رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی برگزار شد

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی برگزار شد

رویداد حل مسئله صنعت ،در استان خراسان جنوبی برگزار شد
 به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به نقل از مرکز رشد واحدهای فناور قاین اولین رویداد استارت آپی صنعتی شو  شهرستان قائنات در تاریخ 24لغایت 26تیر ماه1402 در محل دانشگاه بزرگمهر قاینات با حضور 40 شرکت کننده برگزار گردید.این رویداد با هدف حل مسئله صنعت در استان خراسان جنوبی برگزار گردید و شرکت کنندگان در قالب 7 تیم به شناسایی چالش ها و مشکلات دو صنعت پلاستیک سازی پردل و آرد ووالسی پرداختند.در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل مهندسین، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک و... گرد هم آمدند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.این برنامه در راستای رویداد های استارت آپی که یک رویداد جهانی می باشد برگزار شد که این رویداد ها با عث پدید آمدن شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی شده است.

صبح شنبه رویداد استارت آپی صنعتی شو با پخش آیات کلام الله مجید و سرود ملی کار خود را آغاز نمود. مهندس وثوقی مدیر مرکز رشد واحد های فناور قاین ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این رویداد هدف اصلی این رویداد را ایجاد ارتباط موثرتر جامعه نخبگان دانشگاهی و صنایع اعلام کرد و افزود این نوع رویدادها باید پررنگتر و با استقبال بیشتری از سمت جامعه دانشگاهی و صنایع برگزار گردد تا با کمک اندیشه و فکر جامعه نخبگان مشکلات صنایع شناسایی و در جهت رفع و بهبود آن اقدامات لازم صورت پذیرد. وی از تمام حامیان این رویداد که در کنار مرکز رشد واحدهای فناور و دانشگاه بزرگمهر قائنات و خصوصا کادر اجرایی و به ویژه مهندس سدهی که کاملا جهادی و خودجوش پیگیر این رویداد بودو به برگزاری هرچه بهتر آن کمک کردند تشکر و قدردانی نمود. 

مهندس امیرحسین سدهی تسهیلگر رویداد در ادامه اطلاعات جامعی در خصوص نحوه برگزاری رویداد بیان نمود  و سپس شرکت کنندگان با حضور در کارگاه تیم سازی مهندس شورستانی با نحوه تیم سازی و مفاهیم مرتبط با این حوزه بصورت کامل آشنا شدند و این کارگاه با رویکرد تیم سازی افراد حاضر در این رویداد به صورت مشارکتی برگزار گردید سپس شرکت کنندگان با پذیرایی و صرف نهار در ساعت 13 به کار خود ادامه دادند.

ایده پردازان این رویداد پس از صرف نهار در اولین روز برگزاری به تیم سازی پرداختند و با تشکیل تیم به استقبال کارگاه امکان سنجیFS (Feasibility Study) که در واقع بررسی و ارزیابی قابلیت ها و امکان عملیاتی و تجاری سازی یک ایده یا یک طرح  کسب و کار است رفتند و در ادامه روز اول به کار تیمی خود تا ساعت 19 ادامه داند.

 

دومین روز رویداد را با صبحانه کاری آغاز شد و ایده پردازان رویداد صنعتی شو برای بازدید دو صنعت آراد و پلاستیک سازی در قالب دو تیم عازم شهرک صنعتی قاین و خارخانه پلاستیک سازی پردل جنب پارک جنگلی قهستان شدند و از نزدیک با چالش ها و فرصت های این دو صنعت آشنا و با کارشناسان این صنایع بر روی مباحث مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

سپس شرکت کنندگان جهت اقامه نماز و صرف نهار با ذهنی پر از ایده در خصوص چالش ها ،فرصت ها و تهدیدهای موجود در صنایع ،به محل برگزاری رویداد برگشتند و ضمن خوردن نهار به بررسی های خود ادامه دادند و بعد استراحتی کوتاه در کارگاه بیزینس پلن نویسی مهندس فیض بخش ،حاضر شدند و در این کارگاه با نحوه چگونه نوشتن BP آشنا شدند و تا پایان روز دوم به کار تیمی و پخته تر شدن ایده های خود ادامه دادند.

 

 

روز پایانی صنعتی شو قاین با صبحانه کاری آغاز شد و تیم ها فعالیت های تیمی خود را آغاز نمودند و با حضور در کارگاه ارائه موثر پیمان حاجی رضایی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با نحوه ارائه آشنا شدند و حاجی رضایی در این کارگاه به نحوه ارائه صحیح پرداخت و نکات مهم در این خصوص را برای شرکت کنندگان عنوان کرد.



شرکت کنندگان بعد از کارگاه ارائه با حضور بر سر میزهای کار خود به کار تیمی و استفاده از نظر منتور ها جهت ساخت فایل ارائه پرداختند و خود را برای ارائه نهایی آماده کردند.ادامه این روز نیز با اقامه نماز ظر و صرف نهار بود و سپس برگزاری کارگاه پروپوزال نویسی توسط دکتر قصابی عضو هیئت علمی دانشگاه بزرگمهر قائنات پایان بخش کارگاهی رویداد بود که هدف این کارگاه بیان نحوه صحیح پروپوزال نویسی بود.

 

حاضرین در دومین رویداد استارت آپ ویکند قاین ساعت 14 عصر دوشنبه26 تیرماه جهت ارائه ایده ها در سالن حاضر شدند و تیم ها فایل های خود را در حضور داوران ارائه نمودند و در نهایت با بررسی داوران سه تیم  ، و به عنوان تیم های برتر این رویداد معرفی شدند.

 

اختتامیه رویداد استارت آپ ویکند قاین از ساعت 16:30با حضور دکتر مجیدی ریاست پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ،دکتر شکیب رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات ،دکتر محمدی فرماندار شهرستان قائنات ،مهندس ناعمی ریاست آموزشکده فنی قاین ،مهندس پردل و حاج آقای رضایی صاحبان صنایع پلاستیک و آراد ،وجمعی از مسئولین شهرستانی آغاز شد .

 

مهندس سدهی دبیر اجرایی این رویداد ضمن تشکر از اعضای کادر اجرایی و معرفی تیم اجرایی از زحمات این بزرگواران تقدیر و تشکر کرد و در ادامه از همراهی مسئولان مربوطه نیز تشکر و قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد با برگزاری و استارت این رویداد در آینده شاهد استقبال بیشتر از سمت صنایع و دانشگاه های شهرستان و استان باشیم.

دکتر محمدی فرماندار قائنات عارضه یابی را مهم تلقی کرد و افزود برای رشد و ارتقا نیاز است دانشگاه و صنایع بیشتر باهم در ارتباط باشند و این دست رویداد ها می تواند کمک بسیار ارزنده ای به این مقوله کند وی از برگزار کنندگان این رویداد تشکر نمود و خاطر نشان کرد در راستای حمایت از این قبیل همایش ها و رویداد ها فرمانداری شهرستان آماده همکاری می باشد.

مهندس وثوقی مدیر مرکز رشد واحد های فناور قاین نیز از برگزار کنندگان این رویداد به ویژه تیم اجرایی و دبیر اجرایی این رویداد مهندس سدهی که با تلاش و پشتکار توانست این رویداد را به نحو شایسته برگزار نماید ،تشکر و قدردانی نمود همچنین وی از حامیان این رویداد بسیج علمی و فناوری و دیگر حامیان مانند صنایع آرد و پلاستیک به مدیریت جناب آقای مهندس پردل و جاج آقای رضایی که این فرصت را دراختیار جوانان و نخبگان قراردادند تا با ورود به صنعت های ذکر شده نسبت به کسب تجربه و شناسایی مشکلات و چالش های آنها اعلام نظر نمایند که این مهم ارزش بسیار ارزنده ای را در بر داشت برای برگزاری این رویداد نیز تشکر و قدردانی نمود و افزود بی شک حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه را می توان در این رویداد ها پیدا کرد و با برگزاری و تقویت این دست رویداد ها می توان این اتفاق مهم را رقم زد و باعث تحول در صنایع و هدفمند تر شدن مباحث علمی آموخته شده در دانشگاه ها شد.

دکتر شکیب رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات نیز از کادر اجرایی و بویژه دبیر اجرایی این رویداد تشکر و قدردانی نمود و افزود صنعتی شو به معنای واقعی میتواند خلا بین دانشگاه و صنعت را پر کند و کمک بسیار خوبی باشد برای پیدا کردن حلقه های مفقوده بین صنعت و دانشگاه ایشان در ادامه ابراز امیدواری نمود در صورت مطلوب بودن خروجی این رویداد ها و نتیجه گیری از این دست رویداد ها میتوان اعتماد صنایع را بیشتر جلب کرد تا با ورود و اعتماد به جوانان نخبه و دانشگاهی به دنبال حل مسائل مختلف در صنایع خود باشند وی همچنین از حامیان این رویداد به ویژه مهندس پردل و حاج آقای رضایی تشکر و قدردانی نمود و حضور این بزرگواران را به فال نیک گرفت و گفت ان شاءالله در آینده شاهد حضور بیشتر صنایع در کنار دانشگاه ها باشیم و این ارتباط باعث رفع نیاز های مختلف صنایع گردد.

و در انتها رویداد حل مسئله در صنعت خراسان جنوبی (صنعتی شو) با تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی و برگزار کنندگان و تجلیل از برترین های رویداد صنعتی شو در استان خراسان جنوبی با ریکرد حل مسئله صنایع در ساعت 19 دوشنبه به کار خود پایان داد.


 

تیم اول با عنوان کاریزما

 تیم دوم با عنوان کارمایه

 تیم سوم بیزینس نویسان


 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

اولین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم نوآوری شرق ایران
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان