انعقاد تفاهم نامه راه اندازی مرکز خلاقیت و شکوفایی بین پارک علم و فناوری و بسیج علمی استان خراسان جنوبی

انعقاد تفاهم نامه راه اندازی مرکز خلاقیت و شکوفایی بین پارک علم و فناوری و بسیج علمی استان خراسان جنوبی

به منظور حمایت از ایده‌ها و استعدادها، تفاهم نامه همکاری بین بسیج علمی پژوهشی و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی برای راه اندازی مرکز رشد و خلاقیت با حمایت این دو نهاد امضا شد.

سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه ۲۶ آذر در این جلسه با تبریک هفته پژوهش، گفت: اسلام برای بهره‌وری علم و دانش و تبدیل آن به کار و تلاش و پیشرفت تاکید بسیار دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، وی با بیان اینکه دشمنان ما را وادار کردند از علم وارداتی بهره ببریم، افزود: قطعا کشوری که بخواهد بر روی پای خود بایستند باید در موضوع علم و فناوری قوی باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در تمام پیروزی‌های پس از انقلاب، نخبگان پرچمدار بودند، افزود: طیف اولیه ورود به سپاه، دانشجو و عموما تحصیل کرده بودند.

قاسمی با بیان اینکه در دفاع مقدس نخبگان پرچمدار بودند، تصریح کرد: در استان ما که نوپا است از زمانی که مجموعه پارک و علم و فناوری و مجموعه بسیج علمی پژوهشی راه‌اندازی شد این همکاری همواره وجود داشته است.

وی با بیان اینکه این مراکز با توجه به دانشگاهی بودن استان رشد خوبی داشته‌اند، اظهار کرد: یکی از فاکتورهای  اصلی قدرت، علم و فناوری است و باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، کلید حل مشکلات کشور بسیج و تفکر بسیجی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تاکید بر استفاده از ذخیره عظیم نیروی انسانی که کشورهای جهان سوم از این ظرفیت برخوردارند، افزود: ساختارهای پژوهشی به نسبت گذشته در جهان بسیار فراوان است و در سال‌های اخیر رتبه بالایی در این حوزه کسب کردیم که تقریبا رضایت رهبری و مسئولان را کسب کرده است.

قاسمی با بیان اینکه این تفاهم نامه تجمیع توان‌ها را برای استفاده بیشتر از ظرفیت نیروی انسانی دربرخواهد داشت، افزود: قطعا این تفاهم نامه کمک خواهد کرد تا ظرفیت‌ها در خدمت علم و فناوری قرار گرفته و افراد صاحب ایده بیشتر حمایت شوند.

محمدعلی ناصری،  رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: در عرصه تولید به جایگاه مناسبی رسیدیم و اکنون باید ببینیم برای حل مشکلات کشور از پتانسیل و توان تحقیقاتی چگونه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نیرو و امکانات وجود دارد اما باید تجمیع امکانات صورت گیرد، افزود: باید منابعی وجود داشته باشد تا از جوانان و افرادی که ایده‌هایی دارند حمایت کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم با این مجموعه مدیریتی بتوانیم هدف جهش تولید را هرچه بهتر انجام دهیم، تصریح کرد: این تفاهم نامه اولین قدم در این راستاست که بسیج علمی و پارک علم و فناوری با یکدیگر تعامل داشته باشند.

ناصری ادامه داد: در سال‌های شروع جنگ بدون هیچ گونه امکاناتی تنها با تفکر بسیجی پیروز شدیم و اکنون نیز که شرایط خاصی در کشور حاکم است، باید از این تفکر بهره ببریم.

وی با بیان اینکه بهره گیری درست از منابع لازم است، تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت، شرایط و امکانات پارک علم و فناوری و بسیج پژوهشی، افراد مستعد استان را حمایت کنیم، باید بتوان از فکر و ایده‌ها استفاده کرد.

سرگرد مرتضی عظیمی‌فر، مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز با درود به ارواح شهدای عرصه علم و پژوهش، اظهار کرد: به دنبال فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ 26 آذرماه سال 62 مبنی بر تخلیه کشتی‌های منتظر در بندرهای جنوبی کشور ۲۶ آذر به عنوان روز حمل و نقل نام گذاری شد که این حرکت ارزشمند نشانگر تعامل و همراهی مردم بود.

وی با بیان اینکه همواره تعامل و هم افزایی می‌تواند راحت تر مشکلات را حل کند ، افزود: یکی از اصلی ترین ارکان پیشرفت و تعالی کشور، پیشرفت در حوزه علم و فناوری است.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج هم به عنوان نهاد مردمی براساس اهداف، وظایف و زیرساخت‌ها در حال فعالیت است، یادآور شد: این تفاهم‌نامه برای تشویق صاحبان ایده برای کمک به محصول و چرخه تجاری سازی در این برهه اتفاق افتاده که امیدواریم با تعامل باعث پیشرفت در این حوزه شویم.

در پایان این مراسم سردار قاسمی از واحدها و شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بازدید کرد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (محصول زرشک)
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان