فراخوان| ایده‌های نو را برای کمک به سالمندان و افراد دارای معلولیت ارسال کنید

فراخوان| ایده‌های نو را برای کمک به سالمندان و افراد دارای معلولیت ارسال کنید

حامد معیری دبیر این رویداد ملی استارتاپی با اعلام این خبر و با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین رویداد استارتاپی در حوزه صنعت توانبخشی در سال گذشته گفت: بسیاری از افراد دارای معلولیت افرادی کارآفرین هستند و ذهنی خلاق دارند. از سویی در کشور حدود ۴ میلیون معلول و ۸ میلیون سالمند داریم و هر سال به این ارقام افزوده می‌شود.


وی همچنین بیان کرد: بازار بزرگی داخل کشور و هم کشورهای همسایه در این حوزه وجود دارد و شرکت‌های فناور می‌توانند از آن استفاده کنند. دانشجویان علاقمند و افراد دارای معلولیت خلاق و صاحب ایده می‌توانند در این رویداد شرکت و ایده‌های خود را مطرح کنند.


بر اساس این گزارش، رویداد ملی استارتاپی در حوزه فناوری‌های توان‌بخشی در دو بخش دریافت ایده و نیاز برگزار می‌شود. برای شرکت در رویداد علاقمندان باید از ایده خود در حوزه صنعت توان‌بخشی برای افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان یک ویدئوی ۳ دقیقه‌ای تهیه‌ و آن را از طریق سایت رویداد به آدرس rehabtech.irآپلود کنند. پس از داوری، ویدئوهای برگزیده به رویداد اصلی راه‌ می‌یابند و از حمایت‌های لازم برای منتورینگ، شتابدهی، سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی برخوردار می‌شوند.


شرکت فناور همیار مکانیک کوشا برگزار کننده رویداد است و ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناری ریاست‌جمهوری نیز از آن حمایت می‌کند.
در نخستین دوره از این رویداد ملی، بیش از ۱۲۰ ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شد که از میان ۱۵ ایده راه یافته به مرحله نهایی، ۳ ایده برتر انتخاب شدند و 15 ایده راه یافته به مرحله نهایی برای تجاریسازی حمایت شدند.


حمایت مالی از ایده‌ها، سرمایه‌گذاری از روی ایده‌ها، کمک به تجاریسازی و بازاریابی ایده‌ها برگزاری دوره‌های کوتاه مدت خلاقیت و کارآفرینی و اختصاص دفتر کار و تجهیزات اداری بخشی از خدمات و تسهیلاتی است که در این رویداد ارائه می‌شود.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل مطالعات امکان‌سنجی فنی - اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با نرم افزار کامفار 3
فراخوان شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان
استارتاپ ویکند تخصصی زرناب  (محصول زرشک)
نشست تخصصی نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان اقتصادی استان