اختصاص هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به شرکت‌های دانش بنیان

اختصاص هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به شرکت‌های دانش بنیان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی خبر داد
اختصاص هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به شرکت‌های دانش بنیان
اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ،«جواد اشرفی» روز چهارشنبه در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان خراسان جنوبی که با حضور مسئولان برگزارشد، اظهارداشت: هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: از این مقدار ۴۱۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات سال ۱۴۰۱ و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات سال جاری اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه انتظار ما این است که همین مبلغ نیز از طرف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان استان اختصاص داده شود،گفت: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های پارک علم و فناوری استان مصوب شد که از این مبلغ ۱۱۲ میلیارد آن تخصیص یافته است.

وی افزود: هفته‌های آینده شاهد حضور هیاتی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به خراسان جنوبی با محوریت مباحث حوزه اقتصاد دانش بنیان خواهیم بود .
اشرفی ادامه داد: پیش‌نویس تفاهم‌نامه استان با معاونت علمی و فناوری در حال آماده شدن است تا محورهای حمایتی این معاونت از شرکت‌های دانش بنیان استان مشخص شود.
وجود 56 شرکت دانش بنیان در خراسان جنوبی
«محمد حسن مجیدی »رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه 56 شرکت دانش بنیان در خراسان جنوبی فعال است، اظهارداشت: در تلاش هستیم که این شرکت‌ها افزایش پیدا کند چرا که توجه به اقتصاد دانش بنیان کلید حل مشکلات اقتصادی است.
وی افزود: تعداد شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان 214 شرکت است.

 

وی با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده توسط شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان هزار و ۳۶ نفر است، افزود: شرکت های فناور به سه دسته نوپا،نوآور و فناور تقسیم می شوند.
فروش 2هزارو 900 میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان و فناور
وی از فروش ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی شرکت‌های دانش بنیان و فناور خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و گفت: سرمایه ثبتی صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری استان نیز ۳۰ میلیارد ریال است.

گفتنی است: در این جلسه مسئولین اجرایی و علمی استان با بیان نظرات و پیشنهادات خود بر برگزاری جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان،توجه به زیر ساخت های اقتصاد دانش بنیان،ایجاد خانه های خلاق، ساخت شهرک فناوری ،توجه به مزایای حوزه دانش بنیان، حضور فعال دانشگاه ها،مسئله محوری در حوزه دانش بنیان براساس محصولات استراتژیک در حوزه کشاورزی،معادن و... در تاکید شد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه