گامی دیگر برای بسط و توسعه اقتصاد و اشتغال مبتنی بر دانش و فناوری با انعقاد توافق نامه همکاری راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه بیرجند و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی 

گامی دیگر برای بسط و توسعه اقتصاد و اشتغال مبتنی بر دانش و فناوری با انعقاد توافق نامه همکاری راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه بیرجند و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی 

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، توافق همکاری پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند به منظور راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه بیرجند و شکل گیری ساختارها و زیرساخت های مختلف زنجیره توسعه نوآوری و فناوری، از جمله مرکز نوآوری، مرکز رشد، مجتمع‌های فناوری و نوآوری و شتاب دهنده‌ها منعقد شد.

در راه اندازی و تأسیس پردیس دانشگاه سازمان موسس و مالک است. پردیس یک نهاد ویژه توسعه فناوری و نوآوری متعلق به دانشگاه است که حاکمیت کلان آن بر عهده هیأت امنای دانشگاه است.
شورای راهبری این پردیس متشکل از رئیس دانشگاه به عنوان رئیس شورا، رئیس پارک، رئیس پردیس(دبیر شورا) و معاون پشتیبانی و فناوری پارک و دو تن از اشخاص حقیقی صاحب نظر و خبره دانشگاهی و اصحاب صنعت آشنا به حوزه نوآوری و فناوری به انتخاب رئیس دانشگاه و یک تن از اشخاص حقیقی صاحب نظر و خبره در حوزه نوآوری و فناوری به پیشنهاد رئیس پارک است. 
سیاست‌گذاری و نظارت بر اداره یکپارچه پردیس، سیاست‌گذاری و نظارت در پذیرش و استقرار واحدهای مستقر پردیس، سیاست‌گذاری و نظارت بر مدیریت درآمدها و انتفاع و امور مالی، پیشنهاد و پیگیری مصوبات مورد نیاز از هیأت امنا، بررسی و تأیید نقشه جامع عمرانی پردیس، کمک به مدیریت پردیس در ارتباط با نهادهای دیگر و جذب منابع  از وظایف شورای راهبری است.
مدیریت پردیس مطابق دستورالعمل ایجاد پردیس‌های علم و فناوری وزارت عتف انجام می‌گیرد. 
معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از اعضای شورای علمی و فناوری پارک خواهد بود. 
ضمناً در این توافق نامه تأکید شده است رئیس پردیس موظف است حداکثر ظرف مدت 6 ماه نسبت به تهیه طرح جامع پردیس و تدوین برنامه کاری پردیس و ارائه آن به شورای راهبری اقدام نماید. نظارت بر این توافق نامه بر عهده مدیر کارآفرینی و ارتباط بر صنعت دانشگاه است.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه