نخستین شورای اقامه نماز پارک علم و فناوی خراسان جنوبی در سال  1402

نخستین شورای اقامه نماز پارک علم و فناوی خراسان جنوبی در سال 1402

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، نخستین نشست شورای اقامه نماز با حضور حجت الاسلام کمیلی رئیس ستاد اقامه نماز استان، حجت الاسلام مرادی معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند، دکتر مجیدی رئیس پارک علم و فناوری، ائمه جماعت پارک و دیگر اعضای شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر مجیدی رئیس پارک ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت : پارک علم و فناوری قبل از اینکه یک نهاد و سازمان دولتی و ساختارمند باشد یک نهاد فرهنگی است به گونه ای که حتی در تعریف اکادمیک ان نیز آمده است که نهادی است که هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری می باشد. مجیدی افزود : شاید بر اساس وظایف سازمانی بر یک جنبه از فرهنگسازی تاکید داشته باشیم اما فرهنگ اقامه نماز و مسائل مذهبی، مسئولیتی است بر دوش همگان و همه ما موظف به ایجاد بستر مناسب برای حضور هرچه بیشتر جوانان در صفوف نماز جماعت هستیم. وی در ادامه وجود 192 شرکت فناور و دانش بنیان مستقر در پارک را ظرفیتی قابل توجه دانست و گفت : معرفی فناوران و مخترعین به عنوان الگو به جوانان چه در بخش تخصص گرایی و چه در بعد مسائل فرهنگی میتواند باعث جلب توجه همگان به این فریضه الهی گردد. 

حجت الاسلام والمسلمین کمیلی رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت : خداوند نماز را بنیان قرار داده و همه چیز باید پیوست نماز را داشته باشد. وی افزود اگر ما نماز را ضایع کردیم هیچ کار فرهنگی دیگری اثر نخواهد داشت چرا که بنیان و ستون دین نماز بوده و همانگونه در روز قیامت قبل از هر عملی از نماز سوال می شود و در صورتیکه مقبول شود به دیگر اعمال پرداخته خواهد شد،  در صورتیکه این فریضه الهی به درستی تببین و اجرا شود دیگر فعالیتهای فرهنگی و مذهبی نیز موثر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در این نشست گفت : پارک و دانشگاه دو مجموعه مکمل هم هستند چرا که تحصیلکردگان در دانشگاه در نهایت تبدیل به فناوران در پارک می شوند و همه فعالیتهای دو جانبه این دو مجموعه به ویژه در مسائل فرهنگی و مذهبی می تواند نتایج متعالی را در جامعه رقم بزند.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه