نشست هم‌افزایی در راستای توسعه بازار صنایع دستی استان به ویژه فرش دستبافت

نشست هم‌افزایی در راستای توسعه بازار صنایع دستی استان به ویژه فرش دستبافت

به گزارش واحد روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری، روز یکشنبه، 9 اردیبهشت ماه جلسه‌ای با حضور مسئولین اداره کل بازرسی استان خراسان جنوبی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، پارک علم و فناوری و همچنین جمعی از واحدهای فناور برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دکتر مجیدی، رئیس پارک علم و فناوری ضمن خیر مقدم به مهمانان، حمایت و نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه هنر و صنایع‌ دستی را از جمله عرصه‌های جدید حمایتی پارک علم و فناوری معرفی کرده و خواستار توجه ویژه به این حوزه با هدف نوآوری و تجاری سازی گردید. در ادامه جلسه نیز حضار به طرح موضوع عرضه محصولات صنایع دستی استان به ویژه فرش دستبافت و بحث و بررسی پیرامون این موضوع پرداختند. در همین راستا، نخعی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ (ره) خراسان‌جنوبی تسریح کرد امکان حمایت مادی و معنوی از فعالین این صنعت در استان خراسان‌جنوبی فرآهم است.

در انتهای جلسه نیز قاسمی، بازرس اداره کل بازرسی استان خراسان جنوبی، ضمن جمع‌بندی مطالب ارائه شده، هم‌افزایی بین بخش های دولتی و خصوصی را از جمله الزامات برون رفت از چالش‌های موجود بیان کرد و ضمن تشویق بخش خصوصی به نقش آفرینی هر چه بیشتر در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش این صنعت، خواستار ترسیم نقشه راه ادامه مسیر جهت تسهیل عرضه محصولات صنایع دستی استان به بازارهای بین‌المللی گردید. 

 

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

اولین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم نوآوری شرق ایران
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان