آموزش هنر بیان در پنجاه و دومین همفکر بیرجند

آموزش هنر بیان در پنجاه و دومین همفکر بیرجند

صادق احمدی، عضو شرکت نیک مدرن و مدرس استارت‌آپ ها در پنجاه و دومین همفکر بیرجند در زمینه هنر بیان سخن گفت و آن را فنی کاملا اکتسابی دانست که برای فراگیری آن باید آموزش های متعددی ببنیم.

مدرس استارت‌آپ ها درباره هنر بیان عنوان کرد: هنر بیان تخصصی است که باید با آموزش های مختلف آن را فرا گرفت و نمی تواند کسی ادعا کند که ذاتاً سخنور است.

صادق احمدی با اشاره به اینکه برخی افراد از سخنرانی می ترسند، گفت: راه حل غلبه بر ترس این است که احساس امنیت و آرامش از محیط داشته باشیم و خود را در موقعیت خطر قرار دهیم یعنی در مقابل کسی دیگر به سخنرانی بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: برای خوب صحبت کردن باید 4 ویژگی خاص داشته باشیم که شامل اشتیاق داشتن در سخنرانی برای جذب مخاطب، داشتن نظم در سخنرانی، نشان دادن اراده و تصمیم گیری می باشد.

به گفتۀ وی منطق داشتن در صحبت ها، رعایت اخلاق و راستگویی و صداقت و احساس داشتن از ارکان سخنران خوب بودن است.

مدرس استارت‌آپ ها با بیان اینکه صحبت ها باید دارای پیام باشد، تصریح کرد: پیام از سه بخش واژه، لحن صدا و زبان بدن تشکیل می شود که واژه 7 درصد از پیام، لحن صدا 38 درصد و زبان بدن 55 درصد از پیام را در برمی گیرد و تمام این گزینه ها باید در جای خود و متناسب به کار رود.

احمدی عنوان کرد: برای سخنرانی خوب باید برنامه ریزی داشته باشیم که از جمله آنها می توان به درنظر گرفتن ویژگی مخاطبان، سن و سال آنها، جنسیت، میزان درآمد، تحصیلات، شرایط محلی، دغدغه های مخاطب، آشنایی مخاطب با موضوع و توجه به خواسته های مشترک بین خود و مخاطب اشاره کرد.

وی به چگونگی تنظیم یک سخنرانی هم اشاره کرد و گفت: یکی از روش های تنظیم سخنرانی «د د م د» می باشد که شامل دیدگاه اولیه، دلایل، مثال و دیدگاه پایانی است؛ همچنین «برف پاککن» از جمله این روش هاست که در آن به صورت رفت و برگشت از دو نیمکره مغز استفاده می شود که نیمکره سمت راست مخصوص احساس و عواطف برای بیان مثال ملموس است و نیمکره سمت چپ جایگاه منطق و استدلال می باشد.

به گفتۀ وی روش دیگر تنظیم سخنرانی روش دایره ای است که برای سخنرانی های طولانی بالای 30 دقیقه می باشد، در ابتدا مقدمه و بعد نکته های مورد نظر را می آوریم تا در پایان به نتیجه گیری برسیم و در این روش می توان تمام روش های دیگر تنظیم سخنرانی را جای داد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان