بهترین پاور بانک های بازار ایران (شهریور ۱۴۰۰)

بهترین پاور بانک های بازار ایران (شهریور ۱۴۰۰)

بهترین پاور بانک های بازار ایران (شهریور ۱۴۰۰)

با بهترین پاور بانک های 2021 بازار ایران از برندهایی مانند سامسونگ، شیائومی، انکر، انرجایزر، راوپاور، جووی، باسئوس و روموس در مقاله‌ی پیش‌رو آشنا شوید.

درعصر حاضر، گوشی‌های هوشمند و لوازم دیجیتال به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌اند، اما هنوز یک مشکل مشترک بین این دستگاه‌های هوشمند برطرف نشده؛ خالی‌شدن زودهنگام باتری، مسئله‌ای است که اغلب ما با آن دست‌به‌گریبان هستیم. به همین منظور کاربران هنگام خرید تلفن همراه، لپ‌تاپ، دوربین دیجیتال، تبلت و دیگر دستگاه‌های هوشمند قابل شارژ به فکر خرید پاوربانک مناسبی نیز هستند.

پاوربانک‌ها از آن دست محصولاتی هستند که تنوع بسیار زیادی داخل بازار دارند و البته تولیدکنندگان زیادی نیز در تولید آن دست دارند. پس با این حساب، طبیعی است که برای خرید یک پاوربانک خوب و متناسب با نیازهایمان، کمی دچار سردرگمی و دردسر شویم و موارد درستی را طبق خواسته‌هایمان مدنظر نداشته باشیم.

هنگام خرید پاور بانک باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟ یا بهتر است اینطور بگوییم که پاوربانک خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در ادامه باهم به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم و در نهایت بهترین پاوربانک های ۲۰۲۱ بازار ایران را بر اساس قیمت، کاربرد و برند سازنده به شما معرفی می‌کنیم.

به‌طور کلی باید موارد زیر را هنگام خرید پاور بانک در نظر داشته باشید:

  • ظرفیت پاوربانک: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از خرید پاوربانک باید بدان توجه کنید، ظرفیت پاوربانک است که با واحد میلی‌آمپرساعت یا mAh محاسبه می‌شود. قبل از خرید پاوربانک ابتدا باید بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی نیاز دارید.
  • شدت جریان: علاوه‌بر محاسبه‌ی ظرفیت مورد نیاز، باید شدت جریان خروجی پاوربانک را نیز مورد توجه قرار دهید. وقتی شدت جریان بیشتری در پورت‌های خروجی پاوربانک دراختیار کاربر قرار داشته باشد، بالطبع بر سرعت شارژ شدن تأثیر می‌گذارد.
  • نوع اتصالات: پاوربانکی که انتخاب می‌کنید باید با توجه به نوع کابل شارژرتان باشد. درگاه‌های ورودی و خروجی یک پاور بانک ممکن است microUSB، USB-A، USB-C یا لایتنینگ باشد.
  • مدت زمان شارژ شدن پاوربانک: یکی از موضوعات مهم دیگر سرعت شارژ شدن باتری خود پاوربانک است. بسیاری از پاوربانک‌ها با کابل USB به‌راحتی شارژ می‌شوند؛ ولی برخی اینگونه نیستند. برای پی‌بردن به سرعت شارژ باتری خود پاوربانک باید ولتاژ ورودی آن‌را بررسی کنید.
  • ایمنی: آیا ممکن است پاوربانک به باتری گوشی یا تبلت صدمه بزند؟ آیا در تولید پاوربانک‌ها اصول ایمنی در نظر گرفته می‌شود؟ در برخی از آن‌ها، بله!
  • شدت جریان هوشمند: با توجه به تنوع گجت‌های هوشمند قابل شارژ، شرکت‌های تولید‌کننده‌ی پاوربانک، به توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ای برای تنظیم شدت جریان خروجی با توجه به نیاز پرداخته‌اند که می‌تواند جریان ایدئال دستگاه‌های مختلف را تأمین کند.
  • شارژ بی‌سیم: تنها در صورتی که دستگاه هوشمندتان از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، به‌دنبال پاوربانک بی‌سیم باشید؛ البته امکان شارژ گجت‌ها ازطریق سیم با پاوربانک‌های بی‌سیم نیز وجود دارد، اما قیمت بیشتری هم دارند.
  • مقاومت در برابر ضربه و نفوذ مایعات: توصیه‌ی ما به کاربران همیشه در سفر، مدنظر قرار دادن این قابلیت هنگام خرید پاوربانک است؛ البته خریدن پاوربانک ضدضربه یا ضدآب، نیازمند صرف هزینه‌ی بیشتری خواهد بود.
  • ابعاد پاوربانک: ابعاد پاوربانک هم یکی از موضوعات مهمی است که حین خرید باید بدان توجه داشته باشید. مثلاً اگر پاوربانکی با ظرفیت بالا و تعداد پورت‌های بیشتر نیاز داشته باشید یا اقدام به خرید نمونه‌های خورشیدی کنید، ابعاد شارژر همراه شما بزرگ‌تر خواهد بود.

بهترین پاوربانک های 2021 بر اساس بازه قیمتی

گاهی اوقات قیمت پاوربانک و بودجه‌ی کاربر برای خرید آن، می‌تواند مهم‌ترین عامل در انتخاب یک شارژر همراه باشد؛ در چنین شرایطی عوامل دیگر کم‌رنگ می‌شوند و در واقع با توجه به بودجه محدود خود، ناچاریم قید برخی از امکانات را بزنیم.

بهترین پاور بانک تا 100 هزار تومان

بازه‌ی قیمتی ۱۰۰ هزار تومان قطعاً گزینه‌های مناسب زیادی پیدا نخواهید کرد؛ نباید انتظارات زیادی از پاوربانک‌های اقتصادی داشته باشید. انتخاب ما به‌عنوان بهترین پاور بانک تا 100 هزار تومان، شارژر همراه لامبو مدل LB-4000 با ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعت است. این محصول بااینکه قیمتی اقتصادی دارد؛ اما از استاندارد شارژ ایمن بهره می‌برد که بزرگ‌ترین لطف به باتری دستگاه هوشمندتان خواهد بود. در واقع پاوربانک LB-4000 از سیستم محافظت در برابر مشکلاتی مانند نوسانات برق، اتصال کوتاه، تغییرات دما، اضافه‌جریان در ورودی و خروجی بهره می‌برد. پاوربانک اقتصادی لامبو از یک درگاه خروجی با شدت جریان 1 آمپر استفاده می‌کند، طراحی زیبا و وزن و ابعاد مناسبی نیز دارد.

پاوربانک LB-4000


بهترین پاور بانک تا 500 هزار تومن

بعد از بررسی بیش از صد پاوربانک متنوع، انتخاب ما در محدوده‌ی قیمتی ۵۰۰ هزار تومان، شارژر همراه انکر مدل A1215 است که از ظرفیت اسمی 13000 میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد. این محصول امکانات خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به استاندارد شارژ ایمن، مدیریت هوشمند شارژ، امکان شارژ سریع ورودی و خروجی، دو درگاه خروجی با شدت جریان 3 آمپر و بدنه‌ی جمع‌وجور و پلاستیکی مقاوم در برابر خط و خش اشاره کرد. شارژر همراه انکر دو درگاه خروجی و یک درگاه ورودی برای شارژر در بطن خود دارد.

پاوربانک انکر A1215


بهترین پاور بانک تا 1 میلیون تومان

انتخاب ما برای بهترین پاوربانک تا 1 میلیون تومان شارژر همراه جووی مدل JP253 با ظرفیت ۴۰ هزار میلی‌آمپرساعت است. این باتری همراه که ظرفیت بسیار بالایی دارد، از چهار درگاه نیز بهره می‌برد که دو درگاه خروجی USB، یک درگاه USB-C به عنوان ورودی و خروجی و یک درگاه ورودی microUSB آن‌ها را تشکیل می‌دهند. پاوربانک JP257 با تمامی فناوری‌های شارژ گوشی‌های هوشمند از جمله با شارژ سریع کوآلکام، پاوردلیوری، سوپر شارژ SCP هواوی و AFC سامسونگ سازگاری دارد. استانداردهای ایمنی، استفاده از مواد ضدحریق، نشانگر شارژ پاوربانک به درصد و بیشینه شدت جریان خروجی 5 آمپری را به موارد ذکر شده بالا اضافه کنید، تا شما هم در انتخاب پاوربانک با ما هم‌نظر شوید.

پاوربانک جووی JP253


بهترین پاور بانک های 2021 بر اساس برند

کاربران برندهای مختلف گاهی علاقه دارند که داخل اکوسیستم یک تولیدکننده خاص باقی بمانند؛ یا به اعتماد به یک برند خاص یا بنا به علاقه‌ی شخصی؛ البته بعضی مواقع نیز سازندگان خاصی در ساخت یک دسته از محصولات متبحر هستند و کاربران زیادی با شنیدن نام آن برند خاص، اقدام به خرید می‌کنند. گاهی کاربران، محصولی با امکانات بیشتر و البته بهتر با قیمتی پایین‌تر را رد می‌کنند و ترجیح می‌دهند به برند محبوب خود وفادار باقی بمانند. اکنون بیایید بهترین پاور بانک هر برند را در سال 2021 باهم بررسی کنیم.

بهترین پاور بانک سامسونگ

اگر علاقه‌مند به محصولات بسیار باکیفیت و خوب کُره‌ای‌ها هستید، بهترین پاوربانک سامسونگ به انتخاب ما، شارژر همراه مدل EB-U3300 با ظرفیت 10 هزار میلی‌آمپرساعت است. این باتری همراه علاوه بر شارژ سریع کوآلکام، امکان شارژ بی‌سیم را نیز پشتیبانی می‌کند. ولتاژ‌های ورودی و خروجی 5 ولت و شدت جریان خروجی نیز تا حداکثر 3 آمپر ارائه می‌شود. جنس بدنه فلزی و بسیار با کیفیت، پشتیبانی از استانداردهای شارژ، امکان شارژ سریع ورودی و خروجی از دلایل دیگر ما برای انتخاب این پاوربانک هستند.

پاوربانک EB-U3300 سامسونگ


بهترین پاور بانک شیائومی

برخورد اول کاربران با برند نام‌آشنای این‌روزهای بازار ایران، قبل از گوشی‌های هوشمندش با لوازم جانبی متنوع آن از جمله پاوربانک، باز می‌گردد؛ البته فقط خود شیائومی مدنظر نیست، هنگام بررسی و انتخاب بهترین پاوربانک شیائومی، باید زیربرندهای شرکت را نیز در نظر گرفت. شارژر همراه شیائومی مدل PLM07ZM که در بازار جهانی با نام Pro Mi Power Bank 3 شناخته می‌شود، به قدری خوب و پر از امکانات بود که کار ما را در انتخاب بهترین پاوربانک شیائومی کمی راحت‌تر کرد.

پاوربانک شیائومی PLM07ZM

اگر بخواهیم دلایلمان برای پاوربانک PLM07ZM را بازگو کنیم، می‌توان به مواردی مانند شارژ سریع با توان 45 وات، شارژ سریع دوطرفه، امکان شارژ لپ‌تاپ، قابلیت فعال‌سازی حالت Low Power برای شارژ دستگاه‌های با ولتاژ پایین مانند هندزفری‌های بلوتوث و ساعت هوشمند، دارای سیستم محافظت ۱۲ لایه در برابر اتصال کوتاه، شارژ و دشارژ بیش از حد، افزایش ولتاژ، جریان و دما، جنس بدنه از پلاستیک ضدخش و قسمت بالا و پایین از سرامیک و همچنثین پشتیبانی از فناوری‌های شارژ سریع کوآلگام و فناوری پاوردلیوری اشاره کرد.


بهترین پاور بانک انکر

انکر یکی از برندهایی است که تخصص خاصی در ساخت لوازم جانبی مختلف دارد و کیفیت بالای محصولاتش شامل حال پاوربانک‌هایش نیز می‌شود. اگر بخواهید به دنبال بهترین پاوربانک انکر بگردید، احتمالاً به شارژر همراه انکر مدل PowerCore Essential A1281 با ظرفیت 20 هزار میلی‌آمپرساعت یا با شارژر همراه انکر مدل A1374 PowerCore Plus با ظرفیت 26800 میلی‌آمپرساعت برخورد خواهید کرد. بسیاری از امکانات این دو پاوربانک مشابه یکدیگر هستند و هردوی آن‌ها اکثر استانداردهای شارژ را دارند.

پاوربانک انکر A1281


امکانات مشترک دو پاوربانک انکر A1281 و A1374 شامل خروجی با حداکثر شدت جریان 3 آمپر، پشتیبانی از شارژ سریع کوآلکام، امکان شارژ سریع دوطرفه دستگاه، امنیت و تشخیص هوشمند شارژ و بدنه پلاستیکی مقاوم آن‌ها می‌شود؛ اما تفاوت‌های این دو شارژر همراه در جزئیات است و انتخاب بین آن‌ها به نیازهای شما بستگی دارد. علاوه بر ظرفیت بیشتر باتری، برادر بزرگ‌تر (A1374) تعداد درگاه‌های بیشتری را نیز دارد و به جای یک درگاه خروجی از سه درگاه بهره می‌برد. همچنین برجسته‌ترین ویژگی نوع 2000 میلی‌آمپری، استفاده از فناوری پاور دلیوری است.

پاوربانک انکر A1374


بهترین پاور بانک انرجایزر

شرکت آمریکایی انرجایزر نامی آشنا در زمینه تولید انواع باتری است، جزو قدیمی‌ترین و معتبرترین‌ تولیدکنندگان این حوزه به شمار می‌آید و محصولاتش نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. انرجایزر محصولات متنوع و خوبی را در زمینه باتری همراه دارد که انتخاب از بین آن‌ها کار راحتی نیست، اما اگر بخواهیم بهترین پاوربانک انرجایزر را به شما معرفی کنیم، قطعاً سراغ مدل UE10044PQ با ظرفیت 10000 میلی‌آمپرساعت خواهیم رفت. از دلایل چنین انتخابی، می‌توان به پشتیبانی از اکثر استانداردهای لازم شارژ مانند مدیریت هوشمند شارژ، تخصیص هوشمند شدت جریان خروجی، شارژ ایمن، در کنار شارژ دو طرفه سریع و پشتیبانی از شدت جریان خروجی 3 آمپری و فناوری پاور دلیوری اشاره کرد.

پاوربانک انرجایزر UE10044PQ


بهترین پاور بانک های 2021 بر اساس کاربرد

باید بدانیم که همیشه گران‌تر بودن و پر از امکانات بودن یک پاوربانک، به‌معنای مناسب‌بودن آن برای نیازهای ما نیست. گاهی ممکن است با صرف هزینه‌ی کم‌تر بتوانیم نیازهای خود را برطرف کنیم و پول اضافی بابت امکانات بیشتری ندهیم که به درد ما نمی‌خورند. گاهی یافتن تمام امکانات مدنظرمان، در کنار هم کار آسانی نیست و باید زمانی زیادی را صرف پیدا کردن مورد مناسب کنیم. در ادامه، بهترین پاوربانک های 2021 بر اساس کاربرد را معرفی می‌کنیم.

بهترین پاوربانک برای آیفون

چنانچه کاربر آیفون باشید، احتمالا نگران هستید که هر پاوربانکی مناسب گوشی گران‌قیمت شما نیست. باید بگویم که حق با شما است و پر بی‌راه نمی‌گویید؛ اما پاوربانک مناسب آیفون دقیقاً چگونه باید باشد؟ حلّال مشکلات شما شارژر همراه روموس مدل SWM20 خواهد بود که به‌راحتی لقب بهترین پاوربانک برای آیفون را می‌تواند مال خود کند.

پاوربانک روموس SWM20


پاوربانک SWM20 امکاناتی نظیر سه درگاه خروجی و سه درگاه ورودی از جمله ورودی لایتنینگ، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع کوآلکام و پاور دلیوری، شارژ ایمن با ۱۰ لایه‌ی حفاظتی هوشمند، امکان شارژ سریع پاوربانک و حداکثر شدت جریان خروجی 3 آمپری را دارد. کافی است این امکانات را به همراه مواردی مانند فناوری فیت پلاس، طراحی زیبا و نشانگر شارژ به درصد را کنار قیمت مناسب بگذارید تا به ارزش خرید این پاوربانک بیشتر پی ببرید.

پاوربانک مک دودو MC-864

 


اگر به‌دنبال پاوربانکی هستید که به جز موارد بالا، شارژ بی‌سیم را نیز پشتیبانی کند، می‌توانید با دوبرابر قیمت بیشتر به سراغ شارژر همراه مک دودو مدل MC-864 با ظرفیت 20 هزار میلی‌آمپرساعت بروید. این دستگاه شارژ بی‌سیم را با توان بالغ‌بر ۱۵ وات ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که توان خروجی آن با پورت‌های USB-C و USB-A به‌ترتیب به ۱۸ و ۲۲٫۵ وات می‌رسد. نقطه‌ضعف اساسی شارژر همراه MC-864، فقدان درگاه لایتنینگ برای شارژ پاوربانک با کابل آیفون است.

بهترین پاوربانک برای لپ تاپ

اگر برای لپ تاپ خود به دنبال یک شارژر همراه می‌گردید تا کمی خیالتان از بابت تمام شدن بد موقع باتری آن راحت شود، می‌توانیم شارژر همراه راو پاور مدل RP-PB201 ظرفیت PD 20000 میلی‌آمپر ساعت را به شما معرفی کنیم. دلایل این انتخاب را می‌توان، توان شارژ خروجی 60 وات، استفاده از خروجی USB-A با تکنولوژی فست شارژ QC 3.0، امکان شارژ سریع پاوربانک با توان 30 وات، بهره‌مندی از تکنولوژِ‌های شارژ سریع کوآلکام و پاوردلیوری، ایمن در مقابل اتصال کوتاه، شارژ بیش از حد و تخلیه بیش از حد و ظرفیت نسبتاً مناسب آن عنوان کرد.

پاوربانک راوپاور RP-PB201


پیشنهاد دیگر ما، پاور بانک 25600 میلی‌آمپرساعتی انکر مدل PowerCore III Elite B1290 است که به دلیل توان خروجی بسیار زیاد، شارژ سریع ۶۰ واتی پاوربانک و ظرفیت بالا، گزینه‌ی مناسبی برای لپ‌تاپ شما خواهد بود. این پاور بانک در مجموع روی دو پورت USB-A خود توان خروجی ۱۸ وات و روی پورت USB-C توان ۶۰ وات را ارائه می‌دهد.

پاوربانک B1290


بهترین پاوربانک خورشیدی

از آنجایی که پاوربانک‌های خورشیدی بیشتر برای کاربرانی مناسب است که اهل سفر یا طبیعت‌گردی هستند، پس علاوه بر امکان شارژ خورشیدی پاوربانک باید ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر آب را نیز باید مدنظر قرار دهیم. ما بهترین پاوربانک خورشیدی بازار را، شارژر همراه خورشیدی راو پاور مدل RP-PB083 با ظرفیت 25000 میلی‌آمپرساعت می‌دانیم.

پاوربانک راوپاور RP-PB083

از جمله‌ی مهم‌ترین امکانات پاوربانک خورشیدی RP-PB083 می‌توان به مواردی مانند سه خروجی (دو USB-A و یک USB-C) برای شارژ هم‌زمان چند دستگاه با مجموع توان ۳۲ وات، پشتیبانی از شارژ سریع کوآلکام، شارژ سریع ۱۵ واتی خود پاوربانک، استانداردهای شارژ ایمن و iSmart، حداکثر شدت جریان خروجی 3 آمپر و چراغ‌قوه اشاره کرد.

توجه داشته باشید که سرعت شارژ دستگاه با پنل خورشیدی بسیار کند است و با توان ۱٫۵ وات صورت می‌گیرد، از سوی دیگر از استاندارد Power Delivery برای شارژ سریع لپ‌تاپ نیز خبری نیست.


بهترین پاور بانک 20000 میلی‌آمپر ساعت

اگر ملاک شما برای انتخاب پاوربانک، فقط ظرفیت آن باشد، در این‌صورت گزینه‌های بسیار زیادی برای خرید پیش رویتان خواهد بود؛ اما پیشنهاد می‌کنیم به جز ظرفیت پاوربانک، نیم‌نگاهی نیز به دیگر امکانات داشته باشید؛ بدین‌ترتیب بهترین پاوربانک 20 هزار میلی‌آمپرساعتی می‌تواند، شارژر همراه مک دودو مدل MC-864 باشد. این پاوربانک علاوه بر شارژ سریع سیمی امکان شارژ بی‌سیم را نیز پشتیبانی می‌کند. امکاناتی مانند حداکثر شدت جریان خروجی 4.5 آمپر، پشتیبانی از فناوری‌های شارژ سریع کوآلکام و پاور دلیوری، دو درگاه خروجی با شدت جریان‌های مختلف، پشتیبانی از مگ سیف، داشتن استانداردهای شارژ ایمن و امکان شارژ هم‌زمان سه دستگاه از دلایل انتخاب ما هستند. این پاوربانک برای دارندگان سری آیفون 12 نیز می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد.

پاوربانک مک دودو MC-864


بهترین پاور بانک فست شارژ

اگر فعالیت‌تان به نحوی است که همواره نیاز به شارژ بودن دستگاه هوشمندتان دارید و سرعت شارژ شدن نیز بسیار برایتان اهمیت دارد، انتخاب شما از بین بهترین پاور بانک های فست شارژ، می‌تواند شارژر همراه باسئوس مدل AMBLIGHT با ظرفیت 30000 میلی‌آمپرساعت باشد.

پاوربانک AMBLIGHT

از دلایل انتخاب مدل AMBLIGHT می‌توان به ظرفیت بالا، درگاه‌های متعدد برای شارژ با توان ۱۵ تا ۶۵ وات، داشتن استانداردهای شارژ ایمن و شارژ هوشمند، پشتیبانی از فناوری‌های شارژ سریع کوآلکام (Quick Charge 3.0) و پاوردلیوری، تشخیص هوشمند شدت جریان خروجی، شارژ سریع پاوربانک و شدت جریان خروجی 3 آمپری در کنار کیفیت خوب و قیمت نسبتاً مناسب آن اشاره کرد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان