بازدید سه ساعته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از پردیس فناوری بیرجند

بازدید سه ساعته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از پردیس فناوری بیرجند

توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی صورت گرفت:
بازدید سه ساعته از شرکت های دانش بنیان و فناور در جهت رفع مشکلات وکمک به بازارفروش آنها

دکتر مهدی جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی : 

رشد اقتصاد دانش بنیان در خراسان جنوبی ضامن حمایت دستگاهای متولی و استفاده از ظرفیت های استان و نیروی انسانی قوی آن است.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، ظهر امروز (31تیر ماه 1403)«دکتر مهدی جعفری» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به همراه «دکتر محمد حسن مجیدی» رئیس پارک علم و فناوری استان از تعدادی شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر درپارک علم و فناوری خراسان جنوبی بازدید کردند.


پیشرفت 80 درصدی سایت دانش بنیان در شهرک صنعتی خراسان جنوبی


«مهدی جعفری» در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر از فعالیت های شرکت های فناور و دانش بنیان استان در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: در خراسان جنوبی بیش از 200 شرکت فناور و دانش بنیان فعالیت می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداراستان به فعالیت 57شرکت دانش بنیان خراسان جنوبی اشاره داشت و افزود: از این تعداد 38شرکت دانش بنیان در محل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی مستقر هستند.
وی تامین فضای مناسب، ارائه تسهیلات برای توسعه کار، تجاری سازی و بازاریابی را از مهمترین دغدغه های مسئولین شرکت های فناور و دانش بنیان دانست و گفت: پروژه سایت دانش بنیان در شهرک صنعتی استان در حال ساخت است و80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد بنابراین امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
جعفری با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در اولویت تسهیلات از تبصره 18 هستند، ادامه داد: تا کنون 72 درصد تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون سال 1401 جذب شده است و مجموع این تسهیلات 9هزار میلیارد ریال بود که 6هزار میلیارد ریال آن جذب شده است.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی فرزندان این استان تولیدات خوبی در پارک علم و فناوری دارند وضروری است دستگاه ها و سازمانها سفارشات خود را به این جوانان نخبه بسپارند و از آنها حمایت کنند.


دکتر مجیدی: صادرات یک میلیون و ۴۷۰ هزار دلار به کشورهای مختلف توسط شرکت های دانش بنیان استان


«دکتر محمد حسن مجیدی»نیز در حاشیه بازدید از شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان گفت: هم اکنون تعداد 217شرکت فناور در مراکز رشد و واحد های فناورسراسر استان فعالیت دارند.
به گفته رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در شهرستان های بیرجند، قاین، طبس و فردوس مراکز رشد وجود دارد ویک واحد امور موسسات نیز در مرکز استان فعالیت می کند.
مجیدی با بیان اینکه در سال گذشته شرکت ها و واحدهای فناور استان یک میلیون و ۴۷۰ هزار دلار صادرات به کشورهای مختلف داشته اند، عنوان کرد: فروش داخلی این شهرکت ها و واحد های فناور نیز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.
وی پرداخت تسهیلات و فراهم آوردن مکان مناسب برای شرکت های دانش بنیان و فناوراستان را مهم دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا این واحدها بازار مناسب محصولات خود را در سطح استان و کشور پیدا کنند و نیروی انسانی مورد نیاز آنها در ارتباط با دانشگاه‌ها نیز فراهم شود.

 

اشتغال مستقیم 30 جوان نخبه استانی


«علی اصغرتقی زاده» نایب رئیس شرکت دانش بنیان دانشجویاردر این بازدید ضمن تقدیر از حضور مسئولین استانداری در این بازدیدگفت: این شرکت دانش بنیان از سال 1394فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون 30 نفر از جوانان نخبه استان به صورت مستقیم مشغول کار هستند.
وی با بیان اینکه 400 مدرس نیز به صورت غیر مستقیم با این شرکت همکاری می کنند، افزود: برخی سامانه های نرم افزاری استان مورد حمایت ما هستند و در حال ححاضر نیز 15 برنامه نویس جوان با این شرکت دانش بنیان همکاری می کنند.
به گفته تقی زاده این جوان نخبه بیرجندی تامین مالی برای شرکت های دانش بنیان در سطح کشور توسط شتاب دهنده ها صورت می گیرد اما در خراسان جنوبی شتاب دهنده وجود نداردو و برای این امر هیچ کسی پار کار نیست بنابراین شرکت های دانش بنیان و فناور مجبورند برای گرفتن تسهیلات مالی به بانک ها متصل شوند.


تکیه بر توان و تخصص هدف شرکت های دانش بنیان


«مصطفی وقاری مقدم»مخترع و مسئول شرکت دانش بنیان گروه فیت ارگو نیز در این بازدید گفت: این شرکت دانش بنیان با تکیه بر توانایی های علمی و تخصصی خود با تولید محصولاتی که نیاز اکثر سازمانها است توانسته نگاه بسیاری از سازمانها و شرکت های بزرگ را به سمت خود جلب کند.
وی بیان داشت: تا کنون 20 محصول دانش بنیان در عرصه سلامت و پیشگیری از بیماری هاساخته و به مرحله تولید و تجاری سازی رسیده است.
گفتنی است: در این بازدید سه ساعته جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استان و مجیدی رئیس پارک علم و فناوری استان جمعی از نخبگان و مسئولین شرکت های دانش بنیان پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص توجه به محصولات، تولید و اقتصاد دانش بنیان، ارائه تسهیلات راحت تر توسط بانک ها به شرکت های دانش بنیان و فناور، توجه به زیر ساخت های اقتصادی در استان و ... بیان کردند.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دومین رویداد سالانه هوش مصنوعی اصفهان با همکاری بنیاد نخبگان اصفهان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری
 اولین رویداد مسئله محور نوآوری‌های انرژی با رویکرد ارتقا تاب‌آوری
 فراخوان سرمایه‌گذاری «گروه توسعه ملی» برای تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان
چهارمین کنفرانس ملی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران