اصول ۱۲ گانه مهم در برنامه‌نویسی حرفه ای

اصول ۱۲ گانه مهم در برنامه‌نویسی حرفه ای

صادق پاسبان، مدیرعامل مجتمع دانشجویار بیرجند در چهل‌ویکمین همفکر خراسان جنوبی که در مجتمع دانشجویار بیرجند برگزار شد، درباره برنامه‌نویسی و اینکه چگونه برنامه‌نویس خوبی شویم یا شرکت برنامه‌نویسی در حد عالی داشته باشیم سخن گفت.

مدیرعامل مجتمع دانشجویار برای اینکه برنامه‌نویس حرفه‌ای شویم 12اصل را نام برد و افزود: اگر از این 12 اصل 8 مورد آن را داشته باشیم یعنی شخص حرفه‌ای در سطح جهانی هستیم یا شرکت ما در حد جهانی است، اگر فقط 3 مورد را داریم یعنی فعلا باید کدنویسی و برنامه‌نویسی را کنار بگذاریم تا حداقل به بیش از 3 مورد برسیم. پاسبان اصل اول را سُرس کنترل‌ها یا ورژن کنترل‌ها دانست و افزود: که سرس به عنوان مخزن استفاده می‌شود که کد و محتوا را در آن جا می‌گیرد و در آن کنترل می‌شود. وی ادامه داد: اصل دوم این است که بتوان برنامه‌ای نوشت که با یک کلیک اجرا شود و مخاطب مجبور نباشد کارهای زیادی انجام دهد که به عنوان مثال اپلیکیشن را نصب کند. به گفتۀ وی در گزینه بعد باید هر شرکت یا هر برنامه‌نویسی روزانه از اپلیکیشنی که تولید می‌کند نسخه نهایی قابل نصب شدن را داشته باشد. مدیرعامل مجتمع دانشجویار تاکید کرد: شرکت‌ها باید در کدنویسی خود سرویس و ابزاری داشته باشند تا مشکل را دنبال کند و متوجه شود چه کسی و در کجا این باگ ایجاد شده است. پاسبان تصریح کرد: مشکل برنامه‌نویسان این است که مشکل را جدی نمی‌گیرند و همین باعث مشکلات بیشتری می‌شود که حتی برای توسعه نرم‌افزار هم نمی‌توان کاری انجام داد و تمام کدها باید از اول نوشته شود. او عنوان کرد: اصل ششم این است که حتما تقویم کاری از پیش تعیین شده داشته باشیم که در چه زمانیف چه کسی، چه کاری را باید انجام دهد. وی به تهیه مستندات اشاره کرد و گفت: از اصول مهم برنامه‌نویسی است که معمولا به آن بی‌توجهی می‌شود. به گفتۀ وی شرکت‌ها باید شرایط کاری خوبی برای برنامه‌نویسان داشته باشند تا زمان و هزینه‌ای که صرف آن‌ها می‌کنند هدر نرود. مدیرعامل مجتمع دانشجویار ادامه داد: همچنین باید بهترین ابزار و امکانات در اختیار برنامه‌نویسان باشد تا بتوانند به نتیجه مطلوب برسند. پاسبان اصل دهم را حضور شخصی به نام تستر عنوان کرد و افزود: این شخص نباید برنامه‌نویس باشد و اصول اولیه برنامه‌نویسی را مبتدی یاد داشته باشد تا هم از دید مشتری و هم برنامه‌نویس آن برنامه را مورد بررسی قرار دهد. وی اصل ۱۱ و ۱۲ را هم استخدام و مصاحبه و شخصیت فرد دانست و بیان کرد: در مصاحبه باید به توانایی‌های عملی فرد توجه شود، همچنین شخصیت فرد مصاحبه شونده خیلی مهم است چرا که در کار تیمی باید تمام اعضا بتوانند با هم کاری را انجام دهند.

گفتنی است همفکر رویدادی است که هر هفته در یک روز مشخص برگزار می شود و افراد علاقمند به استارت‌آپ یا صاحبان استارت‌آپ و ایده و شرکت های دانش بنیان دور هم جمع می‌شوند و تجارب، مشکلات و راه حل‌های مختلف را برای بهبود کسب‌وکار به اشتراک می‌گذارند.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان