رونمایی از امولسیون پوششی زرشک خشک در جلسه افتتاحیه در محل کارگاه شرکت تعاونی در روستای افین

رونمایی از امولسیون پوششی زرشک خشک در جلسه افتتاحیه در محل کارگاه شرکت تعاونی در روستای افین

شرکت تعاونی زرین خوشه روبینا با هدف دانش محور کردن فرآیند تولید تا مصرف محصولات خاص منطقه خراسان جنوبی و تمرکز روی محصول استراتژیک زرشک، جهت بهبود کیفیت زرشک خشک، بعد از حدود دو سال کار مطالعاتی و تحقیقاتی موفق به فرموله کردن امولسیون پوششی زرشک خشک شد که در هنگام بوجاری کردن زرشک، جایگزین روغن خوراکی می شود. (روغن خوراکی به دلیل اکسید شدن بعد از مدت کوتاهی باعث بوی ناخوشایند در زرشک شده و باعث سیاه شدن رنگ آن می شود.)

امولسیون پوششی تولید شده در واحدتحقیقات این شرکت، در جلسه افتتاحیه ای در تاریخ 8 شهریور ماه 1402 همزمان با هفت دولت و تعاون با حضور جناب آقای دکتر غیرتی فرماندار، مهندس امیر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، مهندس عابدین زاده مدیر اداره کار و تعاون شهرستان و جمعی از مسئولان شهرستان زیرکوه و همچنین مردم محلی روستای افین، رونمایی شد.

همچنین در این جلسه دکتر عزیزی از اعضای شرکت، در مورد طرح نکاتی را ارائه کردند و خانم مهندس حاجی پور مدیرعامل شرکت و انجام دهنده طرح تحقیقاتی امولسیون پوششی، در مورد مزایای این محصول توضیحاتی دادند.

در پایان مراسم نیز با بررسی محصول توسط مسئولان و مردم وکشاورزان منطقه، قول مساعدت در تولید انبوه این محصول توسط فرماندار محترم شهرستان داده شد.

اطلاعیه ها

اولین نشست کارگروه صنایع معدنی زیست بوم نوآوری شرق ایران
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان