حضور کمرنگ سرمایه گذاران بومی، گلایه فناوران رویداد "تانا تا ثریا"

حضور کمرنگ سرمایه گذاران بومی، گلایه فناوران رویداد "تانا تا ثریا"

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، ظهر امروز به میزبانی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری، نشست نقد و بررسی رویداد تانا تا ثریا برگزار شد. این رویداد که با هدف احصاء نیازهای فناورانه استان و مرتفع­ سازی آن از طریق شرکت های دانش بنیان و فناور با استفاده از ظرفیت سرمایه ­گذران خصوصوص و دولتی برگزار شده بود، در این نشست با حضور فناوران و دست اندرکاران این رویداد، به نقد و بررسی گذاشته شد.

 

یکی از مهمترین گلایه های فناوران، حضور کمرنگ سرمایه ­گذاران بومی در این رویداد بود. یکی از فناوران گفت: نهادهای حمایتی دولتی عمدتا تنها به اعطای تسهیلات آن هم با مبالغ کم بسنده می کنند و بحث اصلی سرمایه­ گذاری جزو اولویت های ایشان نیست. فناور دیگری گفت : یکی از سرمایه گذاران غیر بومی بسته کامل حمایتی سرمایه­ گذاری ارائه داد لکن آن را منوط به تولید در استان محل سکونت خود عنوان نمود و حتی شرایط استقرار و اسکان در ان استان را نیز متعهد می شد که این تعلق خاطر به سرزمین مادری بسیار رشک برانگیز بود و این امر جای خالی سرمایه گذاران بومی را بسیار محسوس می نمود. دیگر فناور حاضر در این نشست با اشاره به مشکل تامین زیرساخت برای تولید های کارگاهی و صنعتی گفت : هزینه استقرار در شهرک صنعتی و استفاده از سوله ها و امکانات ان برای سک شرکت فناور نوپا بسیار گزاف می باشد و این در حالی است که بسیاری از سوله ها در ان مجموعه خالی و بلا استفاده بوده لکن هیچ مشوقی برای در اختیار قراردادشان به شرکتها و صنایع داخلی نوپا وجود ندارد. وی عدم انعقاد اجاره ملک به مدت بیش از یکسال ان هم به شرط افزایش اجاره بصورت سالانه توسط صاحبان املاک در استان را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود : گاها برای نصب و راه اندازی برخی تجهیزات نیاز به حضور تکنسین های خارج استان و حتی کشور می باشد که با هر بار جابجایی هزینه سنگینی را به مجموعه تحمیل می کند.

ایمانی مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی گفت : برای اولین بار در استان بود که رویدادی از این دست برگزار می شد و یکی از دلایل حضور کمرنگ سرمایه گذاران بخش خصوصی، عدم آشنایی ایشان با این گونه رویدادهاست که   ان ­شاءالله از دفعات مطمئنا شاهد حضور بیش از پیش ایشان خواهیم بود. مجیدی رئیس پارک علم و فناوری اشاره کرد: پارک به عنوان تنها نهاد قانونی متولی توسعه فناوری، جدای از اعتبارات داخلی، همواره استفاده از طرفیت دیگر نهادهای حمایتی از جمله بنیاد برکت، بنیاد علوی و صندوق پژوهش و فناوری استان را در دستور کار خود دارد. مجیدی عنوان کرد که پس از اتمام محوطه سازی سایت اصلی پارک، این مجموعه اماده واگذاری زمین جهت ساخت سوله های صنعتی و کارگاهی به شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر را دارد.

در پایان با اهداء لوح تقدیر، گواهی پذیرش و تندیس، از 24 فناور حاضر دراین رویداد تقدیر و تشکر به عمل امد.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان