجتماعی غذای روح است.

 

دلیل ضرورت فعالیت در کارهای اجتماعی را چه می دانید؟

اینکه دور هم جمع شویم خود باعث بالا رفتن قدرت تحمل و دوست داشتن یکدیگر می شود و اینکه بتوانیم در برابر منتقدین با استدلال و منطق و دست پر سخن بگوییم و نکته مهم این است که بلوغ و هویت اجتماعی فقط و فقط از طریق کارهای اجتماعی شکل می گیرد.

 

بی انگیزه بودن نسل جوان را از چه می دانید؟

به دلیل بی توجهی به ریشه ها است چرا که پیشینه فرهنگی خیلی مهم است و اگر هر فرد از پیشینه فرهنگی منطقه و جامعه خود با خبر باشد به آن افتخار می کند و سعی می کند آن را ارتقاء دهد.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه