کمک 600 میلیون تومانی پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی به هسته‌های فناور

کمک 600 میلیون تومانی پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی به هسته‌های فناور

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی گفت: طی دو ماه ابتدایی امسال، حدود 600 میلیون تومان به هسته‌های فناور کمک شد و حدود 3 میلیارد ریال از طریق حوزه معاونت علمی و فنی ریاست‌جمهوری   به فناوران کمک صورت گرفت.

محمدعلی ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با تلاش‌هایی که در این خصوص صورت می‌گیرد و تأمین اعتبار از تهران، سعی خواهیم کرد تا پایان سال این رقم را به دو برابر افزایش دهیم. 

وی با بیان اینکه در شهرستان بیرجند، پارک علم و فناوری و مرکز رشد واحد فناور داریم، افزود: برای شهرستان  طبس با کمک فرمانداری در حال خرید ساختمان  برای مرکز رشد واحد فناور هستیم و در شهرستان قائن نیز با کمک شهرداری زمین مناسبی در اختیار پارک علم و فناوری  قرار گرفته که برای احداث ساختمان استفاده خواهد شد. 

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شهرستان فردوس نیز مرکز رشد واحد فناور داریم، تصریح کرد: در شهرستان‌های دیگر استان نیز مانند شهرستان سرایان که پتانسیل برخورداری از مراکز رشد واحد فناور را دارند، در صورت تأمین ساختمان و نیرو، آمادگی برای تجهیز آن وجود دارد. 

وجود 170 شرکت و هسته فناور در خراسان‌جنوبی 

ناصری بیان کرد: در حال حاضر حدود 170 هسته فناور در استان وجود دارند که تنها حدود 40 هسته در پارک علم و فناوری استان مسقر هستند و این امر می‌طلبد که در این راستا کار اساسی شود .

وی ادامه داد: برای پارک علم و فناوری استان مشاوره حقوقی و مالی دریافت و سیستم مشاوره تخصصی را راه‌اندازی کرده‌ایم. 

تحول آفرینی در دانشجویان و دانشگاه‌ها، از وظایف پارک علم‌وفناوری است 

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از وظایف پارک علم‌وفناوری، به تحول واداشتن دانشجویان و دانشگاه‌ها است تا بتوانیم ایده‌ها را شناسایی و ارزیابی و به این وسیله فناوران را در پارک  علم ‌و فناوری پرورش دهیم و حمایت کنیم. 

ناصری با بیان اینکه برای تأمین زیرساخت‌ها برای سه مرکز رشد واحد فناور استان به کمک خیرین استان نیاز داریم، اظهار کرد: در طی 8 ماه گذشته به دلیل ضعف‌هایی که در پارک علم و فناوری استان وجود داشت، بیشترین حجم کاری را  بر روی تأمین زیرساخت ها قرار دادیم. 

وی با بیان اینکه مسئولین و مدیران استانی با کمک به توسعه پارک‌های علم وفناوری استان در واقع به فرزندان این استان کمک خواهند کرد، یادآور شد: از مسئولین تقاضا داریم امکانات را با شرایط بخش خصوصی در اختیار پارک علم و فناوری استان بگذارند تا پارک علم و فناوری بتواند حمایت بیشتری از فناوران کند .

http://birjand.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=32065

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان