کیسه خواب مناسب سفر

کیسه خواب مناسب سفر

اگه یک سفر طبیعت گردی یا ماجراجویی چند روزه در دل طبیعت داشته باشین ، حتی با وجود چادر مناسب ، باز هم هیچ وسیله ای غیر از کیسه خواب خوب نمیتونه یه خواب راحت و با آرامش در دل طبیعت براتون فراهم کنه . تو این مقاله سعی کردم علاوه بر معرفی یک سری نکات در مورد نحوه استفاده و همچنین نکاتی در مورد خریدکیسه خواب مناسب ، براتون بگم .کیسه خواب های موجود در بازار بر اساس عایقی که دارند به دونوع پر و الیاف تقسیم میشن .معمولا وقتی شما میخواین سفر و ماجراجویی خودتونو شروع کنید ممکنه یک سری سوالات در ذهنتون ایجاد بشه . وزن وسایلی که قرار با خودم حمل کنم چه قدر هست ؟ آب و هوای مقصدی که قراره بهش سفر کنم در چه وضعیتی قرار داره ؟ سرد خشکه ؟ گرم و مرطوبه ؟ امکان بارش باران هست و ممکنه غافلگیر بشم ؟

کیسه خواب مناسب سفر

در ادامه یک سری تجربیات در مورد استفاده از این کیسه خواب ها در اختیارتون قرار میدم تا خیلی راحت تر بتونین کیسه خواب مناسب برای خودتون پیدا کنید . کیسه خواب های پر معمولا گرمای خیلی بهتری نسبت به وزنشون دارند و برای شرایطی که هواسردو خشک هست مناسبترند.همینطور اگه جز اون دسته از افرادی هستید که وسایل بیشتری در سفر با خودتون حمل میکنید ، کیسه خواب های پر قابلیت حمل بهتری دارند و شما به راحتی میتونید این کیسه خواب هارو همراه خودتون داشته باشید. البته یه مشکل اساسی که کیسه خواب های پر دارند اینه که ، درصورتی که خیس بشن برای خشک کردنشون با دردسر زیادی روبه رو میشید و مدت زمان زیادی طول میکشه تا کاملا خشک بشن و به حالت اولیه خودشون برگردن .جذب رطوبت و نم واقعا ممکنه برای شما دردسر جدی در سفر ایجاد کنه . با جذب رطوبت زیاد پرها گلوله میشن و حالت چسبندگی به خودشون میگیرن و عایق بودنشون کمتر میشه . ولی در مجموع میتونم بگم اگه به دنبال بهترین عایق هستین که وزن کم و اندازه کوچکی داشته باشه و حسابی گرم و نرم باشه ، کیسه خواب پر میتونه پیشنهاد  مناسبی برای شما باشه . کیسه خواب های پر برای سفر های کوه نوردی ، سفربا دوچرخه ، و مناطقی با رطوبت کمتر بهتون پیشنهاد میکنم .

کیسه خواب گایا
این عکس یادتون هست ؟ ؟

این عکس، بادگاری از سفربا دوچرخه در کویر لوته، سفرنامه جذاب و خوندنی از حسن که  پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش.

نوع دوم، یعنی کیسه خواب های الیاف، مشکل اصلی کیسه خواب های پر رو ندارند ، به مدت زمان زیادی برای خشک شدنشون نیاز ندارید و به سختی رطوبت جذب می کنند . ولی وزن بیشتری نسبت به کیسه خواب های پر دارند و به خوبیه کیسه خواب های پر نمیتونن شمارو گرم نگه دارند .طبیعتا حمل کردنشون هم به راحتی کیسه خواب های پر نیست . کیسه خواب های الیاف برای مناطقی که رطوبت بیشتری دارند و از نظر حمل وسایل مشکلی ندارید بهتون توصیه میکنم .همچنین اگه بحث هزینه براتون مهمه کیسه خواب های الیاف معمولا قیمت پایین تر و مناسب تری دارند .

کیسه خواب

انتخاب کیسه خواب مناسب به این معنی نیست که شما  برای خواب هیچ مشکلی ندارید و مسیر لازم رو طی کردین . یک سری نکات دیگه برای داشتن خواب راحت و ایمن در طبیعت لازمه که مکمل داشتن یک کیسه خواب به حساب میان .

۱- زیر انداز مناسب : خوابیدن روی زمین و صرفا استفاده از کیسه خواب باعث کاهش دمای بدنتون میشه ، زیر انداز از کثیف شدن ، خیس شدن ، حتی انتقال گرما و سرما جلوگیری میکنه .زیر انداز ها با توجه به ضخامت و کیفیتشون میتونن کاربرد های متفاوتی داشته باشند .زیر انداز های زیادی توی بازار موجود هست که با توجه به ضخامت کمی که دارند ، ضدآب هستند .پس به خاطرداشته باشید هر چه قدر هم جنس چادر و کیسه خوابتون مناسب باشه ، یه زیر انداز خوب حسابی به دردتون میخوره .

۲-چادر مناسب و محل کمپ  : داشتن یه چادر با جنس و کیفیت مناسب خب قطعا خیلی مهمه ، ولی علاوه بر جنس چادر محل برپایی چادر هم میتونه تاثییر زیادی داشته باشه . مکانی که چادرتون برپا میکنین حتی المکان در پناه باشه تا موقع باد و طوفان ، کمترین فشاربه چادرتون بیاد . بحث انتخاب چادر مناسب سفر و و نکاتی برای کمپینگ به طور کامل در یک مقاله دیگه در موردش صحبت میکنیم .

کمپینگ
کمپینگ حسن  به همراه تیمش ، میتونین سفرنامه و ماجرهای حسن از اینجا دنبال کنید.

توی این مقاله بیشتر سعی کردم یه دید کلی نسبت به کیسه خواب مناسب برای سفر پیدا کنید ، امیدوارم مطالبی که گفته شد مورد استفادتون قرار بگیره ، شماهم اگه پیشنهاد و تجربه خاصی در این زمینه دارید حتما در کامنت ها به اشتراک بزارید تا دونسته های هممون بیشتر از قبل بشه . در ضمن از اینجا هم میتونید  قیمت و انواع برندهای کیسه خواب باهم مقایسه کنید .

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان