تفاهم نامه همکاری دانشگاه علمی و کاربردی و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امضا شد

تفاهم نامه همکاری دانشگاه علمی و کاربردی و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امضا شد

تفاهم نامه همکاری با هدف هم افزایی ظرفیت های تجاری، تحقیقاتی، پژوهشی، کاربردی و کارآفرینی بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امضا شد.

 

 

پارک های علم و فناوری فرصتی برای کارآفرینی و اشتغال

رئیس محترم پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی عنوان کرد: پارک های علم و فناوری برای افراد فناور و ایده پرداز فرصت مناسبی برای کارآفرینی و اشتغال می باشد. دکتر محمدعلی ناصری شنبه شب 8 دی ماه در حاشیه اختتامیه نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی و تجلیل از برگزیدگان خراسان جنوبی، بیان کرد: در این نمایشگاه کارآفرینانی را دیدم که اطلاعی از فرصت ها و خدمات پارک نداشتند و به همین دلیل تفاهم نامه ای با دانشگاه جامع علمی کاربردی منعقد کردیم تا این فناوران بتوانند از خدمات و ظرفیت های پارک بهره ببرند. وی با اشاره به اینکه تمام دغدغه ما در حوزه اشتغال است، گفت: در پارک علم و فناوری به شرکت های مستقر در پارک خدمات متنوع از مشاوره ها، تسهیلات و خدمات معنوی ارائه می شود و هر کدام از ایده پردازن می توانند با مراجعه به مراکز رشد در استان از راهنمایی ها و خدمات استفاده کنند.

 

 

استفاده از ظرفیت ها و ارتقاء سطح کیفی فعالیت ها

رئیس محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هم در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت ها و توان آموزشی به منظور ارتقای سطح کیفی فعالیت های آموزشی با محوریت کارآفرینی یکی از اهداف این تفاهم نامه می باشد. مهندس ابوالفضل فورگی نژاد ادامه داد: تخصیص و تبادل نیروی متخصص و کارشناس برای برگزاری دوره های آموزشی، نشست ها و همایش ها، بهره گیری از پتانسیل شرکت های دانش بنیان فعال و علاقه مندان حوزه فناوری و تأمین مربی واجد شرایط برای تدریس در کارگاه های آموزشی از دیگر اهداف این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است. وی بیان کرد: در این تفاهم نامه تدوین و اجرای دوره های کوتاه مدت موردنیاز پارک در راستای ایجاد مهارت برای کارکنان و شرکت های استارت آپی، برگزاری و برنامه ریزی کارگاه های آموزشی و برآورده سازی نیازهای آموزشی و پژوهشی پارک از جمله تعهدات دانشگاه ذکر شده است. به گفتۀ وی شناسایی افراد بومی حقیقی و حقوقی فعال و دارای تجربه کافی در فنی سازی تولید محتوای دیجیتال توسط پارک علم و فناوری و همکاری در برگزاری رویدادهای استارت آپ از جمله تعهدات پارک علم و فناوری می باشد. رئیس محترم  دانشگاه جامع علمی کاربردی استان افزود: همچنین در این تفاهم نامه بسترسازی مناسب برای ایجاد هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان در حوزه فعالیت دانشگاه، مشارکت در تدوین دوره های آموزشی مورد نیاز، آموزش و هدایت دانشجویان فعال دانشگاه به عنوان سفیران پارک و حمایت از صاحبان ایده در راستای کاربردی کردن و تجاری سازی ایده ها از جمله تعهدات پارک علم و فناوری ذکر شده است. مهندس فورگی نژاد تصریح کرد: به منظور پیشبرد اهداف تفاهم نامه و اجرای تعهدات طرفین کمیته راهبردی متشکل از نمایندگان تام الاختیار تشکیل و این کمیته مسئول پیشبرد برنامه ها و نظارت بر حسن انجام کار می باشد.

 

 

150 هسته فناور در مراکز رشد

مدیر محترم مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز در این جلسه درباره مراکز رشد گفت: در مراکز رشد مراجعه کنندگان بر اساس پیشرفت ایده در دو سطح رشد یافته و پیش رشد جذب می شوند. مهندس اسماعیل هوشیار مقدم افزود: در سطح پیش رشد به مدت 6 ماه و در شرایط خاص تا 9 ماه مستقر هستند و در رشدیافته 3 سال در مرکز رشد مستقر هستند و در شرایطی تا 5 سال در مراکز می مانند. وی تصریح کرد: در مراکز رشد به این افراد خدماتی مانند استقرار رایگان، مشاوره ها، تسهیلات و دیگر خدمات ارائه می شود تا بتوانند ایده خود را به محصول و تجاری سازی برسانند. به گفتۀ وی اکنون در استان 4 مرکز رشد در بیرجند، فردوس، قاین و طبس با 150 هسته فناور فعالیت می کنند.

همچنین در این آیین از سه کارآفرین برتر، یک مرکز علمی کاربردی دارای بیشترین فعالیت در حوزه کارآفرینی، سه کارآفرین برتر نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی و یک مسئول غرفه برتر تجلیل و قدردانی شد.

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان