برگزاری اولین رویداد سرمایه گذاری بر روی طرح های فناور با عنوان "تانا تا ثریا"

برگزاری اولین رویداد سرمایه گذاری بر روی طرح های فناور با عنوان "تانا تا ثریا"

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی،  اولین رویدادسرمایه گذاری بر روی طرح های فناوربا عنوان « تانا تا ثریا»استارت در بیرجند خورد.

ایمانی مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع)گفت: اولین رویدادسرمایه گذاری بر روی طرح های فناوربا عنوان « تانا تا ثریا» در سالن همایش های امام علی(ع) بیرجند، با هدف هم افزایی و توانمند سازی طرح های فناورانه آغاز شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری از خراسان جنوبی، «هادی ایمانی» مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) صبح امروز (نهم اسفند ماه) 1401در اولین رویدادسرمایه گذاری بر روی طرح های فناوربا عنوان « تانا تا ثریا» در سالن همایش های امام علی(ع) بیرجند، اظهار داشت: مهمترین هدف این رویداد هم افزایی و توانمند سازی طرح های فناورانه است.
وی ضمن تاکید برمنویات رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد دانش بنیان، بیان داشت: در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصاد دانش بنیان و پیشبرد جمهوری اسلامی برکسی پوشیده نیست. وجود 7هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایمانی با اشاره به وجود ۷ هزار شرکت دانش بنیان در کشور عنوان کرد: ما در کشور کمتر از ۴تا۵ درصد در اقتصادنقش داریم وبراساس منویات رهبر معظم انقلاب باید در افق ۱۴۰۴ به ۳۰ درصد برسیم واین محقق نمی شود مگر اینکه سهم خود را در اقتصاد دانش بنیان به مرحله ظهور برسانیم. وی به استارت کار رویداد تانا تا ثریا اشاره کرد و گفت: این رویداد بزرگ از مهر ماه آغاز شده و براساس هدف شرکت های دانش بنیان و بازار نقش آفرینی در اقتصاد است.


ارائه 10 طرح فناور در رویداد تانا تا ثریا
به گفته ایمانی در فراخوان اولیه ۳۲۰ طرح و شرکت به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که از این تعداد ۲۸ طرح انتخاب شدند و امروز ۱۰ طرح ارائه خواهدشد.
مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع)ضمن تقدیر از استانداری،سپاه خراسان جنوبی، شرکت پیشگامان، پارک علم وفناوری ، بنیاد ملی نخبگان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد علوی،بنیاد برکت، منتای خراسان جنوبی، عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان براین باور هستند که حاکمیت از ما حمایت نمیکند اما ۶۰ تا ۷۰درصد حمایت ها بستگی به شرکت های دانش بنیان دارد. وی افزود: توانمند سازی شرکت های دانش بنیان به تجاری سازی محصول کمک میکند.

راهیابی 10 طرح فناورانه به رویداد اصلی «تانا تا ثریا»در خراسان جنوبی

در این رویداد بزرگ علمی مسئولان استانی و دستگاه های اجرایی به همراه برخی از سرمایه گذاران داخل و خارج از استان، فناوران، نخبگان،مخترعین، دانشگاهیان و علاقمندان به عرصه های علمی حضور داشتند.

توجه به اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان با رویکرد کارآفرینی همراه با احصاء نیازها با رویکرد فناورانه، از مهمترین هدف رویداد« تانا تا ثریا» در استان خراسان جنوبی بود.
گفتنی است: از ابتدای استارت اولیه رویداد«تانا تا ثریا» 320 طرح به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که پس از غربالگری و بررسی های انجام شده 28 طرح برگزیده شدند که از این تعداد 10 طرح منتخب تهیه کاتالست ها و سوپر جاذبه، رادیاتورهای قرنیزی، شبکه تامین زرشک، تولید تپ چنجرهای ترانسفورماتور، شکلات فراسومند، کنساتنتره زرشک و عناب بدون مواد نگه دارنده، تولید پانسمان دیابتی نقره بر پایه سلولز، تولید کود بیولوژیک زعفران، محصولات مراقبت ازپوست و موی آزبس و گرانول
ارائه شدند. لازم به ذکر است: طرح های منتخب پس از ارائه و بررسی های مختلف توسط سرمایه گذاران مورد حمایت های مادی و معنوی قرار خواهند گرفت.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استان خراسان جنوبی:مهمترین رکن رویداد «تانا تا ثریا« احصاء نیازها و تولید آن در عرصه های دانش بنیان است اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استان خراسان جنوبی گفت: مهمترین رکن رویداد«تانا تا ثریا» احصاء نیازها و تولید آن در عرصه های دانش بنیان می باشد..

«جواد اشرفی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استان صبح امروز اولین رویدادسرمایه گذاری بر روی طرح های فناوربا عنوان « تانا تا ثریا» در سالن همایش های امام علی(ع) بیرجندضمن تقدیر از سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری وپارک علم و فناوری خراسان جنوبی، اظهارداشت: طرح تانا تا ثریا چند ویژگی مهم از جمله تعامل و هم افزایی جامعه نخبگانی با سرمایه گذاران است.
وی احصاء نیازهای دانش بنیان درحوزه های مختلف را از دیگر هدف های این رویداد برشمرد و گفت: «تانا تا ثریا» مهمترین رکن آن احصاء نیازها و تولید آن در عرصه های دانش بنیان می باشد. اشرفی پیشگیری و جلوگیری از خروج طرح های فناورانه اتز استان و کشور را مهم دانست و افزود: ما در مجموعه استانداری آمادگی برای هدایت وجدیان نقدینگی و سرمایه گذاری را داریم.

گزارش تصویری رویداد

 

 

 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان