حضور رئیس پارک علم و فناوری استان در نشست علنی شورای اسلامی شهر بیرجند

حضور رئیس پارک علم و فناوری استان در نشست علنی شورای اسلامی شهر بیرجند

رئیس محترم پارک علم و فناوری خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه علنی شواری اسلامی شهر بیرجند حاضر شد و مسائل، مشکلات و در خواست همکاری خود را با شورای شهر و شهرداری مطرح کرد که مهندس محمدعلی جاوید، شهردار محترم بیرجند قول همکاری همه جانبه را داد.

 

چتر گسترده حمایت پارک علم و فناوری از ایده تا تجاری سازی

رئیس محترم پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در این نشست عنوان کرد: دلیل حضور ما همکاری بین پارک و شورای شهر و شهرداری می باشد تا به نقطه مشترکی از درخواست ها و انتظارات برسیم. دکتر محمدعلی ناصری با بیان اینکه وظیفه پارک ها تبدیل دانایی به دارایی است، گفت: با وجود اینکه کادر اداری و بدنه پارک کوچک است ولی بیشترین خدمات را به بخش خصوصی و شرکت ها ارائه می کند. وی حمایت های پارک از شرکت های فناور را شامل خدمات مادی و معنوی دانست و افزود: از نظر مادی پرداخت تسهیلات را برعهده داریم و از لحاظ معنوی کلیه مشاوره ها، کلاس های آموزشی و شرکت در نمایشگاه ها را انجام می دهیم و در مجموع چتر حمایتی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از ابتدای ایده پردازی تا مرحله تجاری سازی را در بر می گیرد.

 

توجه به صنایع تبدیلی و آی تی

رئیس محترم پارک علم و فناوری با اشاره به مشکلات استان از جمله راه، آب، فرهنگ کارمندپروری و زیرساختی، عنوان کرد: با توجه به این مشکلات باید برای توسعه استان باید به سمت صنایع تبدیلی یا صنایع آی تی برویم. دکتر ناصری تصریح کرد: مشکلی که ما داریم از نظر زیرساختی است و وزارت علوم می گوید زیرساخت ساختمان با استان و بودجه باقی تجهیزات را پرداخت می کند ولی در استان خراسان جنوبی در این زمینه کمک خاصی به ما نشده است و تاکنون حدود 2 میلیارد تومان فقط برای زیرساخت هزینه کرده ایم. وی خاطر نشان کرد: به دلیل همین کمبود فضا 30 درصد شرکت ها مستقر در پارک و مراکز رشد هستند و به همین دلیل نمی توانند از معافیت های مالیاتی، بیمه ای و گمرک استفاده کنند چرا که بیشتر قوانین حمایتی با شرط استقرار در محل پارک ها می باشد.

 

درخواست همکاری در فرهنگ سازی و خرید محصولات

رئیس محترم پارک علم و فناوری استان به حوزه های همکاری متقابل پارک و شهرداری اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت می خواهیم که از فضاهای بلااستفاده شهرداری به منظور استقرار شرکت ها استفاده کنیم و حتی اگر در اعطاء ساختمان نمی توانید کمکی داشته باشید در مسائل غیرنقدی مانند تجهیزات، عوارض شهرداری و دیگر مسائلی که هزینه ها را کاهش و باعث تسریع کار شود می توانیم همکاری داشته باشیم. دکتر ناصری افزود: از جمله دیگر درخواست های ما می توان به راه اندازی مراکز نوآوری با توجه به پتانسیل و توانمندی موجود در شهر با همکاری شهرداری، برگزاری نمایشگاه ازمحصولات شرکت ها و واحدهای پارک با کمک شهرداری و در اولویت قرار دادن خرید محصولات و خدمات شرکت های فناور و دانش بنیان اشاره کرد. به گفتۀ وی همچنین اختصاص استفاده از زیرساخت های شهرداری اعم از آب، برق و گاز، بهره مندی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان از امکانات شهرداری جهت تبلیغات و برگزاری رویدادها و بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در موضوعات فناوری مورد نیاز شهرداری از دیگر خواسته های همکاری ما بین پارک و شهرداری می باشد. وی تأکید کرد: باید به این نکته توجه شود که هر نوع همکاری برای فرزندان خودتان است چرا که باعث ایجاد اشتغال و کارآفرینی در استان می شود.

 

آماده همکاری همه جانبه هستیم

شهردار محترم بیرجند هم در این نشست قول همکاری همه جانبه با پارک علم و فناوری استان را داد و افزود: در زمینه استقرار پارک ها هر کمکی بتوانیم انجام خواهیم داد تا این مشکل برطرف شود. مهندس محمدعلی جاوید تصریح کرد: در بخش تبلیغات و خرید محصولات هم آمادگی همکاری کامل را داریم و زمانی که محصول مورد نیاز ما در استان باشد از استان یا شهر دیگری خریداری نخواهیم کرد. به گفتۀ وی همچنین اگر رویداد و همایشی با محتوای دو سویه و مربوط به مدیریت و خدمات شهری باشد همکاری همه جانبه ای خواهیم داشت و برای برگزاری نمایشگاه ها در شهر هم کمک می کنیم.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان