شرکت های فناور و دانش بنیان، بازوی مشورتی اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری خراسان جنوبی

شرکت های فناور و دانش بنیان، بازوی مشورتی اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری خراسان جنوبی

در دیدار مشاور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با روسای پارک علم و فناوری، جهاددانشگاهی، و بنیاد نخبگان خراسان جنوبی، بر استفاده از ظرفیت و توان مشورتی شرکت های دانش بنیان و فناور در اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری تاکید شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، دکتر علی اصغر گلچین مشاور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز، 25 بهمن ماه در نشستی با روسای جهاددانشگاهی، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان که در محل جهاددانشگاهی استان برگزار شد، گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان در استان‌ها باعث ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری استانی شده است. مشاور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار مجلس یازدهم که بر چهار محور مردمی‌سازی، هوشمند‌سازی، شفاف‌سازی و کارآمدسازی است، عنوان کرد: این اصول چهارگانه به‌نوعی موضوع اصلاح نظام حکمرانی نیز هست. وی ادامه داد: پس از شکل‌گیری اندیشکده‌ها با بهره‌گیری از بسترهایی که در استان‌ها وجود دارد می‌توان به اهداف مدنظر نزدیک‌تر شد، به همین منظور جهاددانشگاهی، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان به عنوان همکاران اصلی در اندیشکده‌ مورد توجه قرار گرفته‌اند.

دکتر عبدالعلی دهقان، رییس دبیرخانه پژوهشکده‌های حکمرانی استانی نیز در این نشست اظهار کرد: اندیشکده متشکل از نخبگان، دانشگاهیان و خبرگان اجرایی واجد شرایط هر استان به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بوده که با مدیریت غیر متمرکز و استقرار در مراکز استانی، بر اساس دستورالعمل ابلاغی، اهداف مدنظر را محقق می‌کنند. به گفته وی، مسئله‌شناسی و اولویت‌بندی نظام مسائل و ترجیحات استان، افکارسنجی و تحقق اجتماعی نخبگانی بر مقصد و مسیر توسعه و پیشرفت استان، راه‌حل‌یابی و پشتیبانی از فرایندهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در استان و بررسی و ارزیابی طرح‌ها و لوایح ارجاعی به مجلس از جمله اهداف راه اندازی این اندیشکده‌ها است.

دکتر محمدحسن مجیدی، رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز ضمن استقبال از راه اندازی اندیشکده ها گفت: تمرکززدایی از مرکز، یکی از مهمترین عوامل تصمیم سازی راهبردی برای نیل به توسعه است که این مهم برای اولین بار توسط مرکز پژوهش­های مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت. مجیدی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی مزیت اصلی سرمایه نیروی انسانی متخصص و انقلابی است، عنوان کرد: نیازسنجی و شناسایی توانمندی­ها و ظرفیت های استان برای جذب فناوران و صاحبان ایده می تواند به عنوان یک الگو به اندیشکده ارائه شود تا فرایند قانون­گذاری برای حمایت از این قشر، مناسب­سازی گردد. مجیدی افزود: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر مرتفع سازی مشکلات هر منطقه به وسیله نخبگان آن خطه از ایران اسلامی، رویکرد جدید پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز جذب فناوران بر اساس نیاز استان می باشد.

دکتر سعیدرضا احمدی زاده، رییس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی ضمن تأکید بر بهره گیری از توان نخبگان در اندیشکده، اظهار کرد: آمادگی داریم به اندیشه حکمرانی طرح‌های مسأله محور استادی دهیم.رییس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در پایان بر استفاده از توان مجمع بسیج عالی استان در اندیشکده حکمرانی استانی تأکید کرد.

دکتر سیدمحمدحسین سیدکاشی، رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز گفت: شکل‌گیری اندیشکده‌ها ایده مبارکی است که می‌تواند کمک بسیار خوبی برای به فعلیت بخشیدن استعدادهای افراد توانمند در همه استان‌ها به‌ویژه شهرستان‌ها باشد. رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی به واسطه ساختاری که دارد، می‌تواند در اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری استان حضور و مشارکت اثربخش داشته باشد، یادآور شد: جهاددانشگاهی در سطح کشور برای هریک از واحدهای استانی متناسب با ظرفیت‌ها، ماموریت‌هایی را تعریف کرده که می‌تواند ضمن بهره‌گیری از ظرفیت این نهاد در اندیشکده، از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های تمامی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی استفاده کرد

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان
آخرین مهلت ارسال اطلاعات کتابچه