کارگاه ذهنیت رشد برگزار شد: ذهنیت رشد را تقویت کنیم

کارگاه ذهنیت رشد برگزار شد: ذهنیت رشد را تقویت کنیم

کارگاه ذهنیت رشد با آموزش مهندس حسین شورستانی در دانشگاه صنعتی بیرجند با همکاری تیم همفکر و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی برگزار شد.

استاد دانشگاه و مدرس استارت آپ ها در این کارگاه عنوان کرد: مفهوم ذهنیت رابطه نزدیکی با درک دارد و ریشه هر توانمندی خود را بر این اساس می بندیم.

مهندس حسین شورستانی تصریح کرد: درک افراد از توانایی های خود در قالب یک طیف قابل تعریف است، برخی بر توانایی های ذاتی خود تکیه دارند که دارای ذهنیت ایستا هستند و برخی دیگر معتقدند علاوه بر مزیت هایی که دارند دیگر توانایی را هم با تلاش می توانند کسب کنند که این افراد دارای ذهنیت رشد هستند.

وی اضافه کرد: کسانی که دارای ذهنیت ایستا هستند معتقدند با برخی از توانایی ها متولد شده اند و فراتر از آن نمی توانند بروند، در حالیکه افراد با ذهنیت رشد می گویند با پشتکار به هر چه که بخواهند دست پیدا می کنند.

به گفتۀ وی درک ما از موفقیت و شکست نشانه ذهنیت ما می باشد کسانی که از شکست می ترسند و ان را یک فاجعه می دانند، دارای ذهینت ایستا هستند ولی کسانی که شکست را فرصتی برای بهبود عملکرد و پیشرفت خود می دانند دارای ذهنیت رشد می باشند.

مهندس شورستانی خاطر نشان کرد: افراد با ذهنیت ایستا از بازخورد مشتریان خویش می ترسند و به دنبال آن نمی روند و فقط در پی تأیید هستند ولی در ذهنیت رشد نه تنها به دنبال دریافت بازخورد مشتریان است بلکه برای بهبود و توسعه کار از آنها استفاده می کند.

 

اهمیت حوزه آموزش در تشکیل ذهنیت

به گفتۀ این استاد دانشگاه در ذهنیت ایستا ویژگی حسادت بارز است و نمی تواند موفقیت کس دیگری را هم ببیند اما در ذهنیت رشد فرد تلاش می کند دیگران را هم به سمت موفقیت سوق دهد تا باعث پیشرفت خویش شود.

مهندس شورستانی تأکید کرد: موضوع ذهنیت و نظام فکری پیامدهای عمیق و مهمی در حوزه آموزش داشته است.

وی تصریح کرد: اگر در نظام آموزشی به استعداد افراد توجه شود و همان را تقویت کنند افرادی با ذهنیت ایستا پرورش می یابند ولی اگر از همان ابتدا به تلاش و پشتکار در تمام کارها تأکید شود فردی با ذهنیت رشد پرورش پیدا می کند.

به گفتۀ وی برای اینکه ذهنیت رشد را در افراد تقویت کنیم باید از آدم هایی که با پشتکار به هدف خود رسیده اند الگو سازی کنیم، به ایده های نو فضاد دهیم، تعمق و بازاندیشی را افزایش دهیم و به دنبال بازخورد سازنده باشیم.

مهندس شورستانی بیان کرد: افرادی که ذهنیت ثابت دارند به دلیل اعتقاد به استعداد ذاتی و ترس از شکست، جلوی رشد و پیشرفت خود را می گیرند، در مقابل، افرادی که ذهنیت رشد دارند سخت تلاش می کنند تا پتانسیل خود را تا جای ممکن بالفعل کنند. پس با تغییر نگرش ها و باورهایمان می توانیم ذهنیت رشد را در خود پرورش دهیم.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه