بازدید وزیر علوم از دستاوردهای پارک علم و فناوری استان

بازدید وزیر علوم از دستاوردهای پارک علم و فناوری استان

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری کشور اعلام کرد: با توجه به دانشگاه های بیرجند و پارک علم و فناوری استان و ظرفیت ها و پتانسیل های موجود اولویت ما در برنامه ها حمایت از خراسان جنوبی می باشد. دکتر منصور غلامی در بازدید از دستاوردهای پارک علم و فناوری که در دانشگاه بیرجند برگزار شده بود، گفت: توسعه و مدیریت دانشگاه ها و پارک را که دیدم واقعا تعجب کردم و بهتر از آنچه که فکر می کردم بود. وی افزود: نمایشگاهی که برگزار شده بود هم کارهای بسیار خوبی به نمایش گذاشته شده بود که بر اساس دانش و فناوری روز بودند و پارک علم و فناوری در حمایت از شرکت ها و افراد خیلی خوب عمل کرده است. به گفتۀ وی صندوق های حمایتی از پژوهش و نوآوری داریم که با پرداخت تسهیلات و وام هایی از فناوران حمایت می کنند. مقام عالی دولت تأکید کرد: مسئولان استان باید تمام مساعدت ها و راهنمایی ها را داشته باشند تا بتوانند از تمام ظرفیت ها و خدمات کشوری در استان استفاده شود.

 

 

 

مشکل زیرساخت داریم

در حاشیه این بازدید فناوران از برخی درخواست های خود گفتند که حسینی از دیگر فناوران بیان کرد: درخواست حمایت مالی داریم ولی وام و تسهیلات پاسخگو نیست باید کارخانه ها و صنعت وارد شوند و باید مزیت هایی برای آنها در نظر گرفته شود که وزیر عنوان کرد: از طریق معاونت علمی و پژوهشی دانشگاه پیگیری می کنند که چه مزیت هایی می توان برای جلب مشارکت کارخانه ها استفاده کرد.

یکی از دانشجویان مخترع و فناور هم از وزیر درخواست کرد تا کارهای پژوهشی و علمی دانشجویان فقط در حد نمونه آزمایشگاهی دانشگاهی باقی نماند و جذب پارک علم و فناوری شوند. که دکتر محمدعلی ناصری رئیس محترم پارک علم و فناوری استان به وزیر علوم گفت: اگر زیرساخت ها تأمین شود حتما می توانیم این کار را انجام دهیم ولی اکنون در حوزه زیرساخت و فضا دچار مشکل هستیم.وی اضافه کرد: ۱۷۵ شرکت فناور داریم که از این تعداد ۴۲شرکت دانش بنیان هستند. به گفتۀ وی نکته قابل توجه مشکل زیر ساخت شرکت های دانش بنیان است که این مسئله در مناطق محروم  جدی تر بوده و بسیاری از تسهیلات و امکانات به شرکت ها نیز در صورت فراهم بودن زیر ساخت هایی همچون استقرار در مکان مناسب اعطا می شود.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان