فعالیت ۱۰ شرکت فناورانه معدنی در خراسان جنوبی

فعالیت ۱۰ شرکت فناورانه معدنی در خراسان جنوبی

به گزارش واحد روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری و به نقل از ایرنا، خراشادی‌زاده، معاون پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: اکنون ۱۰ شرکت فناورانه معدنی از جمله در حوزه بنتونیت، بریکت زغال سنگ، مهندسی برق و الکترونیک، اتوماسیون، ابزار دقیق و هوشمندسازی معادن در پارک استان فعال هستند.

سعید خراشادی‌زاده روز دوشنبه در حاشیه نخستین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم نوآوری شرق ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از مواد معدنی خراسان جنوبی به صورت خام و بدون هیچ ارزش افزوده‌ای از استان خارج می‌شود که زیست بوم نوآوری صنایع معدنی شرق کشور برای ایجاد ارزش افزوده تلاش می‌کند.

وی گفت: در صورتیکه فناوری به کمک معادن بیاید علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالای مواد معدنی، سبب تقویت ارتباط بین دانشگاه، صنعت و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک می‌شود و برای همه مردم استان سودآوری خواهد داشت.

معاون پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: زیست بوم نوآوری صنایع معدنی شرق کشور پویا و زنده است و سعی داریم فعالیت‌ها را تقویت کرده و برای ارتقای فناوری در معادن این منطقه گام مثبتی برداریم.

وی با بیان اینکه در پردیس فناوری معادن سنگان ۲۶ شرکت معدنی دانش بنیان فعال است افزود: یک شرکت فناورانه از استان در پارک علم و فناوری خراسان رضوی مستقر بوده و در معدن سنگان خواف پروژه دارد.

خراشادی‌زاده گفت: مهر سال ۱۴۰۲ تفاهم‌نامه همکاری بین چهار پارک علم و فناوری استان‌های شرق کشور از جمله خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد.

وی افزود: هدف از این تفاهم‌نامه که به عنوان زیست بوم نوآوری شرق ایران نامگذاری شد شبکه‌سازی و تعامل هم افزای شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک‌های این استان‌ها و انتقال دانش و تجربه بین کارکنان پارک‌ها و مراکز رشد، برگزاری نشست‌ها و رویدادها، کنفرانس‌ها و همایش‌های مشترک است تا بتوانیم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های همدیگر در حوزه معادن استفاده کنیم.

معاون پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: ذیل این تفاهم‌نامه سه کارگروه صنایع معدنی با دبیری خراسان جنوبی، صنایع غذایی و کشاورزی به دبیری خراسان رضوی و اقتصاد دیجیتال با دبیری و میزبانی استان سیستان و بلوچستان تشکیل شد.

وی بیان کرد: امروز نخستین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم شرق ایران به میزبانی خراسان جنوبی و با هدف شناسایی نیازهای فناورانه معادن فعال این زیست بوم و اعلام آن به شرکت‌های منطقه برای بررسی و اعلام آمادگی شرکت‌های مستعد و توانمند برای رفع این نیازها برگزار شد.

خراشادی‌زاده تاکید کرد: سعی داریم شرکت‌های دانش بنیان و معادن فعال که نیازهای فناورانه دارند را به یکدیگر معرفی و زمینه ارتباط بین آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: اگر برای رفع نیازهای فناورانه معادن قرارداد منعقد شد در ماه‌های آینده رویدادی به میزبانی خراسان جنوبی و با حضور مسئولان کشوری برگزار و از این قرادادها رونمایی خواهیم کرد.

اعلام نیازهای فناورانه شرکت آلومینای جاجرم و مجتمع صنعتی اسفراین، معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معادن استان سیستان و بلوچستان، معرفی شرکت‌های پذیرش شده در پردیس فناوری صنایع معدنی سنگان، اعلام نیازهای فناورانه زغال سنگ پروده طبس و معادن شهرستان فردوس، معرفی ظرفیت‌های معادن شهرستان سبزوار از جمله محورهای این نشست بود که به صورت برخط ارائه شد.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

اولین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم نوآوری شرق ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه