کمک 600 میلیون تومانی پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی به هسته‌های فناور

کمک 600 میلیون تومانی پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی به هسته‌های فناور

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی گفت: طی دو ماه ابتدایی امسال، حدود 600 میلیون تومان به هسته‌های فناور کمک شد و حدود 3 میلیارد ریال از طریق حوزه معاونت علمی و فنی ریاست‌جمهوری   به فناوران کمک صورت گرفت.

محمدعلی ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با تلاش‌هایی که در این خصوص صورت می‌گیرد و تأمین اعتبار از تهران، سعی خواهیم کرد تا پایان سال این رقم را به دو برابر افزایش دهیم. 

وی با بیان اینکه در شهرستان بیرجند، پارک علم و فناوری و مرکز رشد واحد فناور داریم، افزود: برای شهرستان  طبس با کمک فرمانداری در حال خرید ساختمان  برای مرکز رشد واحد فناور هستیم و در شهرستان قائن نیز با کمک شهرداری زمین مناسبی در اختیار پارک علم و فناوری  قرار گرفته که برای احداث ساختمان استفاده خواهد شد. 

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شهرستان فردوس نیز مرکز رشد واحد فناور داریم، تصریح کرد: در شهرستان‌های دیگر استان نیز مانند شهرستان سرایان که پتانسیل برخورداری از مراکز رشد واحد فناور را دارند، در صورت تأمین ساختمان و نیرو، آمادگی برای تجهیز آن وجود دارد. 

وجود 170 شرکت و هسته فناور در خراسان‌جنوبی 

ناصری بیان کرد: در حال حاضر حدود 170 هسته فناور در استان وجود دارند که تنها حدود 40 هسته در پارک علم و فناوری استان مسقر هستند و این امر می‌طلبد که در این راستا کار اساسی شود .

وی ادامه داد: برای پارک علم و فناوری استان مشاوره حقوقی و مالی دریافت و سیستم مشاوره تخصصی را راه‌اندازی کرده‌ایم. 

تحول آفرینی در دانشجویان و دانشگاه‌ها، از وظایف پارک علم‌وفناوری است 

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از وظایف پارک علم‌وفناوری، به تحول واداشتن دانشجویان و دانشگاه‌ها است تا بتوانیم ایده‌ها را شناسایی و ارزیابی و به این وسیله فناوران را در پارک  علم ‌و فناوری پرورش دهیم و حمایت کنیم. 

ناصری با بیان اینکه برای تأمین زیرساخت‌ها برای سه مرکز رشد واحد فناور استان به کمک خیرین استان نیاز داریم، اظهار کرد: در طی 8 ماه گذشته به دلیل ضعف‌هایی که در پارک علم و فناوری استان وجود داشت، بیشترین حجم کاری را  بر روی تأمین زیرساخت ها قرار دادیم. 

وی با بیان اینکه مسئولین و مدیران استانی با کمک به توسعه پارک‌های علم وفناوری استان در واقع به فرزندان این استان کمک خواهند کرد، یادآور شد: از مسئولین تقاضا داریم امکانات را با شرایط بخش خصوصی در اختیار پارک علم و فناوری استان بگذارند تا پارک علم و فناوری بتواند حمایت بیشتری از فناوران کند .

http://birjand.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=32065

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان