نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان خراسان جنوبی با حضور نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی

نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان خراسان جنوبی با حضور نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی

رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی عنوان کرد:
فعالیت 217واحد فناور در خراسان جنوبی / استقرار42شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه به دنبال ترویج وگسترش تفکر فناورانه و نوآورانه در بین اقشار جامعه هستیم، گفت: در حال حاضر 217واحد فناور در استان خراسان جنوبی فعال هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی،«محمد حسن مجیدی»رئیس پارک علم و فناوری استان ظهر امروز جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان که ظهر امروز(11بهمن) در استانداری خراسان جنوبی برگزارشد، به توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر 5مرکز رشد درخراسان جنوبی فعال هستند.
مجیدی به همکاری با سازمان مدیریتوبرنامه ریزی استان در تدوین سند زیست بوم کارآفرینی و نوآوری استان اشاره کرد و افزود: با شرکت شهرک های صنعتی در جهت راه اندازی شهرک فناوری همکاری های لازم انجام می شود.

استقرار 42 شرکت فناور در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

وی با اشاره به فعالیت 217واحد فناور در استان، گفت: هم اکنون 58شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند که از این تعداد 42 شرکت در محل پارک علم و فناوری استان مستقر می باشند.
مسئول پارک علم و فناوری استان یادآورشد: در راستای شبکه سازی تفاهم نامه هایی با مراکز آموزش عالی، دانشگاه ها،فنی و حرفه ای، شرکت شهرک هاس صنعتی، جهاد دانشگاهی، موسسه آموزشی امام حسین(ع) و هولدینگ دانش بنیان مادر تخصصی لیدکو منعقد شده است.
برگزاری دوره های توانمندسازی و آموزشی
وی به برگزاری دوره های توانمند سازی و آموزشی اشاره و بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، اصول ومبانی بازرگانی خارجی،جذب و پذیرش در پارک علم و فناوری، تجاری سازی کسب و کارهای نوپا، استراتژی های کسب و کار و هوش مصنوعی و یادگیری عمیق از جمله این دوره ها است.
مجیدی به ترویج وگسترش تفکر فناورانه و نوآورانه در بین اقشار جامعه اشاره کرد و ادامه داد: استفاده ازظرفیت انجمن های علمی دانشجویی، برگزاری تور فناوری و راهیان پیشرفت، اجرای طرح ملی دستیارفناوری و گسترش مراکز کارآفرینی و نوآوری در راستای ترویج گسترش تفکر فناورانه برگزارشده است.
راه اندازی فن بازار منطقه ای خراسان جنوبی
وی به راه اندازی فن بازار منطقه ای خراسان جنوبی اشاره و عنوان کرد: کمک به تجاری سازی محصولات با استفاده از سامانه جان و بارگزاری اطلاعات شرکت ها و معرفی سامانه نان به دستگاه های اجرایی در جهت استفاده از نیاز فناورانه از اهداف تجاری سازی فناورانه پارک علم و فناوری استان در سال جاری بوده است.
به گفته مجیدی مرکز کارآفرینی و نوآوری، مرکزرشد و واحد های فناور،پردیس علم و فناوری و پارک علم و فناوری ازمراحل سیر تکاملی زیست بوم کارآفرینی و نوآوری است.
وب با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان محوری ترین پایه های اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: از ابتدای سال تا کنون پنجمین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان است که برگزار می شود.


مدیر کل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری عنوان کرد:

ارائه بیش از 45 هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان
فعالیت 9هزارو 200 شرکت دانش بنیان در کشور

مدیر کل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: در دو سال گذشته بیش از 45 هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان کشور ارائه شده است.

«مهدی خالقی» مدیر کل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ظهر امروز چهارشنبه (11بهمن) در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان که در محل استانداری برگزارشد، اظهار داشت: مهمترین پشتیبان اصلی حوزه اقتصاد دانش بنیان مقام معظم رهبری هستند که این امر وظیفه ما را سنگین ترمی کند.
وی با اشاره به فعال بودن ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان ها گفت: این موضوع کمکی برای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است.
ارائه 25هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت های دانش بنیان

خالقی افزود: طی دو سال گذشته 25 هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت های دانش بنیان ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 89 تصویب شد، ادامه داد: در سال گذشته نیز قانون خوبی را در راستای حمایت از جهش تولید دانش بنیان داشته ایم.
مدیر کل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: تسهیلات مالی 100 میلیون تومان الی 100 میلیارد تومان به صورت چهار درصد و قرض الحسنه در جهت ورود به بازار، سرمایه در گردش و سایر در صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می شود.
21 میلیارد تومان درخراسان جنوبی خدمات اعتباری ارائه کرده ایم
خالقی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بیش از 45 هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان کشور ارائه شده است، افزود: ضریب نفوذ خدمات صندوق در راستای توسعه متوازن اقتصاد دانش بنیان ما در خراسان جنوبی 67 درصد است و 21 میلیارد تومان در استان خدمات اعتباری ارائه کرده ایم.
9هزارو 200 شرکت دانش بنیان در کشور

وی با بیان اینکه 9 هزار و 200 شرکت دانش بنیان در کشوروجود دارند ، افزود: ازاین تعداد 58شرکت دانش بنیان در خراسان جنوبی فعالیت می کنند.
خالقی ادامه داد: تا کنون برای شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی بیش از 90 میلیارد تومان تسهیلات، ضمانت نامه و توانمندسازی مصوب شده است.
به گفته وی؛ نیاز است شرکت های دانش بنیان استان خراسان جنوبی را تقویت و افزایش دهیم تا اقتصاد دانش بنیان در این استان رشد پیدا کند.
خالقی تصریح کرد: حدود دو هفته آینده تیم ارزیابی صندوق شکوفایی و نوآوری در استان مستقر خواهد شد تا تخصیص اعتبارات برای هر شرکت دانش بنیان سرعت بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه سرمایه صندوق شکوفایی استان خراسان جنوبی 30 میلیارد تومان است،گفت: این رقم با وجود ظرفیت های معدنی خوب کم است،لذا پیشنهاد می شود این سرمایه با کمک استانداری به 100 میلیارد تومان برسد تا صندوق به سودآوری رسیده و همه منتفع شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی:

یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلار صادرات محصولات فناور استان است

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلار صادرات محصولات فناور استان است،گفت: یک شتاب دهنده برای تسهیلگری در حوزه شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی نداریم.

 «جواد اشرفی» در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان که با حضور مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد،اظهارداشت: تیم صندوق شکوفایی به صورت یک برنامه چند روزه در استان حضور می یابند تا علاوه بر حمایت‌های دولتی از شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه اختصاص تسهیلات ویژه به این کسب و کارها را فراهم کنند.

معاون استاندار با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری یک نهاد مالی و سرمایه‌گذاری است که در راستای تقویت اقتصاد از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حمایت می کند، افزود: ماهیت صندوق نوآوری این است که از پروژه های کلان و ملی حمایت کند اما صندوق پژوهش شبه خصوصی است و در استان ها انشعاباتی دارد.
تعامل صندوق شکوفایی علم و فناوری با اتاق بازرگانی
وی تصریح کرد: صندوق شکوفایی علم و فناوری باید با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان بیشتر تعامل داشته باشد.
به گفته وی؛ یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلار صادرات محصولات فناور استان است که در زمینه رشد این آمار، اتاق بازرگانی بیشتر می تواند کمک کننده باشد.
معاون استاندار بیان کرد: منابع مالی و اعتباری استان کم است و نمی توانیم به اعتبارات صندوق شکوفایی کمک زیادی کنیم لذا خراسان جنوبی نیازمند توجه بیشتر در حوزه دانش بنیان است.


تیم صندوق پژوهش در استان مستقر شوند
اشرفی متذکر شد: ما این آمادگی را داریم که تیم صندوق پژوهش در استان مستقر شوند تا حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.
وی افزود: از پارک علم و فناوری استان هم انتظار داریم مسائل خراسان جنوبی را برای حل، فراخوان دهند تا از ظرفیت ملی هم استفاده کنیم.
معاون استاندار با بیان اینکه در زمینه توسعه محصولات دانش بنیان استان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در فراهم کردن بستر صادرات این محصولات نقش موثری دارد، گفت: از تمام محل‌های اعتباری که امکان پذیر است به صندوق شکوفایی کمک خواهیم کرد.
پرداخت تسهیلات بسیار خوب حوزه شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی
اشرفی به پرداخت تسهیلات بسیار خوب حوزه شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این محل ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان استان پرداخت شده‌است.
وی با بیان اینکه یک شتاب دهنده برای تسهیلگری در حوزه شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی نداریم، تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد مجموعه کمسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند پیگیری‌های لازم را انجام دهد که یکسری اقدامات شتاب دهنده در راستای شرکت‌های دانش بنیان استان رقم بخورد.
به گفته وی؛ سامانه جریان اقتصادی نوین (جان) در راستای تسهیل فرآیند تجاری‌سازی محصولات، ایده‌ها و همچنین کمک به معرفی، بازاریابی و فروش محصولات فناور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی شده که شرکت‌های دانش بنیان استان هم از این ظرفیت استفاده خواهند کند.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

اولین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم نوآوری شرق ایران
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان