حضور رئیس پارک علم و فناوری استان در نشست علنی شورای اسلامی شهر بیرجند

حضور رئیس پارک علم و فناوری استان در نشست علنی شورای اسلامی شهر بیرجند

رئیس محترم پارک علم و فناوری خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه علنی شواری اسلامی شهر بیرجند حاضر شد و مسائل، مشکلات و در خواست همکاری خود را با شورای شهر و شهرداری مطرح کرد که مهندس محمدعلی جاوید، شهردار محترم بیرجند قول همکاری همه جانبه را داد.

 

چتر گسترده حمایت پارک علم و فناوری از ایده تا تجاری سازی

رئیس محترم پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در این نشست عنوان کرد: دلیل حضور ما همکاری بین پارک و شورای شهر و شهرداری می باشد تا به نقطه مشترکی از درخواست ها و انتظارات برسیم. دکتر محمدعلی ناصری با بیان اینکه وظیفه پارک ها تبدیل دانایی به دارایی است، گفت: با وجود اینکه کادر اداری و بدنه پارک کوچک است ولی بیشترین خدمات را به بخش خصوصی و شرکت ها ارائه می کند. وی حمایت های پارک از شرکت های فناور را شامل خدمات مادی و معنوی دانست و افزود: از نظر مادی پرداخت تسهیلات را برعهده داریم و از لحاظ معنوی کلیه مشاوره ها، کلاس های آموزشی و شرکت در نمایشگاه ها را انجام می دهیم و در مجموع چتر حمایتی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از ابتدای ایده پردازی تا مرحله تجاری سازی را در بر می گیرد.

 

توجه به صنایع تبدیلی و آی تی

رئیس محترم پارک علم و فناوری با اشاره به مشکلات استان از جمله راه، آب، فرهنگ کارمندپروری و زیرساختی، عنوان کرد: با توجه به این مشکلات باید برای توسعه استان باید به سمت صنایع تبدیلی یا صنایع آی تی برویم. دکتر ناصری تصریح کرد: مشکلی که ما داریم از نظر زیرساختی است و وزارت علوم می گوید زیرساخت ساختمان با استان و بودجه باقی تجهیزات را پرداخت می کند ولی در استان خراسان جنوبی در این زمینه کمک خاصی به ما نشده است و تاکنون حدود 2 میلیارد تومان فقط برای زیرساخت هزینه کرده ایم. وی خاطر نشان کرد: به دلیل همین کمبود فضا 30 درصد شرکت ها مستقر در پارک و مراکز رشد هستند و به همین دلیل نمی توانند از معافیت های مالیاتی، بیمه ای و گمرک استفاده کنند چرا که بیشتر قوانین حمایتی با شرط استقرار در محل پارک ها می باشد.

 

درخواست همکاری در فرهنگ سازی و خرید محصولات

رئیس محترم پارک علم و فناوری استان به حوزه های همکاری متقابل پارک و شهرداری اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت می خواهیم که از فضاهای بلااستفاده شهرداری به منظور استقرار شرکت ها استفاده کنیم و حتی اگر در اعطاء ساختمان نمی توانید کمکی داشته باشید در مسائل غیرنقدی مانند تجهیزات، عوارض شهرداری و دیگر مسائلی که هزینه ها را کاهش و باعث تسریع کار شود می توانیم همکاری داشته باشیم. دکتر ناصری افزود: از جمله دیگر درخواست های ما می توان به راه اندازی مراکز نوآوری با توجه به پتانسیل و توانمندی موجود در شهر با همکاری شهرداری، برگزاری نمایشگاه ازمحصولات شرکت ها و واحدهای پارک با کمک شهرداری و در اولویت قرار دادن خرید محصولات و خدمات شرکت های فناور و دانش بنیان اشاره کرد. به گفتۀ وی همچنین اختصاص استفاده از زیرساخت های شهرداری اعم از آب، برق و گاز، بهره مندی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان از امکانات شهرداری جهت تبلیغات و برگزاری رویدادها و بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در موضوعات فناوری مورد نیاز شهرداری از دیگر خواسته های همکاری ما بین پارک و شهرداری می باشد. وی تأکید کرد: باید به این نکته توجه شود که هر نوع همکاری برای فرزندان خودتان است چرا که باعث ایجاد اشتغال و کارآفرینی در استان می شود.

 

آماده همکاری همه جانبه هستیم

شهردار محترم بیرجند هم در این نشست قول همکاری همه جانبه با پارک علم و فناوری استان را داد و افزود: در زمینه استقرار پارک ها هر کمکی بتوانیم انجام خواهیم داد تا این مشکل برطرف شود. مهندس محمدعلی جاوید تصریح کرد: در بخش تبلیغات و خرید محصولات هم آمادگی همکاری کامل را داریم و زمانی که محصول مورد نیاز ما در استان باشد از استان یا شهر دیگری خریداری نخواهیم کرد. به گفتۀ وی همچنین اگر رویداد و همایشی با محتوای دو سویه و مربوط به مدیریت و خدمات شهری باشد همکاری همه جانبه ای خواهیم داشت و برای برگزاری نمایشگاه ها در شهر هم کمک می کنیم.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان