ارتباط با مشتری ضامن رشد کسب‌وکارهاست

ارتباط با مشتری ضامن رشد کسب‌وکارهاست

سمیه محمدی، عضو استارت‌آپ دانشجویار بیرجند در چهل‌ودومین همفکر خراسان جنوبی که در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: ارتبط موثر با مشتری ضامن رشد کسب‌وکارها می‌شود. او در این زمینه تصریح کرد: مشتری ناراضی معترض از مشتری راضی خاموش مفیدتر است. وی انواع مشتری را شامل برون سازمانی و دورن سازمانی دانست و افزود: مشتری برون سازمانی به ما سود می‌رساند و مشتری دورن سازمانی به ارزش افزوده شرکت می‌افزاید. محمدی تاکید کرد: هیچ‌گاه نباید این اصل فراموش شود که مشتری به هیچ وجه مقصر نیست و این ما هستیم که کوتاهی کرده‌ایم و برای ارتباط با مشتری نقطه پایان در نظر گرفته نشود. این جوان فعال استارت‌آپی به چگونگی مدیریت ارتباط با مشتری اشاره کرد و گفت: این مدیریت ارتباط، استراتژی برای کسب آگاهی بیشتر در مورد نیازها و رفاه مشتریان است، همچنین روشی برای شناسایی مشتریان و راضی نگاه داشتن و تبدیل آن‌ها به مشتری دائم است. به گفتۀ وی برای ارتباط با مشتری باید مزایایی را در نظر بگیریم که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد اطمینان، مزایای اجتماعی و بهره‌مندی از خدمات بیشتر اشاره کرد. محمدی عنوان کرد: باید به این نکته توجه شود که حفظ و نگهداری مشتریان قدیمی ۴ تا ۶ برابر کم هزینه‌تر از ایجاد مشتری جدید است.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

 دوره آموزشی روابط کار و قوانین بیمه تأمین اجتماعی
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (زرشک)
کارگاه اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه
کارگاه آموزشی مباحث مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور