رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری عنوان کرد: مسئولان استانی پیگیر باشند

رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری عنوان کرد: مسئولان استانی پیگیر باشند

رئیس محترم مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: تمام تلاش و هدف ما این است تا استان هایی که تاکنون کمتر دیده شده اند بیشتر مورد توجه قرار گیرند و نیاز است که مسئولان هر منطقه به جد پیگیر باشند. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، دکتر محمدحسین بهشتی در جلسه ای که با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و شرکت های دانش بنیان استان برگزار شد، بیان کرد: وقتی مصوبه و قولی داده می شود خود مسئولان استان هم باید پیگیر باشند تا حتما اجرایی شود که البته پارک علم و فناوری استان در این زمینه فعال هستند ولی نیاز به پیگیری های بیشتر می باشد و اینکه مسئولان بالا دستی نیز به دنبال آن باشند. وی خاطر نشان کرد: تأکید ما بر این است تا شرکت های این استان با چارچوب های مورد نیاز برای طرح های کلان ملی را متوجه شوند تا از این پس از خراسان جنوبی طرح های کلان بیشتری داشته باشیم.

 

تأکید معاونت بر شرکت های خصوصی

رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون 100 طرح کلان جاری در کشور داریم، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیشتر بر بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان تأکید دارد. محمدحسین بهشتی تصریح کرد: بیشتر برنامه ها و حماdت هایی که مدون شده است برای شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی می باشد. وی افزود: در همین راستا از شتاب دهنده ها، پارک های علم و فناوری نیز حماdت های ویژه ای می کنیم چرا که شرکت های دانش بنیان قوی آینده از دل همین سازمان ها بیرون می آیند. بهشتی با اشاره به طرح های کلان ملی توضیح داد: آیین نامه کلی داریم و در کل شرکت هایی که سطح بالایی از آمادگی فناوری را داشته باشند، در راستای رفع مشکلات اولویت دار کشور باشند، دارای ارزش افزوده بالا و متقاضی زیادی باشند می توانند طرح خود را که برای اولین بار در کشور مطرح شده است را ارائه کنند تا مورد بررسی و حمایت قرار گیرند. به گفتۀ وی عمده حمایت این مرکز ارائه تسهیلات است که بازپرداخت آن یک سال بعد از بهره برداری طرح می باشد. وی تأکید کرد: شرکت ها حتما به دنبال کسب مجوز دانش بنیان باشند چرا که حدود 110 امتیاز شامل حال آنها می شود.

 

 

اعزام شرکت های دانش بنیان آی تی استان به نمایشگاه افغانستان

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به سفر دکتر ستاری، معاون محترم ریاست جمهوری به استان گفت: قول 3 میلیارد تومان برای زیرساخت های مراکز رشد در این سفر داده شد که امیدواریم هر چه سریعتر اجرایی شود. دکتر محمدعلی ناصری تصریح کرد: با اجرایی شدن این قول مشکل اعظم استان که فضای مناسب برای استقرار شرکت ها بود حل می شود. وی به نمایشگاه افغانستان نیز اشاره کرد و افزود: نمایشگاه افغانستان تایید شده و در فروردین سال آینده برگزار می شود و قرار است شرکت های آی تی قوی به این نمایشگاه اعزام شوند و فقط حدود 30 درصد از هزینه ها با خود شرکت ها است. به گفتۀ وی در این نمایشگاه شرکت های قوی برای فروش محصول و گرفتن پروژه ها اعزام می شوند و بخش دیگری از شرکت ها هم برای کسب تجربه آیتم های بین اللمی خواهند رفت. این مقام مسئول تأکید کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که شرکت هایی که اعزام می شوند از قبل حتما مطالعه قوی درباره بازار و بخش های مختلف داشته بانشد تا با دست پر به این کشور بروند.

 

ارزیابی جدی بعد از خدمات دهی

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به تسهیلات ارائه شده به شرکت ها بیان کرد: در این زمینه مشکلی نداریم و بعد از بررسی در کمیته تسهیلات از شرکت ها حمایت خواهیم کرد. دکتر محمدعلی ناصری تأکید کرد: از این پس خدمات بیشماری به شرکت ها خواهیم داشت و هنگامی که سطح خدمات دهی را ارتقاء دهیم ارزیابی از شرکت ها را هم به صورت جدی دنبال خواهیم کرد. وی به رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری گفت: شما را به عنوان نماینده خود می شناسیم تا خراسان جنوبی بیشتر دیده شود چرا که عملا بسیاری از امتیازها فقط برای خود تهران و استان های کلان نزدیک به مرکز کشور قابلیت اجرایی دارد. به گفتۀ وی در استان های بزرگ مشکلات ما را ندارند و طرح های بزرگی دارند ولی در خراسان جنوبی پارک علم و فناوری شرکت ها را می پروراند تا آن حد از دانش بنیان بودن برسند و حتی به این حد که می رسند از استان خارج می شوند.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه