در دیدار مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مطرح شد: تسریع در اعطا تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان

در دیدار مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مطرح شد: تسریع در اعطا تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان

به گزارش واحد روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری، روز گذشته، 23 بهمن ماه، دیداری با حضور خالقی، مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، حسام کاظمی، مدیر ارزیابی و پایش عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی، اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و همچنین دکتر مجیدی، رئیس پارک علم و فناوری برگزار شد. در ابتدای این دیدار که در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اشرفی، ضمن خیر مقدم به مهمانان و قدردانی از حضور آنان در استان خراسان جنوبی، فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور را بسیار اثرگذار و از مقدمات رشد اقتصادی پایدار دانست. وی اضافه کرد این نوع از شرکت‌ها نیازمند توجه ویژه و حمایت‌هایی مبتنی بر ماهیت نوآور آنان هستند. وی همچنین اضافه کرد تقویت مالی و عملیاتی صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان جنوبی از دیگر موارد مورد توجه در تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان خواهد بود. اشرفی در ادامه خواستار تسهیل شرایط برای متقاضیان تسهیلات در حوزه دانش‌بنیان شد و بیان داشت برخی شرایط نیاز به تسهیل دارد تا متقاضیان رغبت بیشتری داشته باشند و دامنه شمول افزایش پیدا کند. بطور مثال افردای که از برخی تسهیلات مثل تبصره 18 و 16 استفاده کردند مشمول شوند به خصوص افرادی که از تبصره 18 استفاده نمودند. وی در ادامه بیان داشت با توجه به اینکه صندوق استانی امکان اعطای تسهیلات به شرکت های فناور را دارد (صندوق کشوری فقط طرح های شرکت های دانش بینان) نیاز به تقویت صندوق استانی به منظور پرداخت تسهیلات به شرکت های فناور که زمینه و ظرفیت بسیار مناسبی برای دانش‌بینان شدن دارند می باشد (با اعطای وام جعاله به صندوق استانی)

در ادامه جلسه نیز خالقی، ضمن قدردانی از توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، برنامه های سفر خود و هیئت همراه به استان را مرور کرد. وی عنوان کرد در گام اول و طی این سفر، 25 شرکت دانش‌بنیان سطح استان جهت پرداخت بیش از 300 میلیارد ریال تسهیلات مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. از نکات قابل توجه در این میان، حضور نمایندگان بخش های مختلف صندوق نوآوری و شکوفایی در این سفر خواهد بود که نه تنها باعث تسریع روند ارزیابی خواهد شد، بلکه در صورت تکمیل پرونده، تا مرحله پرداخت طی چند روز آتی پیش خواهد رفت. علاوه بر این، تسهیلاتی به ارزش 250 میلیارد ریال برای تقویت بنیه مالی صندوق پژوهش و فناوری استان در نظر گرفته شد که مقدمات لازم برای پرداخت آن با هماهنگی صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان جنوبی و پارک علم و فناوری بررسی خواهد شد.

در انتهای جلسه نیز دکتر مجیدی ضمن جمع بندی مطالب مطرح شده، دیدار با شرکت‌های دانش‌بنیان سطح استان و بررسی یک به یک چالش‌های آنان و همچنین جلسه در اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی بیرجند را از دیگر برنامه‌های سفر این هیئت به استان دانست. 

 

 

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

اولین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم نوآوری شرق ایران
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان