مدیریت زمان در چهل و نهمین همفکر بیرجند

مدیریت زمان در چهل و نهمین همفکر بیرجند

همه می‌دانیم که ضعف در برنامه ریزی و مدیریت زمان، می‌تواند مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کند؛ البته گاهی هم به اشتباه، چالش‌ها و مسائل دیگر خود را به ضعف در مدیریت زمان نسبت می‌دهیم. مدیریت زمان به معنی روشی است که شما به سازمان‌دهی و نقشه‌پردازی در مورد مدت زمانی که صرف فعالیت‌های خاصی خواهید کرد، می‌پردازید.

حسین شورستانی، مربی استارت‌آپ‌ها در چهل و نهمین همفکر بیرجند که در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی برگزار شد، در این زمینه عنوان کرد: برای برنامه ریزی دقیق باید به بلوغ توسعه فردی برسیم.

وی تصریح کرد: برای توسعه فردی و مدیریت زمان باید به فرآیند تغییر توجه داشته باشیم و آن را اجرایی کنیم.

به گفتۀ وی تغییر مثبت نداشتن در زندگی مانند این است که در گذشته زندگی می کنیم.

این مربی استارت‌آپی تاکید کرد: تغییر باید مبتنی بر آگاهی، به موقع بودن، به اندازه، کافی، پایدار و هدفمند در زندگی شخصی و کاری باشد.

 

ابزارهای مناسب برای تغییر

شورستانی با اشاره به ابزارهای لازم برای تغییر، گفت: در این زمینه می توان از مدل مدیریت تغییرات ADKAR استفاده کرد.

وی تصریح کرد: این مدل به معنی آگاهی به ضرروت تغییر، تمایل به حمایت و مشارکت در تغییر، دانش نحوه تغییر، توانایی پیاده سازی تغییر و تقویت و حفظ تغییر می باشد که در توسعه فردی مهم است.

به گفتۀ وی در راه تغییر باید به 10 رُباینده زمان توجه داشته باشیم.

مربی استارت‌آپ‌ها ادامه داد: یکی از این ربایندگان زمان ابهام در شرح وظایف، اهداف و ارزش ها است که راهکار آن سوال پرسیدن می باشد؛ همچنین یکی دیگر از گزینه های از دست رفتن زمان کار توأم با تنش است و باید از وارد شدن به کارهای تنش زا فاصله گرفت.

شورستانی افزود: تعلل و تردید از دیگر ربایندگان زمان است که راهکار آن تفکر قبل از عمل می باشد؛ سرعت کم ذهن به دلایل مختلف را نیز می توان با تمرکز بیشتر بر موضوعات بر طرف کرد.

وی اضافه کرد: همچنین عادات غلط مشکل دیگری است که می توان شرایط زندگی را تغییر داد؛ دیگر رباینده زمان کارایی کم اثر است و باید کارها را درست و پی در پی انجام داد؛ کارهای نیمه تمام را هم باید با پشتکار به سرانجام رسانید.

به گفتۀ وی برای مقابه با دوباره کاری نیز می توان به دلایل بروز آنها فکر کرد و از آن جلوگیری کرد و کاری که به ما مربوط نمی شود را هم نباید پذیرفت؛ همچنین گزینه آخر رباینده زمان انجام کارهای کم ارزش است که می توان به کسی دیگر تفویض اختیار کرد.

 

راهکارهای مدیریت زمان

مربی استارت‌آپ‌ها خاطر نشان کرد: از جمله راهکارهای مدیریت زمان می توان به تعیین هدف، عمل کردن، غلبه بر تعلل، تمرکز کردن، انجام ندادن چند کار با هم، تعیین زمان، اولویت بندی، محیط مرتب، مشخص کردن کار مهم از غیر مهم، برنامه ریزی، سواد رسانه ای، تغذیه سالم، ورزش و خواب مناسب اشاره کرد.

شورستانی تاکید کرد: باید به این نکته توجه کنید که سخت کار نکنید بلکه هدفمند کار انجام دهید.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه