طرح فناورانه  از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی همزمان با گشایش هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش رونمایی شد.

طرح فناورانه از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی همزمان با گشایش هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم وفناوری خراسان جنوبی در گفتگو با رئیس این پارک علم و فناوری اعلام کرد: از میان 14 شرکت فناور که از استان خراسان جنوبی در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار شرکت کرده بودند یک طرح رونمایی ملی شد. «ناصری» تصریح کرد: همزمان با آیین افتتاح این نماشگاه از 64 محصول فناوری منتخب مراکز دانشگاهی، پژوهشگاهی و پارک‌های علم و فناوری رونمایی شد که استان ما هم یکی از آن ها بود.

-((رونمایی از طرح تولید ازت صنعتی توسط دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور))-

وی خاطر نشان کرد که این رونمایی توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام شد. به گفتۀ وی طرح ملی رونمایی شده از استان مربوط به تولید ازت صنعتی بود که ثبت اختراع هم شده است. این مقام مسئول در این زمینه تصریح کرد: از آنجا که ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری منتخب مراکز دانشگاهی، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری مراکز رشد، موسسات تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان بخش ویژه در برنامه ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری است، از مراکز مختلف فناوری خواسته شده بود تا یک مورد از دستاوردهای برجسته پژوهشی حوزه مربوطه را به دبیرخانه نمایشگاه معرفی کنند.

-((بازدید دکتر برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علومز غرفه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ))-

«ناصری» درباره شرایط معرفی دستاورد برگزیده هم گفت: باید دستاورد مورد نظر از نظر پیچیدگی فناوری جزو فناوری های متوسط به بالا باشد، سطح آمادگی فناوری در مرحله تجاری سازی و TRl یا سطح آمادگی فناوری بالاتر از 6 باشد، دستاورد پیشنهادی حداکثر مربوط به دو سال اخیر باشد، عرضه محصول یا ماکت آن با شرایط رونمایی امکان پذیر باشد. وی ادامه داد: پیرو فراخوان، دبیرخانه نمایشگاه بیش از 180 درخواست دریافت کرده بود که از مجموع این درخواست ها به دلیل محدودیت فضا 64 طرح برای عرضه در غرفه ویژه رونمایی دستاوردهای منتخب برگزیده شدند که خوشبختانه طرح ازت استان هم جزو آن ها بود.

-((بازدید دکتر قوامیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از غرفه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی))-

رئیس پارک علم و فناوری یادآور شد: هفته پژوهش از 21 تا 27 آذر با شعار پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال همراه با برپایی هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری در حال برگزاری است. «ناصری» اضافه کرد: روزهای این هفته با عناوین روز «پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه»، «پژوهش، فناوری و صنعت»، «پژوهش فناوری ایده و خلاقیت»، «پژوهش، فناوری و اقتصاد مقاومتی»، «پژوهش، فناوری و سرمایه ملی»، «پژوهش، فناوری، مهارت و کارآفرینی» و «پژوهش، فناوری، حوزه و دانشگاه» نامگذاری شده اند. وی اعلام کرد که جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر نیز روز 27 آذر با حضور رئیس جمهور می باشد.

-((بازدید دکتر پیری مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست گزاری امور فناوری وزارت عتف))-

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان