برنامه های ملی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در وزارت علوم

برنامه های ملی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در وزارت علوم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، وحید احمدی صبح امروز در جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی معاونان پژوهش و فناوری منطقه 2 کشور با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار داشت: شورای اقتصاد مقاومتی، مسئولیت موضوع توسعه انسانی و دانشی را به وزارت علوم سپرده و ما برای این توسعه انسانی و دانشی 7 برنامه طراحی شده داریم و در قالب آن‌ها تعداد زیادی اقدامات مرتبط تعریف شده، مطابق با شاخص های دانشگاهی و ملی و جهانی اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: ما باید در مجموعه حرکت اقتصادی و زندگی مردم نقش آفرینی داشته و اگر اینگونه نباشد مراکز دانشگاهی ایزوله می‌‎شود و جامعه و دانشگاه خسارت می‌بیند. معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: نگرش ما در وزارت علوم این است که موضوع پژوهشی و علم و فناوری به نحو درست و امروزی وارد شکل‌گیری و فرایندی درست دنبال شود و در جامعه به آن توجه شود. احمدی گفت: در دانشگاه نیاز به ساختار داریم و تغییر ساختار نیاز به افراد توانمند و مدیر و اصلاح زیرساخت ها دارد.در مجموعه مدیریت کلان باید تغییر نگرش ایجاد شود و در تخصیص اعتبارات نیز باید اصلاح شود، چرا که مشکلات زیادی داریم.

وی افزود: بحث ساماندهی مجلات و نظام‌دهی مدیریت پژوهشی در دانشگاه‌ها و ایجاد خلاهای ساختاری که در جامعه در موارد مختلفی مانند بیمه و مالیات و غیره وجود دارد، باید برنامه ریزی شود و این موارد با این نشست‌ها محقق می شود و بسیاری از مدل‌هایی که داریم به مناطق واگذار شود و نباید همه برنامه‌ها در تهران برنامه ریزی شود. معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در بخش کنترل اعتبارات پژوهشی با دفاتر هیئت امنا هماهنگ شده تا سخت‌گیرانه با موضوع برخورد کنند تا اعتبارات پژوهشی 15 درصد باید صرف پژوهش شود.

وی افزود: مدل مربوط به نظام پژوهشی در دانشگاه تهیه شده است و تاکید ما بر ارتباط بین پارک و دانشگاه‌ها است تا هر دو از ظرفیت‌ها استفاده کنند. احمدی تاکید کرد: تحصیلات تکمیلی یک آفت شده و ما با مدرک کارشناسی هم می‌توانیم نوآوری داشته باشیم و امروز در مقطع دکتری نیز به اشباع رسیده‌ایم. وی اظهار داشت: نوآوری و خلاقیت باید در جوان ایجاد شود و باید ورک شاپ‌ها و تورهای مجازی برگزار شود تا فعالیت‌های پارک دیده شده و دانشجو و استاد با این فعالیت‌‎ها آشنا شود.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان