ارتباط با مشتری ضامن رشد کسب‌وکارهاست

ارتباط با مشتری ضامن رشد کسب‌وکارهاست

سمیه محمدی، عضو استارت‌آپ دانشجویار بیرجند در چهل‌ودومین همفکر خراسان جنوبی که در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: ارتبط موثر با مشتری ضامن رشد کسب‌وکارها می‌شود. او در این زمینه تصریح کرد: مشتری ناراضی معترض از مشتری راضی خاموش مفیدتر است. وی انواع مشتری را شامل برون سازمانی و دورن سازمانی دانست و افزود: مشتری برون سازمانی به ما سود می‌رساند و مشتری دورن سازمانی به ارزش افزوده شرکت می‌افزاید. محمدی تاکید کرد: هیچ‌گاه نباید این اصل فراموش شود که مشتری به هیچ وجه مقصر نیست و این ما هستیم که کوتاهی کرده‌ایم و برای ارتباط با مشتری نقطه پایان در نظر گرفته نشود. این جوان فعال استارت‌آپی به چگونگی مدیریت ارتباط با مشتری اشاره کرد و گفت: این مدیریت ارتباط، استراتژی برای کسب آگاهی بیشتر در مورد نیازها و رفاه مشتریان است، همچنین روشی برای شناسایی مشتریان و راضی نگاه داشتن و تبدیل آن‌ها به مشتری دائم است. به گفتۀ وی برای ارتباط با مشتری باید مزایایی را در نظر بگیریم که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد اطمینان، مزایای اجتماعی و بهره‌مندی از خدمات بیشتر اشاره کرد. محمدی عنوان کرد: باید به این نکته توجه شود که حفظ و نگهداری مشتریان قدیمی ۴ تا ۶ برابر کم هزینه‌تر از ایجاد مشتری جدید است.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان