صدور مجوز راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور مشترک پارک فناوری خراسان جنوبی و دانشگاه صنعتی بیرجند

صدور مجوز راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور مشترک پارک فناوری خراسان جنوبی و دانشگاه صنعتی بیرجند

شورای گسترش آموزش عالی با صدور مجوز راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور مشترک فی‌مابین پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و دانشگاه صنعتی بیرجند موافقت نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به همت و پیگیری های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و دانشگاه صنعتی بیرجند، شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور مشترک این دو مجموعه را صادر نمود. 

دکتر مجیدی رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ضمن تبریک این اتفاق مهم گفت : دانشگاه ها مهمترین مراکز تربیت نیروی انسانی متخصص در کشور هستند و باید این ظرفیت به سمت اقتصاد و اشتغال مبتنی بر فناوری و دانش سوق داده شود. دکتر مجیدی مراکز رشد دانشگاهی را نقطه تلاقی دانش و فناوری و بهترین مکان برای آشنایی دانشجویان با آینده روشن حرکت به سمت فعالیت های فناورانه دانست و افزود: سهولت دسترسی دانشجویان به مراکز رشد در داخل دانشگاه جدای از فرهنگسازی مورد نیاز جامعه در خصوص توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری، میتواند آینده شغلی دانشجویان و نیل ایشان به سمت خوداشتغالی را میسر سازد. رئیس پارک علم و فناوری توانمندسازی دانشجویان علاقمند به کسب و کارهای فناورانه را از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز برشمرد و ادعان داشت : هرچه دانشجویان ما با توانمندیهای مهارتی بیشتری در حوزه های فنی و به ویژه در حوزه کسب و کار داشته باشند، در آینده کشور، کمتر با بحران و مشکلات بیکاری مواجه خواهد بود که این مهم از اهداف متعالی تظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن اعلام این خبر گفت: هدف از راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور، استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور متعلق به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در محوطه داخلی دانشگاه است. دکتر مصطفی اسماعیلی در ادامه افزود: راه اندازی این مرکز گام مهمی در راستای توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان خراسان جنوبی خواهد بود.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان