بازاریابی دیجیتال، مهندسی فروش

بازاریابی دیجیتال، مهندسی فروش

بازاریابی دیجیتال نسل جدیدی از بازاریابی محسوب می‌شود که با استفاده از ابزارهای دیجیتال به جذب مخاطب می‌پردازد. امروزه برای اینکه بتوان یک کسب‌وکار را حفظ کرد و گسترش داد، نیاز است که تغییراتی در نوع تبلیغات و شیوه فعالیت کاری آن ایجاد شود، که این تغییرات طبیعتاً باید در فضای دیجیتال رخ دهد. دیجیتال مارکتینگ از طریق هر رسانه دیجیتالی مانند موبایل، صفحات نمایشگر تبلیغاتی و مواردی ازاین‌دست امکان‌پذیر است. بااین‌وجود، بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل نداشتن یک برنامه‌ریزی منظم و اجرای دقیق آن در استفاده از امکانات و قابلیت‌های فضای مجازی در پیشبرد کسب‌وکار خود شکست‌خورده‌اند.

نیما رحیمی، مدرس استارت آپی کشوری و مدیر و مشاور بازاریابی دیجیتال در کارگاه بازاریابی دیجیتال که در پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی برگزار شد در این زمینه عنوان کرد: این روش بازاریابی نوعی مهندسی فروش است.

وی تصریح کرد: با این روش می خواهیم با ارائه اطلاعات درست و به موقع کارهای جذابی انجام دهیم تا تا مشتری و کاربر به سمت ما بیایند.

به گفتۀ وی این بدین معنا است که جذب و نگهداری مشتری را با هدف معرفی و فروش محصولات از طریق فعالیت های آنلاین در فضای دیجیتال داریم.

 

 

هدف و مزایای دیجیتال مارکتینگ

مدیر و مشاور بازاریابی دیجیتال در این کارگاه بیان کرد: دلیل اصلی این موضوع فروش سریع می باشد چرا که براساس نیاز مشتری فعالیت هایی انجام شده که جذاب بوده است.

نیما رحیمی از مزایای این روش به اثر طولانی مدت و ماندگار، ایجاد افزایش وفاداری برند، افزایش بازدیدکنندگان و کاهش چرخه فروش، معرفی آسان و راحت، قابل اندازه گیری و ارزان بودن اشاره کرد.

وی از جمله اهداف بازاریابی دیجیتال را دسترسی راحت به مخاطب، تعامل موثر با مخاطبین، ایحاد انگیزه مخاطب برای خرید، بیشترین نرخ آورده، شناخت نیاز کاربر، تجربه کاربری و کاربری آسان دانست.

به گفتۀ وی از نکات مهم توجه به بازاریابی محتوا می باشد چرا که اطلاعات مفید و محتوای مناسب باعث جذب مشتری می شود و باید مخاطب را شناخت و با آنها صادق بود.

این مدرس کشوری افزود: باید یک هدف و استراتزی در محتوا داشته باشید و ثابت قدم و منظم عمل کنید و به این نکته توجه داشته باشید که تولید محتوا فراتر از یک متن ساده است و محتوا فقط متن نیست.

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان